מי שמאמין: קבוצת מפתחות חרדיות זכו בהאקתון למגזר החרדי

חברות הקבוצה הקימו במהלך ההאקתון את # vort - מערכת לחיפוש דברי תורה קצרים על פי נושא ובהתאמה לסוג האירוע ■ הפרס - ביטקוין אחד, אותו תרם היזם והמשקיע משה חוגג

יעקב ליצמן ויורם דבש  / צילום: אלעד גוטמן יעקב ליצמן ויורם דבש / צילום: אלעד גוטמן

סמנכ"ל המכירות והשיווק של קבוצת גאון יקבל מניות חסומות בשווי 142 אלף שקל / אביב לוי

דירקטוריון קבוצת גאון החליט על הענקת חבילת מניות חסומות מותנות ביעדים (PSU - Performance Share Units) בשווי כולל של 142 אלף שקל לסמנכ"ל המכירות והשיווק בחברה, ראובן פיק. זאת, למרות התנגדות בעלי המניות, ובהתאם לתוקף הסמכות שיש לדירקטוריון בנושא. פיק יהיה זכאי לקבל את המניות בארבע מנות שוות, במשך ארבע שנים.

בדירקטוריון הסבירו בין היתר כי "ועדת התגמול ודירקטוריון החברה בדעה כי ההקצאה המוצעת הינה סבירה וראויה", וכי היא "משקפת יחס הולם בין רכיבי השכר הקבוע לרכיב השכר המשתנה".

עוד הסבירו בחברה כי "הקצאת ני"ע על-ידי גאון למנהלים בחברה ובחברות הבת שלה, לרבות למר פיק, הינה לטובת החברה בהיבט היכולת לשמר מנהלים קיימים, באופן המאפשר העמדת צוות ניהול בכיר ברמה גבוהה המסור לחברה".

במקביל לעדכון זה, קבוצת גאון פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה, אותו סיכמה עם שיפור של 6% בהכנסותיה, שהגיעו ל-114 מיליון שקל, אולם הרווח הגולמי שלה נשחק, והיא עברה לשורה תפעולית שלילית, ולאחר שהגדילה את חלקה ברווחי חברות כלולות, בשורה התחתונה הציגה רווח נקי רבעוני זעום של פחות מ-200 אלף שקל.

קבוצת גאון, ובראשה המנכ"ל גיא רגב והיו"ר הראל בית און, עוסקת בייצור ושיווק צנורות פלדה ופלסטיק, מגופים, מדי מים וברזים. היא נמצאת בשליטת גאון אחזקות, בה מחזיקה קרן ויולה.

הראל בית און / צלם: איל יצהר
 הראל בית און / צלם: איל יצהר

מי שמאמין

קבוצת מפתחות חרדיות זכו בהאקתון למגזר החרדי

ביום חמישי האחרון, זמן קצר לפני פרוץ ההכנות הקדחתניות לשבת, הגיעה אל משרדי פייסבוק בתל-אביב קבוצת חרדים וחרדיות. המטרה - האקתון (אירוע תכנות) בן יומיים, שהתקיים בשיתוף פעולה עם עמותת קמא-טק לשילוב חרדים בהייטק ועם ספריא - הספריה הדיגיטלית לטקסטים יהודיים.

במסגרת הפעילות שנמשכה עד אחרי אור הבוקר של יום שישי, התחרו 21 קבוצות, כולן של חרדים וחרדיות, שעצרו את מלאכת הפיתוח רק כדי להקדיש זמן לתפילות ערבית ושחרית.

אחת הבשורות המעניינות (והמבורכות) באירוע - הייתה זכייתה במקום הראשון של קבוצת מפתחות. חברות הקבוצה הקימו במהלך ההאקתון את # vort - מערכת לחיפוש דברי תורה קצרים על פי נושא ובהתאמה לסוג האירוע (עיינו ערך - ארוחת שבת, ברית, בר מצווה וכיו"ב). הפרס - ביטקוין אחד, אותו תרם היזם והמשקיע משה חוגג, מהמאמינים הגדולים במטבעות הדיגטליים (בלוקייצ'ן).

הזוכות: מלכי אקער, חני שפינר, שירי הוכהאוזר, רבקי רוטמן, ואמונה בשן. בחבר השופטים נכחו מלבד חוגג גם עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל; ברט לוקשפייזר, מייסד וראש צוות טכנולוגי ספריא; אסף שמיר, מהנדס תוכנה במרכז המו"פ של פייסבוק ישראל; המשקיע אבי איל; העיתונאית ענבל אורפז, ואשת התקשורת סיון רהב מאיר, שנבחרה באחרונה לאישה המשפיעה והמובילה בתקשורת "של מגזין ליידי גלובס".

ברט לוקשפייזר, עדי סופר תאני ומשה פרידמן / צילום: שוקה כהן
 ברט לוקשפייזר, עדי סופר תאני ומשה פרידמן / צילום: שוקה כהן

הודות לשיחה עם נהג המונית

אילו תובנות וזכרונות עלו בכנס העסקים והכלכלה?

בכנס העסקים והכלכלה של עיריית רחובות ומשרד הכלכלה והתעשייה, שנערך השבוע בעיר רחובות, השתתף איתן יוחננוף, מנכ"ל רשת הסופרמרקטים "יוחננוף", שביקש לספק השראה וסיפר לקהל על הדרך שעשה. הוא שיתף את הקהל ואמר כי מגיל 14 הוא עבד בעסק המשפחתי עם אביו ואחיו לאחר בית ספר ובחופשים.

מי שעוד סיפר סיפור משלו, היה שר הכלכלה אלי כהן, שדאג לתת קרדיט והבהיר שהעצות הטובות ביותר מתקבלות מהשטח. הוא הדגים בכך שאת נושא הצורך בפנסיה לעצמאים, הוא הבין משיחה עם נהג מונית בן 63 שסיפר לו במהלך הנסיעה שמכיוון שאין לו פנסיה הוא יצטרך לעבוד עד גיל 80.

עוד השתתפו: אמיר איל, מייסד ויו"ר קבוצת ההשקעות איפיניטי-אילים; רן קיויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה ואחרים.

איתן יוחננוף, רן קויתי, אלי כהן, אמיר איל / צילום: תחיה פלבין
 איתן יוחננוף, רן קויתי, אלי כהן, אמיר איל / צילום: תחיה פלבין

בונים את הארץ

משפחת עזריאלי מפרגנת לאדריכלות ישראלית

ביום ראשון בערב נערך באודיטוריום סמולרש שבאוניברסיטת תל-אביב, טקס הענקת פרס דוד עזריאלי לפרויקט סטודנטים לאדריכלות 2017. במסגרת האירוע העניקה קרן עזריאלי פרסים בשווי כולל של 100 אלף שקל, לשלושת הזוכים - איילה ישראל, ערן שושן והילה דוד.

אל צוות השיפוט, שכלל את האדריכלים ד"ר שרון עזריאלי, ברכה חיוטין, גיל שנהב ויואב מאירי, הצטרף הפעם גם האדריכל מיכאל ארד, המוכר בין היתר כמי שתכנן את האנדרטה באתר מרכז הסחר העולמי במנהטן.

בנוכחים ובמתרשמים: נעמי עזריאלי, יו"רית קרן עזריאלי קנדה; עופי זיסר, מנכ"לית קרן עזריאלי ישראל ובכירי קבוצת עזריאלי, בהם: מנחם עינן, יובל ברונשטיין, אייל חנקין ואחרים. סטפני עזריאלי, אם המשפחה, ובנותיה נעמי ושרון, הגיעו במיוחד לכבוד האירוע מקנדה.

הבת דנה עזריאלי, יו"רית קבוצת עזריאלי ויו"רית הקרן הזכירה כי "הפרס היה רעיון של אבי, שאהב אדריכלות ורצה לייצר מקומות בילוי ולאפשר לציבור הרחב ליהנות מהיצירה שלו כל יום, בכל מקום, בכל דרך. לתחושתי, הוקרת המצוינות בקרב סטודנטים לאדריכלות בישראל היא הדרך הטובה ביותר לכבד את זכרו", היא הצהירה.

  שרון עזריאלי, נעמי עזריאלי מיכאל ארד ודנה עזריאלי   / צילום: סוף כהן
  שרון עזריאלי, נעמי עזריאלי מיכאל ארד ודנה עזריאלי / צילום: סוף כהן

בת 80 אבל עדיין נוצצת

מי הגיעו לחגיגת יום ההולדת של בורסת היהלומים הישראלית?

אל היכל התרבות בתל-אביב הגיעו ביום ראשון בערב מוזמנים ומוזמנות, כדי לחגוג יום הולדת 80 לבורסת היהלומים הישראלית.

בתפריט: קוקטייל חגיגי, מינגלינג ושלל נאומים, בהם גם ברכה מוקלטת של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

את פני המוזמנים קיבלו המארחים - יורם דבש, נשיא הבורסה; ואורנית ואלי אבידר המנכ"ל. אלה, הוכיחו שוב שלמרות טענתה של מרלי מונרו, היהלומים הם כבר מזמן לא חבריה הטובים של האישה בלבד. כך למשל, באורחי הכבוד ניתן היה לפגוש בין היתר את שר האוצר משה כחלון; שר הבריאות, יעקב ליצמן ואת יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני. עם זאת, בשלב התוכנית האמנותית שכללה הופעה של ריטה וביצוע מיוחד לשיר "יהלומים לנצח", בחרו ליצמן וגפני לעזוב את האולם. עוד ארחו והתארחו: קובי קורן, נשיא התאחדות תעשייני היהלומים; שמואל שניצר, יו"ר מכון היהלומים; חברות וחברי הבורסה, בהם בועז ואיילה מולדבסקי; אמה ינובר, סגנית נשיא הבורסה; ענבל קרייס, סגנית מנהל מפעל חלל של התעשייה האווירית ופרופ' יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי שיבא; שלמה אדן; מרים ראובן ואחרים.

יעקב ליצמן ויורם דבש  / צילום: אלעד גוטמן
 יעקב ליצמן ויורם דבש / צילום: אלעד גוטמן

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
החברה החרדיתקבוצת גאון
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.