בעלי המניות במיילן הצביעו נגד מדיניות התגמול לבכירים

בהצבעה שאינה מחייבת, הביעו בעלי המניות של ענקית התרופות את מחאתם כנגד התגמולים המנופחים לבכירי החברה ■ יו"ר החברה, רוברט קורי, גרף ב-2016 תגמולים בסך 164 מיליון דולר

מיילן / צילום: תמר מצפי מיילן / צילום: תמר מצפי
שחר פוקס 22.06.2017

בעלי המניות של ענקית התרופות מיילן , הנסחרת גם בת"א, הצביעו באסיפה השנתית של החברה נגד מדיניות תגמול הבכירים של החברה. עם זאת, ולמרות הביקורת הרבה על החברה בשל הפקעת מחירים ותשלום שכר מנופח למנהליה, בעלי המניות בחרו מחדש בדירקטוריון החברה ואשררו קדנציה נוספת של החברים בו. ההצבעה על מדיניות התגמול לא נושאת עימה משמעויות אופרטיביות, בהיותה "הצבעה לצורך ייעוץ", אך וודאי מהווה מסר לבכירי החברה - שזכו, כאמור, לביקורת רבה על חבילות השכר שלהם.

במכתב פומבי של מספר גופים ציבוריים המחזיקים במניות מיילן, שפורסם בתחילת החודש, נכתב: "חבילות השכר המנופחות במיילן הן הוספת 'חטא על פשע' כלפי המשקיעים שסבלו מהממשל העלוב בחברה". הדברים נכתבו, בין היתר, על רקע חבילת השכר של יו"ר החברה, רוברט קורי, שזכה ב-2016 לתגמול בסך מצטבר של 164 מיליון דולר.

גם חברת הייעוץ הישראלית אנטרופי הביעה את התנגדותה למדיניות תגמול הבכירים בחברה: "התגמול שניתן לנושאי המשרה הבכירים בחברה ב-2016 הינו חריג גם ביחס לקבוצת ההשוואה", כתבו כלכלני אנטרופי. לדבריהם, בעוד ששווי החברה, התשואה על ההון ותשואת המניה ב-2016 ממקמים את מיילן באחוזונים ה-46%, 28% ו-24% בהתאמה ביחס לקבוצת ההשוואה, השכר המצטבר של נושאי המשרה נמצא באחוזון ה-100% (הגבוה ביותר); או 67% בנטרול שכרו של קורי. "בשנים האחרונות חלו ירידות ברווח הנקי ובתשואת המניה", מזכירים באנטרופי. אנטרופי גם כינתה את התגמולים שהועברו לקורי "מופרזים ואינם מוצדקים".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
מיילןממשל תאגידישכר בכירים
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.