נחשף מסמך חשוב: "אובר ידעה שהיא גונבת טכנולוגיה מאלפאבית"

פנייה שהוגשה אתמול לביהמ"ש מפרטת מי חברי הדירקטוריון באובר שראו את המסמך, שלפיו - כך טוענת החברה האם של גוגל - יכלה אובר לדעת שיחד עם רכישת הסטארט-אפ Otto היא מקבלת טכנולוגיה שנגנבה מאלפאבית

המכונית האוטונומית של גוגל / צילום: רויטרס המכונית האוטונומית של גוגל / צילום: רויטרס
שירות גלובס 24.06.2017

 

פנייה חדשה לבית המשפט מפרטת מיהם האנשים שראו מסמך חשוב, אשר יוכיח, כך לטענת אלפאבית, כי כאשר חברת שירותי ההסעות אובר רכשה את הסטארט-אפ אוטו (Otto), היא ידעה כי היא יורשת טכנולוגיה של אלפאבית, החברה האם של גוגל. 

לפי פנייה שהוגשה אתמול (שישי) לבימה"ש, עם האנשים שראו את המסמך האמור נמנים אריאנה הפינגטון, חברת דירקטוריון באובר, וביל גרלי, חבר דירקטוריון לשעבר.

אובר נקלעה לחקירה לאחר שרכשה את סטארט-אפ הרכבים האוטונומיים אוטו, חברה שהוקמה בידי אנתוני לבנדובסקי, שלפני כן עמד בראש פיתוח הרכב האוטונומי באלפאבית. לטענת אלפאבית, לבנדובסקי גנב 14,000 קבצים שלחברה יש זכות קניינית עליהם, בטרם עזב כדי להקים את אוטו, והיא תובעת את אובר בטענה שחברת הנסיעות גנבה את הטכנולוגיה.

התביעה מגיעה בתקופה של האשמות בנוגע להטרדות מיניות קשות בחברה וחשיפות בנוגע להתנהלות בעלת חוקיות מפוקפקת, אשר הביאו את המנכ"ל המייסד טראוויס קלניק להתפטר.

במסגרת רכישת אוטו בידי אובר הזמינה האחרונה בדיקת נאותות (דיו דיליג'נס) שתוכל לחשוף האם אובר הייתה מודעת לטכנולוגיה כלשהי של אלפאבית שייתכן כי לבנדובסקי החזיק ברשותו. אלפאבית דחקה באובר במשך חודשים לפרסם את הדוח אולם אובר התנגדה לצו בית משפט שהורה לה לעשות זאת.  

כעת הגישה אובר מסמך המפרט מי ראה את דוח בדיקת הנאותות. אלפאבית טוענת כי דוח זה יכול היה לחשוף בפני אובר את העובדה כי אוטו מחזיקה טכנולוגיה גנובה, ופירושו של דבר עשוי להיות שאובר אפשרה ביודעין לטכנולוגיה גנובה לעבור אליה יחד עם הרכישה. 

אולם אובר טענה כי 14,000 הקבצים הללו מעולם לא באו במגע עם השרתים שלה.

הפנייה מאתמול לביהמ"ש אינה מפרטת מתי יכלו האנשים לראות את דוח בדיקת הנאותות. בפנייה נטען כי האנשים היו רואים את את הדוח ללא מוצגים, כלומר שהם היו רואים תיאורים של מה שנמצע בהליך בדיקת הנאותות שבדק את אוטו, אולם לא בהכרח תמונות את מכשירים או חומרים אחרים שמדגימים את הממצאים.  



הוספה לנושאים שמעניינים אותי
גוגלקניין רוחניאובר
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.