הסכסוך בין yes לערוץ הספורט יוכרע בספטמבר? למועצה יש זמן

באוגוסט הורתה שופטת המחוזי למועצת הכבלים והלוויין להכריע עד סוף ספטמבר בבקשת RGE להעביר משחקים אטרקטיביים בליגת העל וביורוליג רק בהוט ולא ב-yes, בשל הסכסוך המתמשך בין השתיים ■ המועצה לביהמ"ש: "לעת הזו אין מי שיכול לייעץ לנו בסוגיה"

יו"רית מועצת הכבלים והלוויין יפעת בן חי שגב / צלם: תמר מצפי יו"רית מועצת הכבלים והלוויין יפעת בן חי שגב / צלם: תמר מצפי
יונתן כיתאין 15.10.2017

הסאגה סביב בקשת RGE להעביר חלק ממשדרי הספורט האטרקטיביים שברשותה רק בערוץ הספורט המשודר בהוט ולא בערוץ המקביל המשודר ב-yes נמשכת, ובית המשפט ומועצת הכבלים והלוויין ממשיכים - אין מנוס מהקלישאה - להעביר את הכדור מצד לצד.

לאחרונה, לאחר שבית המשפט המחוזי בתל-אביב קבע כי על מועצת הכבלים והלוויין לפסוק בסוגיה עד סוף ספטמבר, השיבה המועצה לבית המשפט כי אינה יכול לעשות זאת. "חוזה ההתקשרות עם היועץ הכלכלי למועצה שליווה את ההליכים בעניין הסתיים זה לא מכבר וטרם נכרת חוזה חדש", נכתב בתשובה שהוגשה באמצעות עו"ד הילה גורדון מפרקליטות מחוז תל-אביב, "לפיכך, לעת הזאת אין מי שיכול לייעץ למועצה בסוגיה".

כזכור, באוגוסט פרסמנו ב"גלובס" כי שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ארנה לוי, הורתה למועצת הכבלים והלוויין לפסוק עד 28 בספטמבר בסוגיה, ולהחליט אם היא מאשרת ל-RGE לא להעביר את המשחק המרכזי בליגת העל בכדורגל ואת משחקי מכבי תל-אביב ביורוליג בערוץ הספורט שמשודר ב-yes. הרקע לבקשה של RGE הוא הסכסוך המתמשך שלה עם חברת הלוויין, שלטענתה מסרבה לשלם את חלקם בעלויות הגבוהות של התכנים החדשים שנוספו לערוצי הספורט שלה במהלך 2016, לאחר החוזה שנחתם בין שני הצדדים.

קביעתה של השופטת הגיעה לאחר שבסוף יוני דנה מועצת הכבלים והלוויין בסוגיה, אך בסופו של דבר קבעה כי היא אינה יכולה לקבל החלטה בנושא בשל סירובה של RGE לחשוף את הסכמיה גם מול סלקום ופרטנר - שאינן מפוקחות על-ידי המועצה - והחזירה את הכדור לבית המשפט המחוזי בתל-אביב. השופטת לוי לא קיבלה את הנימוק, קבעה כי הנתונים שהועברו למועצה מספיקים כדי להכריע, ואף מתחה ביקורת על התנהלות המועצה כשציינה כי "הגיעה העת שהיא תקבל החלטה עניינית ועדכנית".

כעת, כאמור, מסבירים במועצה כי הם לא עומדים לעשות זאת בקרוב. בהודעה שהוגשה לבית המשפט ביום הדד-ליין, 28 בספטמבר, מפורטות שורה של נסיבות המונעות מהמועצה לעמוד במועד שנקבע, והראשונה היא עזיבתו של היועץ הכלכלי החיצוני. מדובר בד"ר רועי שלם, שסיים לאחרונה את תקופת כהונתו. על-פי הערכות, מינוי של יועץ חדש במקומו עשוי לארוך לא מעט זמן.

בתשובה לבית המשפט מבקשת המועצה להגיש "הודעת עדכון" בתוך 3 חודשים, ו"ככל שיתאפשר" גם "החלטה חדשה בבקשת הפיצול שהגיש ערוץ הספורט". כלומר, לשיטת המועצה ההכרעה בנושא צפויה להידחות בחודשים ארוכים. בינתיים, בית המשפט הורה לצדדים להגיש את התייחסותם לנושא עד סוף אוקטובר.

המועצה, כך מתברר מתשובתה, דנה בנושא שבועיים לפני המועד שנקבע להחלטה, ב-14 בספטמבר. במהלך הדיון הבהירו שוב אנשי המועצה, בראשות היו"ר ד"ר יפעת בן-חי-שגב, את עמדתם שלפיה ללא חשיפת פרטי ההסכם עם סלקום ופרטנר בפני כל חברי המועצה "לא יכול היועץ להציג בפניה חוות דעת מלאה מטעמו".

בסיכום גם מוזכר כי המועצה סבורה שהתנהלותה בנושא עולה בקנה אחד עם תקדימים משפטיים קודמים וכי איש מהצדדים לא עתר בתגובה להחלטה לבג"ץ. במועצה גם מציינים את הבג"ץ שתלוי ועומד נגד החלטתה במכרז ערוץ הכנסת, שגוזל גם הוא כעת חלק נכבד מזמנה.

בין yes ל-RGE מתנהל סכסוך משפטי מתמשך שנמשך כבר כמעט שנה. לתוך הסכסוך העסקי על עניין התשלום - בינתיים בית המשפט כבר קבע שעל yes להעביר ל-RGE לפחות 22 מיליון שקל - השתרבב גם ההיבט הרגולטורי, שאליו נדרשת המועצה: כפי שהזכירה השופטת לוי, על-פי כללי הרגולציה שידור ספורט בבלעדיות, רק בהוט או רק ב-yes, יכול להתאפשר רק במקרה שבו "הזכויות יהיו ניתנות לרכישה על-ידי כל גוף משדר בתנאים מסחריים הוגנים ובלתי מפלים", והמועצה היא הגורם המוסמך להכריע בשאלה אם זהו אכן המצב.

ערוצי ספורט 5 של RGE משודרים גם בסלקום TV ובפרטנר TV, שאינם כפופים לרגולציה של מועצת הכבלים והלוויין, ובכל מקרה ההחלטה בסוגיה לא תשפיע עליהם.

ממועצת הכבלים מ-yes ומ-RGE לא נמסרה תגובה.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
yesמועצת הכבלים והלווייןערוץ הספורטשידורי ספורט‏RGE
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.