אמסלם: "ההדלפות על ביטן? רק המשטרה יודעת מה קורה שם"

בעקבות ההתפתחויות בפרשת דוד ביטן, בליכוד לא ממהרים להעלות להצבעה את חוק ההמלצות

דוד אמסלם / צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת דוד אמסלם / צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת
טל שניידר 05.12.2017

בוועדת הפנים של הכנסת בראשות ח"כ דוד אמסלם (הליכוד) נערך היום (ג') דיון המשך בנושא חוק ההמלצות. כרגע, ולאור ההתפתחויות התכופות בנוגע לנחקרים סביב פרשת השחיתות בעיריית ראשון-לציון ודוד ביטן, לא ברור אם הליכוד יאיץ במלוא הכוח להצבעה על החוק בקריאה שנייה ושלישית השבוע.

האווירה בליכוד השתנתה בימים האחרונים. חברי כנסת שהתיישבו בעבר עם המשמעת הקואליציוניות ואף תמכו בחוק הזה בקריאה הראשונה, ציינו בימים האחרונים בכלי התקשורת שהם אולי מאמינים בנחיצות העיקרון של הגבלת המשטרה, אך סבורים כי אין לחוקק את החוק הזה בשלב הזה בו ראש הממשלה חשוד בפלילים וכעת עם התגלות החשדות נגד ביטן.

במהלך הדיון בוועדת הפנים הבוקר אמר ח"כ אמסלם כי הוא ממשיך לעמוד על העיקרון של איסור פרסום המלצות המשטרה. "מעולם לא הייתה לי בעיה עם העברת חומרים. הבעיה שמפרסמים - ועולמו של אדם חרב עליו", אמר אמסלם. "תופעת ההדלפות חמורה, ואי-אפשר עליה. הבוקר פתחתי עיתון וקראתי את כל פרטי החקירה של ביטן. יגידו לך 'זה לא אנחנו', אבל כרגע רק המשטרה יודעת מה קורה שם. חוץ ממקרה ליאורה ברקוביץ', אף פעם לא באו חשבון עם מדליף".

אמסלם הוסיף כי "אין כמעט חבר שלא עבר את האירוע ומדירים אותו, בבית הכנסת, בעבודה. זה לא ראש הממשלה, זה הגננים שהעסקתי בעיריית ירושלים, וכל העירייה דיברה עליהם, ואחר-כך נסגר התיק, אבל מי יחזיר להם את החיים שלהם?". 

אמסלם התייחס בדיון גם לפרסומים בעניין אשתו של ח"כ  ביטן: "הדלפה כזו בעניינה זו עבירה פלילית שדינה 3 שנות מאסר. את המלצות המשטרה לפרקליטות יכולים להדליף רק המשטרה או הפרקליטות", אמר.

ח"כ תמר זנדברג (מר"צ) אמרה במהלך הדיון כי התיקון השני (החוק לא יחול על חקירות שהחלו לפני תחילתו - ט"ש) מעקר את החוק מתוכן. "היועץ המשפטי רשאי לבקש להעביר בכל זאת את עמדת המשטרה. בתיקים עם פרופיל ציבורי גבוה - היועץ המשפטי יבקש. אז מה שנותר מהחוק זה עניין ההדלפות, וזה מטריד, כי זכות הציבור לדעת".

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) אמר כי הוא עדיין מוטרד מחקירות עתידיות: "מחרתיים תיפתח חקירה חדשה, ואז כן יחילו את החוק על ראש הממשלה. כל המסכה ששמתם כאילו זה לא חל על ראש הממשלה - היא שקר. החוק מתייחס ל-200 תיקי פרקליט מלווה. הכנסתם פוליטיקאים ישרים עם משפחות פשע". 

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
הדלפותהליכודמשטרת ישראלדוד ביטןדוד אמסלם
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.