כבל: "בליעת בנק אגוד ע"י מזרחי תחסל סיכוי לשחקנים חדשים"

יו"ר ועדת הכלכלה מבקש את התייחסות בנק ישראל ורשות ההגבלים למיזוג בין בנק אגוד ומזרחי-טפחות

איתן כבל / צילום: יונתן בלום איתן כבל / צילום: יונתן בלום
עירית אבישר 06.12.2017

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ איתן כבל, שלח מכתב לממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, ולמפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר, בבקשה לקבל את התייחסותן למיזוג של בנק אגוד אל מזרחי-טפחות. "משמעות אישור התהליכים הללו היא פגיעה קשה בתחרותיות וקבירת 'חוק שטרום' עוד בטרם יציאתו לדרך. אבקש לקבל את התייחסותך לאמור לעיל, בטרם אחליט לזמן דיון בנושא בוועדת הכלכלה", כתב כבל.

עוד הוא כתב: "בנק אגוד הוא בנק קטן ונחשב לשחקן מחולל תחרות בשוק הבנקאות הריכוזי, ש-95% ממנו מוחזקים על-ידי 5 שחקנים. 'בליעתו' של בנק אגוד על-ידי בנק מזרחי תהווה פגיעה משמעותית בתחרותית ובמידה רבה תחסל כל סיכוי לכניסה של שחקנים חדשים לענף. בחודש ספטמבר השנה הגיש אגף התקציבים באוצר חוות-דעת מפורטת, ממנה עולה באופן ברור כי מיזוג בנק אגוד עם בנק מזרחי יוביל לפגיעה משמעותית ברמת התחרות בשוק הבנקאות".

השבוע הייתה אמורה להתקיים ישיבה של ועדת הכספים של הכנסת בנושא המיזוג, אך היא נדחתה. לפי הערכות, הדחייה נבעה מכך שרשות ההגבלים העסקיים עדיין לא גיבשה עמדה לגבי אישור העסקה. כעת נראה כי במקביל לדיון בוועדת הכספים, גם ועדת הכלכלה מתכוונת לעסוק במיזוג. 

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
איתן כבלבנק אגודמזרחי טפחותמיכל הלפריןחדוה בר
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.