מי את ענת גואטה, המועמדת של כחלון ליו"ר רשות ני"ע?

מצד אחד: "הייתי רוצה לראות מישהו עם רקע יותר משמעותי" ■ מצד שני: "היא יותר מראויה" ■ על דבר אחד מסכימים כולם: המינוי תפס את שוק ההון בהפתעה גמורה ■ פרופיל G

ענת גואטה / צילום: ענבל מרמרי ענת גואטה / צילום: ענבל מרמרי
שלומית לן 10.12.2017

הדבר הראשון שעשתה ענת גואטה, המועמדת של שר האוצר משה כחלון לתפקיד יו"ר רשות ניירות ערך, כאשר שמעה על המינוי המסתמן, היה לנסוע לסוף השבוע לצפון, להירגע. רק באוגוסט היא פרשה מניהול חברת הייעוץ אנטרופי, לאחר שבע שנים סוערות שבהן ספגה פעילותה שבחים וגם לא מעט ביקורת - והנה טלטלה נוספת בחייה. כיוון שגואטה ידועה כאישה רגועה מטבעה, לעיתים עד כדי להביא את בן שיחה לרתיחה, ומתרגלת יוגה מזה שנים ארוכות, היא מן הסתם הצליחה במשימתה. ודאי ניצלה גם את הזמן לקריאה: בשעות הפנאי שלה היא קוראת הרבה, ולאחרונה גם מדע בדיוני, בעיקר אייזיק אסימוב. מי שפחות נרגע היה שוק ההון הישראלי, שקיבל את הידיעה בהפתעה רבה, תוך שהוא תמה אם גואטה היא האדם המתאים למלא את נעליו הגדולות של היו"ר היוצא פרופ' שמואל האוזר, מדוע בחר כחלון למהר ולצרף להודעת הפרישה את שמה של המועמדת שלו, ומה בכלל הקשר בין השניים.

על השאלה האחרונה משיב אדם המכיר אותה היטב: "הם הכירו באוגוסט 2014, כאשר התפרסם שכחלון עומד בראש המרכז לרפורמות ומנהיגות במכללת נתניה. ענת חשבה שמדובר במכון אקדמי ורצתה, כבוגרת המכללה (MBA עם התמחות במימון), וגם כי זה קרוב לה הביתה, להרצות שם, ושלחה לכחלון קורות חיים. הוא זימן אותה לפגישה, שבה הסביר לה שלא מדובר במכון אקדמי". במהלך אותה פגישה גואטה סיפרה לכחלון על עצמה, והוא סיפר לה על התהליך של הקמת "כולנו".

אחרי הפגישה ההיא, כחלון החל לעקוב אחרי הפעילות של אנטרופי והעקרונות שייצגה, וכמה פעמים גם התייעץ עם גואטה בנושאים הקשורים לרגולציה של שוק ההון. עד שהגיע הרגע שבו פנה אליה והציע לה, במפתיע מבחינתה, את התפקיד הכה מרכזי במשק. זמן לא רב לפני כן, ב-14 בנובמבר, מונתה לחברת מליאת רשות ניירות ערך - צעד שבדיעבד, אפשר לפרש כהכנת הקרקע למינוי המתבשל.

באשר לשאלה הראשונה, של מידת התאמתה לתפקיד, הדעות חלוקות ומעוררות לא מעט אמוציות. "עצם המחשבה על מינוי כזה", אומר בכיר במשק, "עושה עוול גדול ליו"ר הרשות הנוכחי האוזר, שהוא איש בעל שיעור קומה מרשים. אפילו לעשות את ההשוואה קשה". אחרים מתארים את גואטה כאפרורית ולא מרשימה. "הייתי רוצה לראות בתפקיד הזה מישהו או מישהי עם רקע יותר משמעותי", אומר מנהל בכיר במשק. "אפילו במונחים של השוק הישראלי, אנטרופי זה גוף איזוטרי".

"כולם מאוד מופתעים מהמינוי", אומר גורם אחר, "גם ראשי בתי ההשקעות הגדולים. אישית לא נפלתי מהכיסא מהידע וההבנה שלה, וגם לא שמעתי אף אחד אחר שאומר שמדובר באדם מבריק. לא זו התיזה המקובלת בשוק, וההפתעה היא די קונצנזוס. אני לא יודע מי 'מכר' אותה לכחלון. הוא חיפש אישה עם שם משפחה מזרחי וזה עשה לו טוב. גם הלהיטות הזאת - מיד כשהאוזר מודיע על פרישה, כבר כחלון מודיע על המועמדת שלו - היא מאוד נדירה. גם אם לשר יש מועמד, הוא מחכה עם ההודעה ונותן לשוק לבוא עם רעיונות חדשים ולמועמדים פוטנציאליים להציע את עצמם. אבל הוא אפילו לא נתן לזה צ'אנס".

גורם אחר מציין שלפחות לפי תפיסתו, יו"ר רשות צריך להיות בעל רקע רחב ועמוק יותר בניירות ערך, כולל בהיבטים המשפטיים שלהם. "נכון שאין לה השכלה משפטית פורמלית", מתייחס לכך גורם בשוק ההון, "אבל בשבע השנים באנטרופי, כגוף הפועל כזרועה הארוכה של הרגולציה מול שוק ההון, היא טיפלה בנושאים כמו ממשל תאגידי, חקיקת ניירות ערך וכדומה. לצד זה, חשוב לציין שהיא לא מגיעה מצדם של בעלי ההון , שזה יתרון משמעותי, וגם ככל הנראה מסביר חלק מהביקורת נגד המינוי שלה".

יאיר המבורגר, מבעלי חברת הביטוח הראל, דווקא מצדד בגואטה. "עבדתי עם ענת כשהייתה מנכ"לית של אנטרופי והיה לנו קשר טוב. היא בחורה אינטליגנטית, צנועה - וזו תכונה חשובה מאוד בימים אלה - וגם לא קלה. הרבה פעמים היו לנו שיחות על המלצות - איך להצביע בחברות שאנחנו מושקעים בהן. היו ויכוחים וחילוקי דעות, אבל הכול נעשה בצורה הגונה בלי אגו ותמיד הגענו איתה להבנות. מאוד שמחתי על המינוי הזה. אני חושב שזה מינוי טוב בגלל השינוי. אני חושב שהשקט והצורה שהיא מתנהלת ירגיעו קצת את הרוחות".

"היא מאוד ישרה והגונה, ואין לה סמלי מעמד", אומרת ענת לוין, משנה למנכ"ל כלל ביטוח ומנהלת חטיבת ההשקעות. "היא קשובה, חכמה וצנועה. היא יודעת גם להיות עקשנית מאוד כשצריך, ויודעת לתת פייט. יש דברים שבהם אני לא מסכימה איתה, אבל היא יודעת להקשיב וללמוד.

"התקרבנו כאשר עשינו ביחד כמה מהלכים. כאשר כלל כגוף מוסדי החליטה להרים את הכפפה והתחילה במהלך שבו בעלי מניות המיעוט יוכלו להשפיע יותר על בחירת דירקטורים, קיבלנו תמיכה מאוד יפה מאנטרופי, זה היה חשוב לענת אישית בהקשר של שיפור תהליכים בשוק ההון. ומדובר במהלך לא פשוט, רצון להשפיע על העיצוב של שולחן הדירקטוריון, האפקטיבי ביומיום ומשפיע על הצמיחה של החברה. המהלך נועד להחזיר את האמון שאבד בדח"צים, כי היום התפיסה היא שהם לא אפקטיביים וזו אולי חלק מהסיבה שנושאים רבים, שחלקם שוליים מדי, עולים לאספת בעלי מניות".

יום לאחר ההודעה על העזיבה של האוזר, הודיע גם מוטי ימין, מנהל מחלקת תאגידים ברשות, על פרישתו, ורבים סברו כי הדבר קשור למינוי של גואטה, אולם הגרסה הרשמית אומרת כי ימין התכוון לפרוש ללא קשר לא לעזיבתו של האוזר ולא למינויה המוצע של גואטה, ורק צירוף המקרים גרם לכל ההודעות האלה לצאת במקביל.

"הרבה מאוד היבריס"

גואטה, 49, אם לשניים וכבר סבתא לשלושה, היא בת להורים שהגיעו מלוב למעברת פרדסיה. סבתה מצד אמה ניקתה בתים של עולים ותיקים יותר, כך סיפרה בעבר לליאת רון במדור הפורטפוליו של G. משפחתו של אביה עברה, אחרי המעברה, לגור בשכונת מצוקה בנתניה, שיכון סלע. שני ההורים היו מורים, ולאחר נישואיהם התיישבו בנתניה, שם גדלה גואטה. ההורים היו מסורתיים וגואטה הייתה בבני עקיבא ולאחר מכן עשתה שירות לאומי. היא למדה כלכלה ומדע המדינה באוניברסיטת בר אילן ותוך כדי הלימודים עבדה בקו-אופ בקניון בנתניה.

בתום הלימודים התקבלה לעבוד בסניף נתניה של בנק מזרחי, בתחילה כעוזרת טלר, ולאחר מכן התקדמה בתפקידים שונים. בבנק הכירה את בעלי ארקו אחזקות, שעסקה בפעילות השקעות ומימון ליזמי נדל"ן בארצות הברית ובגרמניה, והם הציעו לה לנהל את החברה. לאחר המשבר של 2008 עזבה. מאוחר יותר קיבלה הצעה להקים אשראי לעסקים בחברת כאל, וכאשר בעלי אנטרופי רכשו את פועלים סהר, פעילות המחקר של בנק הפועלים, היא קיבלה הצעה לנהל את החברה.

אנטרופי הוקמה בסוף 2010 בעקבות המלצות ועדת חמדני להגברת המעורבות של גופים מוסדיים בשוק ההון. המלצות הוועדה נתנו בסיס לקיומו של יועץ חיצוני למשקיעים מוסדיים בכל הנוגע להצבעותיהם באספות בעלי מניות, מתוך מטרה לטפל באינטרסים הסותרים של בעלי השליטה ובעלי מניות המיעוט. רבים רואים במודל העסקי של אנטרופי בעיה מובנית, הן בשל הכוח הרב שיש לה בשל מעמדה הייחודי שיש הטוענים שהוא מונופוליסטי והן בשל חשש לניגוד עניינים. "הם פועלים עם הרבה מאוד היבריס", אומר בכיר במשק, "ולא תמיד עם היגיון".

"הם גם מונופול, וגם יש להם ניגודי עניינים מעצם ההגדרה", הוא מוסיף, "כי המוסדיים מממנים את אנטרופי ומצד שני תלויים בהמלצות שלה בעניינים שלהם כחברות ציבוריות. אני לא מבין איך מתירים לחברה כזאת לפעול בניגוד עניינים גלוי לעין. אבל אם הייתה תקווה שרשות ניירות ערך תשים לזה קץ, התקווה הזאת נגוזה. בלי ספק המינוי הזה יחליש עוד יותר את הבורסה".

גורם בשוק ההון מזכיר כי כאשר מונתה גואטה לחברת מליאת רשות ניירות ערך היא נדרשה לחתום על הסדר למניעת חשש לניגוד עניינים, כלומר כיו"ר הרשות לא תוכל לעסוק בענייני אנטרופי, וכמו כן הוא אומר ש"סיפור המונופול עלה בשנים הראשונות לפעולת אנטרופי, וזה הופרך. עובדה שהאוזר לא יזם בדיקה בעניין, אז כנראה שהוא שינה את דעתו. יש גופים גדולים שמגבשים בעצמם את ההמלצות שלהם ויש לאנטרופי גם מתחרים".

"אני מצאתי את הגישה שלהם מאוד קיצונית", אומר בכיר אחר. "הם יצרו לעצמם סט של עקרונות. שאלתי את ענת יותר מפעם אחת מי מינה אתכם לסוג של מחוקק שקובע את סט העקרונות הנכון. לעיתים ראיתי אצלם נוקשות, צדקנות וחוסר רצון לשמוע. הם מעולם לא ויתרו. גם כשהיה מדובר על דברים די מינוריים, ובאמת, אספת בעלי המניות הצביעה לא פעם בניגוד לדעתם".

גורם בשוק ההון מתקומם: "הם לא פעם הפגינו דווקא פרגמטיות לצד הנוקשות. למשל, כאשר עלו קולות בתחילת 2016 להגבלת שכר הבכירים באופן קשיח, אנטרופי הקפידה לא לקבוע שום כלל גורף במדיניות שלה, למרות דעתם של חלק מהגופים המוסדיים שאצלם השכר כן הוגבל (בעקבות ההנחיה להגבלת שכר במגזר הפיננסי), והייתה נאמנה לקשר ההדוק בין שכר לביצועים. נוקשות באה מהמתבונן. כאשר אנטרופי לא הצליחה להגיע לעמק השווה עם חברה מסוימת, אמרו שהם נוקשים, וכשכן הגיעה לעמק השווה, אמרו שהם רכים. קשה לרצות את כולם בשוק המוסדיים".

דן פרופר עדיין כועס

אכן קרה לא אחת שהמוסדיים חשבו שאנטרופי רכה מדי. דוגמה מקרית: עלות שכרה של ליאורה עופר כיו"ר מליסרון. אנטרופי המליצה, ב-2014, לאשר והמוסדיים התנגדו. דווקא כלב השמירה החליט ללקק במקום לנשוך? "לפעמים אומרים שידם קלה על ההגה", אומר גורם בשוק ההון, "אבל זה נובע מחוסר הבנה. אנטרופי מפגינה נקודת מבט חדה במקומות שבהם יש חשש לניצול מבנה ההון על-ידי בעל השליטה, ונגד האינטרסים של הציבור, בעלי המניות האחרים. במקרים שבהם אין חשש כזה, אין צורך בהגנה רבה מדי או בחשדנות".

בכיר בגוף מוסדי אומר שלא תמיד הם עומדים בלחצים גם כאשר מדובר בעסקת בעלי עניין. למשל, בכל הנוגע לבזק. "לעסקת בזק יס (רכישת יס על-ידי בזק) הם התנגדו, אבל בעסקת יס חלל (רכישת שירותי לוויין של חלל עבור יס, שתיהן בשליטת שאול אלוביץ') שהיו עליהם לחצים גבוהים, הם אישרו, אבל הוסיפו הרבה מאוד הסתייגויות. אני הבנתי אותם. הם נתנו מספיק רקע למוסדי שרוצה להחליט להתנגד לעסקה".

"הם ללא ספק יצרו משהו חדש שלא היה קיים", אומר גורם בשוק ההון. "היה להם קו ברור ועקבי, הם עמדו על שלהם בעקשנות גם כאשר היו צריכים להפגין יותר פתיחות. הם הלכו ושיפרו לאורך זמן את האנליזה שלהם, אבל זהו אחד המקומות שבהם הייתה עוד דרך לעשות, והייתה תמיד השאלה של הרלוונטיות של מה שקורה בעולם בשוק ההון הישראלי בוודאי ביחס לחברות דואליות (ראו מסגרת משמאל). גם אלה שאהבו אותם יותר וגם אלה שאהבו אותם פחות יודו שהם יצרו אימפקט בשוק".

האדם שהביע את הכעס הקולני ביותר על גואטה ועל אנטרופי הוא כנראה דן פרופר, יו"ר אסם, סביב מה שקרה בעניין מיזוג אסם ונסטלה. "אני חושב שהיא עשתה דברים שלא ייעשו", אומר פרופר. "פנינו לאנטרופי שתמליץ לאשר את העסקה שלנו עם נסטלה. היא אמרה לאנשים שלנו, אם אתם רוצים שאכתוב דוח ואתייחס להצעה שהצעתם ואוכל לתת לה ציון חיובי, אצטרך להשקיע בדוח ולכן עליכם לשלם לי רבע מיליון שקל.

"לו אסם הייתה חלשה יותר, היא הייתה מפסיקה באותו רגע את הדיון ועומדת בפני שוקת שבורה. אנחנו יכולנו לעמוד בזה ובניגוד לעמדתנו הסכמנו לבקשה. אבל כאשר נאמר לנו מי האיש שיכתוב את הדוח (פרופ' אשר בלס) התברר לנו שהיו לו חיכוכים מקצועיים עם מי שכתב את הדוח שלנו (מומחה מדלויט). אנשינו אמרו לענת גואטה שהמשקעים ביניהם יותירו בלי ספק את אותותיהם על הדוח, ובמחיר שאת דורשת אפשר למצוא הרבה מומחים אחרים ראויים.

"אחרי מספר ימים היא אמרה, אם אני צריכה למצוא מומחה חדש, תצטרכו לדחות את יום האספה הכללית. ובזה לא יכולנו לעמוד. אין מקום שאנחנו, בגלל אנטרופי שהיא חברה פרטית עם גחמות משלה ובלי שום פיקוח הסבר והיגיון, נדחה. היה להם מספיק זמן למצוא מומחה אחר שיכתוב דוח, חודש שלם עד האספה. ראינו בזה סחטנות גרידא. בסוף הם כתבו דוח מלא טעויות שהמליץ להצביע נגד ההצעה שלנו. המזל היה שההיגיון הבריא פעל, ובניגוד לדעתם, רוב המוסדיים הצביעו בעד המיזוג, 98%".

"אסם לא שילמה בסוף על הדוח (כיוון שלא הוזמן)", מתייחסים לטענות גורמים בשוק ההון. "אנטרופי פרסמה חוות דעת עצמאית. מדוע זו סחטנות כשהמומחה מטעם אנטרופי, אבל בסדר כאשר המומחה מטעם אסם? להרגשת אנטרופי נמנע מבעלי המניות להעריך את שווי החברה. מאז 2012 אנטרופי פרסמה בתקנון שלה (מה שנכנס אחר כך למסמך ההסדרה של פעילות חברות ייעוץ לגופים מוסדיים) שהיא לא יכולה לקבל תשלומים חיצוניים אלא אם כן יש מומחה שמקבל את הכסף גב אל גב. כשהאינטרס של הציבור מונח על הכף, אין ברירה אלא לבצע בדיקה עצמאית.

"נכון שאנטרופי מעסיקה אנליסטים, אבל אי אפשר להשוות זאת להערכת שווי מסודרת. צריך כתפיים רחבות כדי לעשות דיון על שווי חברה כמו אסם, ודי ברור שהחברה עצמה לא תיקח מעריך שווי לעומתי. נכון שבסופו של דבר המיזוג אושר בניגוד לדעת אנטרופי, אבל יש כמה תביעות ייצוגיות שהוגשו ונראה מה יקרה".

"כחלון חשב מחוץ לקופסה"

את גואטה תפסה הצעת כחלון להחליף את האוזר, במעין "חופשת שחרור". היו לה כל מיני מחשבות מה לעשות, אומר גורם המקורב אליה, אבל שום דבר מאלה עוד לא התגבש למשהו קונקרטי. ההצעה של כחלון קסמה לה כי היא ראתה בה "סוג של התגייסות שמתאימה לתפקיד הקודם שלה, והיא גם רואה בשירות הציבורי סוג של שליחות".

- זה תפקיד שמחייב, לצד הרבה ידע והבנה, גם כישורים פוליטיים, והיא נחשבת לאדם שהוא מאוד לא פוליטיקאי. איך זה יעבוד?

"עד היום היא הצליחה גם בזכות זה שהיא לא פוליטיקאית", אומר אדם המכיר אותה היטב. "זה לא נכון להדביק את הצלחתם של אנשים לכך שהם 'פוליטיקאים'. נכון יותר לחשוב שהם מצליחים בזכות זה שהם נאמנים למה שהם. וענת בהחלט נאמנה למה שהיא".

למען האמת, מוסיף גורם בשוק ההון, "הופתעתי שהיא הסכימה ללכת לתפקיד הזה. כאשר היא עזבה את אנטרופי היה רושם שנמאס לה, שהיא רוצה לעשות דברים אחרים - היא חברה של חנה רדו (משנה ליו"ר מקאן) ושותפה למיזמים החברתיים שלה, אז חשבתי שתלך לכיוון פילנתרופי, או של העצמת נשים. היא אישה של עקרונות ברורים של צדק ואמת, אפילו צדקנית וסגפנית כזאת. העקרונות שלה ניכרים גם בחזות. בחזות שלה יש אמירה, אני לא נכנעת לתכתיבי החתירה לנעורים, לתכתיבי האופנה. היופי צריך להיות טבעי.

"היא מקשיבה לצד השני, מבינה, אבל לא זזה מדעתה. היא לא אדם כריזמטי או 'אישה של אנשים' שיוצרת קשרים. היא עוף מוזר קצת. קשה לי לראות אותה מתנהלת בפוליטיקה הדרושה מיו"ר רשות, או חושבת על מדיניות רחבה שבה יש איזונים בין עקרונות ואינטרסים. מצד שני, אולי המינוי הזה כל-כך מחוץ לקופסה, שהוא יפתיע את כולנו".

"המינוי מאוד מרענן ומעניין, היא יותר מראויה והלב שלה במקום הנכון", סבור גם גורם במשק שהיה מעורב בתהליכי חקיקה. "היא ראתה את שוק ההון מבפנים, ראתה איך הוא מתנהל, עם בעלי שליטה ומינופים ופירמידות, והפגינה אומץ למרות שניסו להגחיך אותה, ואפילו האוזר יצא נגד המוסד הזה ששמו אנטרופי (כיוון שסבר בתחילה שיש לו מעמד מונופוליסטי). לכן המינוי שלה הוא צדק פואטי".

"אני רואה במינוי הזה הברקה", אומר גורם בתחום ההשקעות. "כחלון חשב כאן מחוץ לקופסה. אני גם חושב שזה מרענן שיש רגולטור מסוג אחר. היא גם מכירה את שוק ההון וגם את הצד העסקי של החברות. נכון שלחברות הייתה לפעמים תחושה שהיא נוקשה בהתנהלות מולן, אבל היא דווקא אדם מאוד פתוח, מסתכלת על הדברים לגופם. אם היא חשבה, בתפקידה באנטרופי, שהחלטה מסוימת איננה נכונה, היא הייתה אומרת את זה גם אם זה לא היה הדבר הפופולרי לעשות. היא לא חשבה מה יגידו עליה, אלא קיבלה החלטות לגופו של עניין.

"מה שהיא עשתה באנטרופי זה דבר מדהים. אנטרופי ידעה להיכנס לנעלי המוסדיים ולעזור להם לקבוע את עמדתם. הם קיבלו מנדט מגופים מוסדיים לגבש מדיניות הצבעה, וזה נתן להם המון כוח. יכול להיות שבעלי שליטה בחברות ציבוריות לא אהבו את זה, וייתכן גם שהיו טעויות, כפי שקורה כשמקבלים המון החלטות, אבל היא הייתה מונעת מרצון לעשות את שוק ההון למקום טוב יותר.

"ברמה האישית, היא אדם מאוד נעים, ענייני ומקצועי, ומשיחות איתה התרשמתי שהיא מאוד מבינה את העמדות של החברות בשוק ההון. היא רוצה לאפשר שוק הון שבו שני הצדדים, בעלי השליטה מצד אחד ובעלי מניות המיעוט מצד שני, יוכלו לחיות יחד באופן בריא יותר, שגם בעלי השליטה לא ירגישו שבעלי מניות המיעוט קובעים להם את הדרך, וגם שהמיעוט, המשקיעים המוסדיים, לא ירגישו שבעלי השליטה עושים דברים שלא עולים בקנה אחד עם האינטרסים של שאר בעלי המניות".

בהנחה שהמועמדת של כחלון אכן תהפוך ליו"ר רשות ניירות ערך בינואר 2018, נותר רק לחכות לראות מי צודק: מי שחושב שאשת העקרונות הסגפנית היא האדם הנכון במקום הנכון, או מי שמאמין כי התפקיד גדול ממידתה.

וול סטריט פינת אחד העם - הביקורת של החברות הדואליות 

החברות הדואליות הן בעיה ששבה וצצה בכל הנוגע לאנטרופי. גורם שעבד עם הנסחרת במקביל בת"א ובארה"ב, טוען ש"הם קיצוניים יותר מהחברות האמריקאיות שייעצו למשקיעים האמריקניים שלהם, בנושאים כמו בחירת דירקטורים, הקצאת אופציות למנכ"ל ואישור שכר".

בשעתו, כאשר איל וולדמן מחק את מלאנוקס מהמסחר בתל-אביב, בין היתר כי לא התירו לו להיות מנכ"ל ויו"ר, הוא האשים בכך את אנטרופי, וגם מי שהייתה מנכ"ל הבורסה אז, אסתר לבנון, טענה כי "אנטרופי הפכה עריצה והיא תרתיע חברות זרות להירשם בתל-אביב".

גורם בשוק ההון טוען כי לפחות היום, המצב השתנה. "אנטרופי יזמה כמה פעמים הקלות לחברות דואליות נעדרות גרעין שליטה, וגואטה, לפני שסיימה את תפקידה, דאגה לחתום על הסכם עם חברת הייעוץ למוסדיים האמריקאית ISS וזה משנה דרמטית את המצב, כי כל חברה דואלית נעדרת גרעין שליטה יכולה להעדיף לקבל את המלצותיה מ-ISS. ולמרות זאת, לא כל החברות מעדיפות את ISS ומתוך 55 חברות דואליות, רק מעטות מנצלות את ההסכם".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
רשות ניירות ערךמשה כחלוןשמואל האוזראנטרופיענת גואטה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.