תקנות חדשות: בוטלה חובת בדיקת הראייה לנהגים מעל גיל 40

התקנות, שנחתמו היום ע"י שר התחבורה, תקפות למחדשי רישיונות הנהיגה שרישיונם פג החודש והלאה ■ בנוסף: רישיון ל-5 שנים לעולים חדשים, תושבים חוזרים ותושבים זרים - ללא מבחן נהיגה מעשי

ישראל כץ / צילום: תמר מצפי ישראל כץ / צילום: תמר מצפי
מיכל רז-חיימוביץ' 14.08.2017

שר התחבורה ישראל כץ חתם על תקנות המבטלות את חובת בדיקת הראייה לנהגים מעל גיל 40. עד כה התבקשו נהגים מעל גיל 40 הנדרשים לחדש רישיון נהיגה לעבור בדיקה אצל אופטומטריסט מוסמך (לרוב בעלות של 50 שקל לבדיקה) בכדי שיוכלו לחדש את רישיונם. תוצאות הבדיקות הועברו באופן אוטומטי למשרד הרישוי. יצוין כי לא דובר על בדיקה מקיפה, אולם במקרים בהם מתגלה ממצא לא תקין הנבדק הועבר להמשך בדיקה אצל רופא בטרם חידוש הרישיון. התקנות נכנסות לתוקף כבר בימים הקרובים והן תקפות למחדשי רישיונות הנהיגה שרישיונם פג החודש והלאה.

כן חתם השר כץ על תקנות לפיהן עולים חדשים, תושבים חוזרים, עובדים ותושבים זרים, יוכלו לקבל רישיון נהיגה ישראלי קבוע, באמצעות הצגת רישיון נהיגה זר, התקף לחמש שנים לפחות מבלי הצורך לעבור מבחן נהיגה מעשי. התקנה מתייחסת לנהגים פרטיים, המחזיקים ברישיון נהיגה זר לרכב פרטי, אופנוע או טרקטור בלבד. עד כה, נדרשו נהגים אלה לבצע מבחן שליטה מעשי (טסט), כתנאי לקבלת רישיון נהיגה ישראלי. הרישיון לעולים חדשים ותושבים חוזרים ינתן לתקופה המקבילה הניתנת לרישיון נהיגה ישראלי.

זאת ועוד, עובדים ותושבים זרים ומעסיקיהם, לא יידרשו להגיע מספר פעמים בשנה לסניפי משרד הרישוי, לצורך הארכת רישיון הנהיגה שברשותם - מעתה, עובדים ותושבים הזרים ידרשו להגיע פעם אחת בלבד לסניף רישוי ויקבלו רישיון נהיגה לתקופה של 5 שנים. תוקף הרישיון יהיה כפוף לתוקף אשרת השהייה שלהם בישראל. הסדר זה, הסביר כץ צפוי להקל בעיקר על החקלאים הנאלצים כיום להפסיק את עבודתם מספר פעמים בשנה כדי להסדיר את רישיון הנהיגה של עובדיהם הזרים.

בנוסף, כץ ציין כי "ביטול התקנה, המחייבת את הנהגים לבצע בדיקת ראייה אחת לעשר שנים, תחסוך לנהגים את עלות הבדיקה ואת הביורוקרטיה הכרוכה בכך".

עוד מזכירים במשרד התחבורה כי על פי התקנות כיום, חלה חובה על רופא המטפל באדם, לדווח לרשויות המוסמכות, על כל שינוי במצב בריאותו של המטופל. זאת, מעבר לאחריותו האישית של הנהג לנהוג רק כאשר הוא כשיר רפואית לנהיגה. "יצוין כי במרבית מדינות העולם לא מבוצעות בדיקות ראייה כתנאי לחידוש רישיון הנהיגה, ולכן הוחלט על הסרת הנטל הביורוקרטי".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
ישראל כ"ץמשרד התחבורהנהגיםרישיון נהיגה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.