התחדשו השיבושים בנתב"ג - מה הסיבה הפעם?

(עדכון) - שעות ספורות אחרי שתמו שיבושי הבוקר בנתב"ג עקב שביתת-פתע של עובדי נמל התעופה הזמניים, שוב חווים הנוסעים שיבושים - והפעם מסיבה אחרת: מצוקת כ"א בחברת קי.אי.אס המספקת שירותי קרקע לחברות תעופה

נתב"ג / צילום: תמר מצפי נתב"ג / צילום: תמר מצפי

שעות ספורות אחרי שתמו שיבושי הבוקר בנתב"ג עקב שביתה מפתיעה של עובדי נמל התעופה הזמניים, שוב חווים הנוסעים שיבושים - והפעם מסיבה אחרת: מצוקת כוח-אדם בחברת קי.אי.אס המספקת שירותי קרקע לחברות תעופה שונות (כמיקור חוץ) הובילה לעיכובים בכ-10 טיסות של חברות עמן מצויה החברה בהתקשרות. הסיבה: עובדי החברה ירדו לאילת לשם השתלמות, כשככל הנראה החברה לא דאגה לגיבוי בהתאם.

מרשות שדות התעופה הובהר כי אין קשר לעיכובי הבוקר, וכי נציגי החברה עושים את דרכם חזרה לנמל התעופה בן-גוריון בכדי לתגבר את העמדות.

מדובר בעיכובים של שעתיים ויותר: בלוח הטיסות באתר רשות שדות התעופה נרשמים עיכובים בטיסות איזי ג'ט. כך למשל, טיסה שהייתה אמורה להמריא בשעה 13:00 לג'נבה צפויה לצאת בקרוב, טיסה אחרת שהייתה אמורה להמריא ב-12:15 לבאזל עוכבה ב-3.5 שעות, טיסת ארקיע לזנזיבר שתוכננה להמריא ב-14:25 תמריא לפי לוח הטיסות בשעה 18:00 ועוד.

נציין כי חוק טיבי, הקובע פיצוים במקרה של עיכובים בטיסות, לא חל במקרה של עיצומים או שיבושים שלא קשורים לחברת התעופה, ובכל מקרה קובע פיצוי רק במקרה של עיכוב ב-8 שעות ויותר, אז נחשבת הטיסה כמבוטלת. חברות תעופה אירופיות דוגמת איזי ג'ט כפופות לדירקטיבה האירופית, לפיה הנוסעים זכאים לפיצוי אחרי עיכוב כבר בטווח של 3 שעות - אולם במקרים בהם לחברת התעופה אין שליטה על סיבת העיכוב (בעקבות שביתות, אירועים ביטחוניים וכדומה), הנוסעים לא זכאים לפיצוי. 

שיבושים בגלל פיטורי עובדים זמניים

נזכיר כי אתמול (א') בלילה פתח במפתיע ועד עובדי נתב"ג בעיצומים שהובילו לשיבושים בטיסות - עיכובים בהמראות ועיכובים והמתנות ממושכות בקבלת כבודה לנוחתים. עוד הלינו הנוחתים על המתנות ממושכות במטוסים עד ליציאה אחרי הנחיתה.

מחאת העובדים הגיע בעקבות משלוח מכתבי הזמנה לשימוע לפני פיטורים לכ-250 עובדים זמניים שגויסו לעבודתם במהלך הקיץ, תקופה בה העומסים בנתב"ג גדולים ביחס לשאר עונות השנה. עם הכניסה לעונת החורף, כמדי שנה, עובדים אלה מסיימים את עבודתם.

לעת עתה מסתמן כי משמרת הבוקר שהתחילה את עבודתה בשעה 7:30 הצליחה לצמצם את הפערים שנוצרו ואת ההמתנות הממושכות של הנוסעים לקבלת כבודתם עם הנחיתה.

ברשות שדות התעופה ציינו כי מדובר בכוח-אדם עונתי שמגויס רק בעונת הקיץ, וכי מהלך כזה מתבצע מדי שנה ובוודאי עם תנועת הנוסעים הגדלה מדי שנה. עוד צוין כי אכן הועברו לאותם עובדים מכתבים לשימוע לפני פיטורים, וכי בטרם קוימו השימועים נקטו העובדים עיצומים.

שיבושי הטיסות אמש הובילו לעיכובים בהמראות, אולם עד לשעת עוצר הלילה כל הטיסות המריאו. עוד מציינים ברש"ת כי משמרת הבוקר הצליחה להדביק את הפערים שנוצרו, וכי כעת הפעילות בנמל התעופה חוזרת לשגרה.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
טיסותנתב"געיצומיםפיטוריםרשות שדות התעופה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.