הימור בטוח? רשות המסים חוקרת העלמות מס בקרב מהמרים

חוקרי רשות המסים ערכו בימים האחרונים פעילות חקירתית מרוכזת הנוגעת לתחום ההימורים בכלל ולענף הפוקר בפרט ■ במסגרת הפעילות נחקרו מספר חשודים שלפי החשד לא דיווחו על הכנסות של מיליוני שקלים

משחק פוקר / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב משחק פוקר / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
אלה לוי-וינריב 18.10.2017

חטיבת החקירות ומשרדי החקירות במס הכנסה ברשות המסים ערכו בימים האחרונים פעילות חקירתית מרוכזת הנוגעת לתחום ההימורים בכלל ולענף הפוקר בפרט. במסגרת הפעילות נחקרו, בשלב זה, מספר חשודים שלפי החשד לא דיווחו על הכנסות של מיליוני שקלים.

במסגרת המבצע חקר משרד חקירות מס הכנסה מרכז את אייל אשכר (24), מתל-אביב, בעל מניות ודירקטור באקדמיה הישראלית לפוקר. בפעילות מודיעינית שביצע המשרד עלה חשד כי אשכר לא דיווח על הכנסות שנתקבלו בגין השתתפותו בתחרויות פוקר ברחבי העולם. במסגרת החקירה נגדו בוצע חיפוש בביתו, ונתפסו מחשבים ומסמכים שיש להם קשר לחשדות הנחקרים.

מממצאי החקירה עד כה עלה כי בין השנים 2016-2012 לא דיווח אשכר על הכנסות של כ-195 אלף דולר שהרוויח מתחרויות פוקר. כמו כן, מניתוח חשבונות הבנק שלו עלה כי בין השנים 2016-2010 הופקדו בהם כ-850 אלף שקל שמקורם במהמרים אחרים בגין פלטפורמת הימורים שהוא סיפק להם. אשכר שוחרר בערבות בבית משפט השלום בתל-אביב.

במסגרת הפעילות בקרב שחקני פוקר ישראלים, ערכה יחידת יהלום ברשות המסים מבצע משולב עם המשטרה במסגרתו התבצעה פשיטה באתר בו מתקיימים משחקי מזל בהיקפים כספיים ניכרים. בעת הפשיטה נכחו במקום כ-150 איש.

במבצע זה נעצר אבי ערבה (35), מראשון-לציון, בחשד כי מזה מספר שנים הוא מארגן משחקי מזל ומחזורי ההימורים שבניהולו נאמדים במיליוני שקלים. פעילות זו של ערבה וההכנסות הנובעות ממנה לא דווחו לרשות המסים, ובמקום זאת הוא דיווח כי הוא חסר הכנסה החל משנת 2014. מעצרו של ערבה הוארך בבית משפט השלום בראשון-לציון עד ל-19.10.17.

באי כוחו של ערבה, עוה"ד ניר זנו, גלעד ברון וחיים לוי, מסרו בתגובה, כי "מדובר בהליך חקירה הנמצא בראשיתו, שבסופו יתבררו החשדות כשגויים.

רשות המסים ביקשה לעצור את מר ערבה לשבוע ימים, ובהסכמה אליה הגענו ישוחרר מר ערבה מחר".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
הימוריםהעלמת מספוקררשות המסים
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.