אלביט הדמיה בדרך למימוש מתחם רדיסון בבוקרשט ב-174 מליון אירו

החברה דיווחה כי חתמה על מכתב כוונות לא מחייב למכירת מלוא החזקותיה (98.2%) במתחם לידי קרן השקעות בינלאומיתת לפי שווי של 177.5 מיליון אירו

רון הדסי / צילום: איל יצהר רון הדסי / צילום: איל יצהר
עומרי כהן 19.08.2017

חברת אלביט הדמיה מתקדמת לקראת מימוש מהותי נוסף. החברה דיווחה אתמול (ו') אחר הצהריים, כי חתמה על מכתב כוונות לא מחייב למכירת מלוא החזקותיה (98.2%) במתחם רדיסון בבוקרשט, לידי קרן השקעות בינלאומית.

העסקה משקפת למתחם רדיסון שווי של 177.5 מיליון אירו, כך שאם תושלם תקבל אלביט הדמיה תשלום ברוטו של 174.3 מיליון אירו. כנגד ההחזקה בנכס ניטל בעבר חוב בהיקף של כ-92 מיליון אירו, כך שהתמורה נטו מהעסקה אמורה להסתכם בכ-82 מיליון אירו (349 מיליון שקל).

מתחם רדיסון, הממוקם במרכזה של בירת רומניה בוקרשט, כולל את מלון רדיסון בלו בוקרשטי בדירוג של חמישה כוכבים, את מלון פארק אין בדירוג ארבעה כוכבים, וכן שטח מסחרי של כ-7,200 מ"ר. המתחם שופץ בשנים האחרונות והוא מנוהל כיום בידי חברת רזידור בהסכם ניהול עד 2036.

המלון המפואר מבין השניים, רדיסון בלו, כולל 424 חדרים ו-63 חדרי עילית. הוא שופץ לפני כעשור ונחשב למלון המוביל בבוקרשט. המלון השני, פארק אין, שופץ לפני כשנתיים וכולל 210 חדרים, בתוספת מלון דירות בעל 66 חדרים. המתחם כולו הוא בעל מיקום מרכזי ואטרקטיבי, הן לתיירים והן לקהילת אנשי העסקים בעיר.

אלביט הדמיה מחזיקה כאמור ב-98.2% מחברת בוקרשטי, שהיא בעלת המתחם כולו. המתחם הניב בשנת 2016 לחברה המחזיקה הכנסות של 31.6 מיליון אירו ורווח תפעולי לפני פחת והפחתות (EBITDA) של 13.9 מיליון דולר. בספרי אלביט הדמיה רשום כיום המתחם לפי שווי של 176 מיליון אירו, כך שהמכירה נעשית מעט מעל שווי זה.

לדברי אלביט הדמיה, השלמת העסקה מתוכננת להתבצע בתוך 4-3 חודשים ומותנית בקיומם של כמה תנאים, ובהם בדיקת נאותות לשביעות רצונה של הרוכשת, חתימה על הסכם מחייב למכירת המניות, קבלת אישור הממונה על הגבלים עסקיים ברומניה והשגת מקור חיצוני למימון העסקה בידי הקרן הרוכשת. ממועד חתימת מכתב הכוונות ועד להשלמת העסקה (או עד לפקיעתו), התחייבה אלביט הדמיה שלא לנהל משא ומתן עם גורם אחר על מכירת המתחם.

פירעון חוב לבנק ותשלום למחזיקים

אלביט הדמיה החלה את 2017 כשבקופתה 40 מיליון שקל. מכירת המלון בתמורה נטו של 349 מיליון שקל, מתוכננת לאפשר לה לפרוע בנובמבר הקרוב את יתר החוב לבנק הפועלים בסך 61 מיליון שקל (קרן וריבית), וכן תשלום ריבית של 18 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ח' בחודש שלאחר מכן. כמו כן, תספק המכירה גם את מלוא המימון הדרוש לפירעון המלא של אג"ח ח' בחודש מאי 2018 בהיקף של 303 מיליון שקל (קרן וריבית).

מתזרים חזוי שפרסמה אלביט הדמיה לאחרונה עולה עוד, כי בכוונתה גם למכור השנה ובשנה הבאה מניות החברה הבת אלביט מדיקל בסכום כולל של 40 מיליון שקל, וזאת לצורך מימון פעילותה השוטפת והוצאות אחרות.

לאחר מימושים אלו ייוותרו בידי החברה מקורות תזרימיים המוערכים על-ידיה ב-472 מיליון שקל, מתוכם 343 מיליון שקל משויכים ליתרת השקעתה באלביט מדיקל (מניות ומוחזקות בתוספת הלוואת בעלים) והשאר להחזקותיה (50%) בפעילות הנדל"ן בהודו, שמשותפת לה ולחברה הבת פלאזה סנטרס.

כל אלו אמורים לפרוע בדצמבר 2019 את יתרת ההתחייבויות למחזיקי אג"ח ט' שיעמדו עד אז על כמעט 300 מיליון שקל. מה שייוותר לאחר מכן הוא הערך לבעלי המניות, שמשתקף בשווי השוק של החברה ועומד כיום על כ-90 מיליון שקל.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אלביט הדמיהמימושים
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.