המשטרה פשטה על משרדי החברה של תא"ל (מיל') גל הירש

הפשיטה על משרדי חברת "דיפנסיב שילד" של תא"ל במיל', גל הירש, בשל מעורבות לפי החשד במתן שוחד לעובדי ציבור בגיאורגיה במטרה לזכות בפרויקטים במדינה

שוחד/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב שוחד/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
חן מענית 25.06.2017

חוקרי יחידת להב 433 של המשטרה פשטו היום (א') על משרדי חברת "דיפנסיב שילד" של תא"ל במיל', גל הירש, המעורבת לפי החשד במתן שוחד לעובדי ציבור בגאורגיה במטרה לזכות בפרויקטים במדינה ועיכבה לחקירה כמה חשודים. נזכיר כי החקירה החלה לפני כשנה ועוסקת במעורבות ישראלים בפרשת מסים, הלבנת הון, מרמה ושוחד בנוגע לעסקאות בחו"ל.

לדברי המשטרה, "החל משעות הבוקר נחקרים כמה חשודים באזהרה בגין חשד לביצוע עבירות על חוק איסור הלבנת הון, עבירות מס על-פי פקודת מס הכנסה, קבלת דבר במרמה ומתן שוחד לעובד ציבור זר שבוצעו על פי החשד על ידי מנהלים ועובדים בחברה הישראלית (דיפנסיב שילד), העוסקת בתחום הייעוץ הביטחוני וחברות הקשורות אליה".

המשטרה מציינת כי "על פי החשד, המעורבים אשר לכל אחד מהם מיוחסות עבירות שונות, זכו שלא כדין בהסכמים לביצוע פרויקטים בהיקפים כספיים נרחבים במדינה הזרה. היחידות החוקרות בודקות, בין היתר, האם המעורבים הסתירו את רווחיהם בניגוד לחוק".

הטיית מכרזים

לפני כחודשיים הסתיים השלב הראשון של חקירת פרשיות 'דיפנסיב שילד', כשהמשטרה הודיעה על סיום החקירה בנושא חשד להטיית מכרזים עבור החברה. המשטרה המליצה להעמיד לדין פלילי את לימור ברזילי, שניהלה מטעם עיריית ראשל"צ את הפרויקט לסילוק מוקשים מחוף הים של העיר, שבו זכתה 'דיפנסיב שילד'. זאת, בגין עבירות ירמה והפרתת אמונים וקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות. כמו-כן המליצה המשטרה להעמיד לדין את מעוז איגר, בעל חברת אופק שזכתה במכרזים של העירייה, וזאת בגין שותפות לעבירות מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות.

בהודעה שמסרה המשטרה נאמר כי "יחידת להב 433 סיימה חקירתה בתיק. לפי החשד, 'דיפנסיב שילד' של הירש זכתה במכרז בהיקף של כ-13 מיליון שקל. ראשיתה של החקירה בחשד שעלה בדבר הטיית מכרז לטובת 'דיפנסיב שילד', וזאת על רקע היכרות עם לימור ברזילי - היועצת לענייני תיירות בעירייה, שניהלה את תיק פרויקט פינוי הנפלים".

לדברי המשטרה, "מחומר החקירה עולה כי ברזילי פעלה בניגוד עניינים חמור, תוך שהיא מוסרת על-פי החשד מידע רב למעוז איגר (בעל חברת "אופק"), באופן המאפשר לו לזכות במכרזים שונים, דוגמת מכרז פינוי הנפלים ובניית גדר ימית, כשהוא חובר לחברת 'דיפנסיב שילד', שבבעלות דרור שכנאי, עודד שכנאי וגל הירש. כלל נסיבות העניין מבססות תשתית ראייתית כנגד החשודים בתיק החקירה".

בהודעה מלפני כחודשיים ציינה המשטרה כי עולה חשד נגד מעורבים נוספים בפרשה, ובהם גל הירש ושותפיו, עודד שכנאי, יניב אדם, דרור שכנאי ויוסף אדם, אך בעניינם של החמישה טרם התגבשה עמדת המשטרה, וזו תתקבל בהמשך. החיפוש שבצעה היום המשטרה הוא המשך של חקירה זו העוסקת, כאמור, בחשד למתן שוחד בחו"ל.

תא"ל הירש היה המועמד המועדף לתפקיד המפכ"ל על-ידי השר לביטחון פנים, גלעד ארדן. אולם, לבסוף הוא לא נבחר לתפקיד בעקבות לחץ ציבורי שהתעורר נגד המינוי, בין היתר בגין מעורבותו של הירש בחברות ליצוא נשק וכן בעקבות הביקורת שנמתחה עליו בשל תפקודו הלקוי לכאורה כמפקד במלחמת לבנון השנייה.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
הלבנת הוןמשטרת ישראלעבירות מסשוחד
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.