עליות בסיום בת"א; בזק נפלה בעוד 4%; אג"ח אקסטל זינקו

מניות הפארמה הגדולות חזרו מניו-יורק עם פערי ארביטראז' חיוביים של עד 2.8% ■ מניות קבוצת בזק הוסיפו לבלוט על רקע פרשת בזק-yes; בסוף השבוע נחקרו מנכ"לית בזק סטלה הנדלר והמזכירה הראשית עו"ד לינור יוכלמן ■ למדריך השקעה במניות

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
משה גולן 25.06.2017

המסחר בבורסה בת"א הסתיים היום (א') בעליות על רקע הנעילה החיובית בוול סטריט ביום שישי. המניות הדואליות הכבדות חוזרות עם פערי ארביטראז' חיוביים ותומכות במדד המעו"ף.

 

כאמור, המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו ביום שישי בעליות קלות, בהובלת מניות הפארמה והביוטק וזאת על רקע המהלכים שמובילים הרפובליקאים לביטול רפורמת הבריאות "אובמה-קר".

הנפט רשם תיקון קל מעלה בסוף השבוע אך עדיין נסחר בטריטוריה דובית לאחר שהשלים ירידה ל 20% מהשיא השנתי שנרשם בפברואר השנה. רבים בשוק מעריכים שמגמת הירידה במחירי הנפט תימשך עד לרמה של כ-35-40 דולר לחבית, וזאת בשל העלייה המתמשכת בתפוקת הנפט העולמית. ירידת המחירים פוגעת בעיקר ביצואניות הנפט הגדולות כגון סעודיה ורוסיה ועולה השאלה האם הן יובילו מהלך נוסף לצמצום התפוקה.

פרשת בזק-yes מוסיפה לערער את היציבות במניות קבוצת בזק  (472.8 ,‎-1.91%‏) . בסוף השבוע פורסם כי גם מנכ"לית בזק סטלה הנדלר נחקרה במשרדי רשות ניירות ערך והיא חשודה חשודה בקבלת דבר במרמה ודיווח כוזב. גם יד ימינו של אלוביץ' ומזכירת בזק, עו"ד לינור יוכלמן הצטרפה למצעד הנחקרים בחשד שתיאמה העברת מידע לאלוביץ' בכל שלבי המשא ומתן בעסקת בזק-yes.

עוד מניות שבלטו במסחר הן מניות הפארמה הדואליות, ביניהן טבע  (5214 ,‎-0.57%‏) , מיילן ואופקו  (439 ,‎+10.50%‏) , שחזרו מניו-יורק עם פערים חיוביים שבין 1% ל-2.8%.

פרטנר  (1602 ,‎+2.43%‏) הודיעה היום כי ביצעה פירעון מוקדם של הלוואות בהיקף של 500 מיליון שקל ובכוונתה לבצע פירעון מוקדם של הלוואות נוספות בחודשים הקרובים בסך של כ-380 מיליון שקל.

חברת פרוטרום  רכשה 80% מחברה ברזילאית תמורת 33 מיליון דולר. מדובר ברכישה הרביעית של חברת הטעמים השנה.

אג"ח אקסטל אגח א זינקו לאחר שהחברה דיווחה על מזכר הבנות למימון פרוייקט הענק שלה בניו יורק על קונסורציום בנקים. העליות באקסטל הקרינו באופן חיובי על שאר אגרות החוב האמריקאיות.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
הבורסה בת"א
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.