הבורסה בת"א ננעלה בעליות שערים; טבע צנחה בכ-5%

סומוטו צנחה לאחר הורדת תחזית הרווח ■ וונטייז הרחיבה את ההסכם עם LG ■ מחלוקת בין הפועלים לדיסקונט לגבי מימוש רשת הום סנטר ■ היום פורסם מדד המחירים לצרכן

בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי
יוסי ניסן 15.10.2017

הבורסה בת"א ננעלה היום (א') בעליות שערים, אחרי חופשת חג שמחת תורה. בימים שבהם הבורסה המקומית הייתה סגורה, בוול סטריט המדדים ננעלו בשיאים חדשים. ביום המסחר האחרון שהתקיים ביום שלישי הבורסה סגרה בירידות. היום אחרי נעילת המסחר בת"א יפורסם מדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר. 

 

בוול סטריט ביום שישי המדדים עלו עד 0.25% וננעלו בשיאים חדשים. בשוק מתמחרים בסבירות גבוה ביותר העלאת ריבית עוד השנה, וגם נתוני המאקרו הטובים שמתפרסמים בחודשים האחרונים מאששים את ההערכות. גם באירופה מסתמנת הפסקה של ההקלה המוניטרית, כשנגיד ה-ECB התבטא בנושא ורמז שהעת הגיעה. 

שוב זה קרה - גם כלכלני האוצר וגם שר האוצר משה כחלון עצמו טעו שוב בתחזיות, ושנת 2017 צפויה להסתיים בעודף תקציבי של 10 מיליארד שקל לפחות. האם האוצר מציג במתכוון תחזיות שמרניות מדי? ההיגיון אומר שלא, הרי כל העודף השנה מיוחס למה שמכונה "אירועים חד-פעמיים", אבל אי-אפשר להתעלם מכך שהסיפור הזה חוזר על עצמו זה 5 שנים ברציפות.

קרנית פלוג: "בשכונה שלנו צריך להתכונן לזעזועים"

מניית טבע  (5271 ,‎+0.51%‏)  המשיכה לרכז עניין רב בקרב המשקיעים בבורסה בת"א. המניה נחבטה קשות מאז פרסום דוחות הרבעון השני ואיבדה מערכה 50%. גם אישור FDA למתחרה מיילן לקופקסון גנרי חבט עוד בטבע. החברה צפויה לפרסם בעוד כשבועיים את דוחות הרבעון השלישי, ובאופנהיימר מורידים תחזיותיהם למניה. 

סומוטו  (370.6 ,‎-0.40%‏) צנחה היום במסחר לאחר שפרסמה תוצאות מקדמיות מאכזבות לרבעון השלישי והורידה את תחזית הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) לשנת 2017 כולה.

חברת וונטייז  חתמה עם LG הקוריאנית על תוספת להסכם ההפצה הקיים ביניהן, הכוללת את הרחבת שירות SmartVOD של החברה ולפיו יופצו שירותי החברה גם במקסיקו וברזיל.

מחלוקת בין בנק פועלים  (3410 ,‎-0.58%‏)   לדיסקונט  (1870 ,‎0.00%‏) לגבי מימוש רשת הום סנטר. בנק הפועלים מבקש למכור את רשת הקמעונאות, שהשתייכה לקבוצת פישמן לקרן קלירמרק, המתמחה בהשקעה בחברות בקשיים. אולם דיסקונט, נושה נוסף של הרשת, מתנגד למכירה בשווי שמגלם לפי הערכות תספורת של אחוזים מהחוב. להום סנטר חוב של כ-400 מיליון שקל (כולל לספקים), כמחצית מהחוב הוא למערכת הבנקאית.

חברת החשמל נערכת להנפקת אג"ח לציבור בהיקף של עד 2 מיליארד שקל. גיוס החוב יבוצע בדרך של הרחבת סדרות אג"ח 28 ו-29  (117.85 ,‎+0.02%‏) שנרשמו לראשונה למסחר בחודש מארס השנה.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
הבורסה בת"א
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.