דודי ויסמן מכניס שותפים לסונול במחיר נמוך ממחיר הרכישה

ויסמן רכש את סונול לפי שווי של כ-306 מיליון שקל  ■ שלמה זוהר, מנכ"ל חברת איידיאו של שיכון ובינוי ולשעבר יו"ר בנק דיסקונט, השקיע כ-22 מיליון שקל

דודי ויסמן / צילום: כפיר זיו דודי ויסמן / צילום: כפיר זיו
קובי ישעיהו 21.08.2017

איש העסקים דודי ויסמן, שרכש באפריל 2016 את השליטה בחברת סונול מידי קבוצת עזריאלי לפי שווי של כ-306 מיליון שקל, הכניס לאחרונה 3 שותפים חדשים לחברה לפי שווי של כ-300 מיליון שקל לחברת תחנות התדלוק וחנויות הנוחות.

שלמה זוהר, מנכ"ל חברת איידיאו של שיכון ובינוי ולשעבר יו"ר בנק דיסקונט, השקיע כ-22 מיליון שקל תמורת 7.5% מההון, איש העסקים אלי עזור, הבעלים של חברת צ'רלטון, "מעריב" ו"ג'רוזלם פוסט", קנה 5% תמורת 15 מיליון שקל וג'ואי שוואבל, שותף בקבוצת השליטה בגוטקס ישראל, קנה 12.5% מההון של סונול תמורת כ-37 מיליון שקל.

בסך הכל השקיעו השלושה כ-75 מיליון שקל עבור 25% מהון המניות של סונול ואפשרו לויסמן להחזיר את מרבית ההלוואה שהעניקה לו עזריאלי בעת השלמת העסקה.

כאמור, באפריל אשתקד מכרה עזריאלי את סונול לידי קרן יזרעאל אויל אנד גז, שבשליטת ויסמן, בתמורה ל-363.5 מיליון שקל (מתוכם 53 מיליון שקל שולמו באמצעות דיבידנדים שחילקה סונול לקבוצת עזריאלי טרם המכירה ו-5 מיליון שקל כנגד פירעון חובות של סונול כך שלמעשה התבצעה העסקה לפי שווי של כ-306 מיליון שקל). הקרן שילמה במועד העסקה סכום של 187.5 מיליון שקל במזומן, ו-21 מיליון שקל שולמו לאחר מכן. 5 מיליון שקל נוספים הועברו כנגד פירעון חובות של סונול.

בנוסף, עזריאלי העמידה סכום של 98 מיליון שקל כהלוואת מוכר לקרן, שהייתה מובטחת בשעבוד מלא על מניות סונול.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
דודי ויסמןסונולתחנות דלק
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.