וונטייז רוכשת את פעילות פרסום הווידאו של Takoomi

וונטייז מתמחה בפיתוח והפצת פלטפורמת תוכן וטלוויזיה רב-ערוצית על גבי האינטרנט, והרכישה תאפשר לה להציע ללקוחות לצפות בפרסומות במקום לשלם דמי מנוי

נועם יוסיפידיס / צילום: אתר החברה נועם יוסיפידיס / צילום: אתר החברה
ענת ביין-לובוביץ' 06.12.2017

חברת וונטייז, המתמחה בפיתוח והפצת פלטפורמת תוכן וטלוויזיה רב-ערוצית על גבי האינטרנט (OTT), מודיעה היום (ד') על חתימתה על מזכר הבנות לרכישת פעילות פרסום הווידאו של חברת Takoomi, בתמורה למזומן ומניות.

חברת וונטייז , העוסקת בפיתוח והפצת פלטפורמת תוכן וטלוויזיה על גבי האינטרנט, חתמה על מזכר הבנות לרכישת פעילות פרסום הווידאו של TAKOOMI בתמורה למזומן ומניות. מטרת הרכישה היא היכולת לאפשר ללקוחות לרכוש את שירותי וונטייז גם במודל מבוסס על צפייה בפרסומות ולא רק במודל תשלום דמי מנוי - אופן פעילות החברה כיום.

TAKOOMI היא רשת פרסום וידאו פרוגרמטית שפועלת בעיקר במובייל ובווב. בין לקוחותיה כ- 400 אתרים ואפליקציוץ ולמעלה מ-200 מיליון יוניקים (מבקרים ייחודיי). החברה סיימה את שנת 2016 עם הכנסות של כ-7 מיליון שקל ורווח גולמי של 1.7 מיליון שקל. וונטיז מפעילה את הפלטפורמות שלה על טלוויזיות חכמות ומאפשרת לצפות בתכנים תמורת תשלום פעילים ב-59 מדינות בעולם. רכישת פעילות takoomi כוללת את המערכות העובדים והמושבים של החברה בבורסות הפרסום. הפעילות תמוזג לתוך וונטייז.

נועם יוספידוס, מייסד ומנכ"ל וונטייז, מסביר היום לגלובס את הראציונל מאחורי המהלך.

למהלכים מהסוג שאנחנו עושים כעת כבר יש שם: 'טלוויזיה עם כתובת'. בערוצי הברודקאסט הרגילים הפלטפורמה לא יודעת לעשות פרסונליזציה. ואילו הכוח של הפלטפורמות בעולם ה- OTT זה הדאטה על המשתמש. אבל עד היום גם בפלטפורמות האלה - בסלקום TV למשל אין התייחסות לצופה ספציפי כשהוא צורך ערוץ ליניארי. אין התאמה של תכנים ופרסומות למרות שיודעים על הצרכן הכל מתוך הפעילות שהוא עושה באפליקציה.

לעומת זאת, עולם הפרסום בפלטפורמות האינטרנטיות כמו יוטיוב הגיע לרמת שכלול כזאת שעוקבים אחרי הגולש בכל מקום ויודעים להתאים לו תוכן ופרסום לפי ההעדפות האישיות ולחיפוש. כעת זה מתחיל להתקרב לטלוויזיה וחברות כמונו זה מאוד מעניין. כי אם לפני 3 שנים מה שעניין אותנו זה להביא לטלוויזיות החכמות אפשרויות של סליקה כדי לאפשר מכירת תכנים בתשלום כעת השוק התבגר ובשנים הבאות נראה יותר ערוצים גם חיים וגם ב-VOD שההבטחה שלהם ללקוח תהיה אפשרות לשלם על הצפייה בזמן שלו - על-ידי צפייה בפרסומות ולא בתשלום דמי מנוי/השכרה/גלישה. בסקר שנעשה בארה"ב לפני חודשיים שאלה משתמשים של הולו (בו יש גם מודל של פרסום וגם של דמי מנוי) מה הם מעדיפים. 89% העדיפו לצפות בפרסומות ולא לשלם דמי מנוי - וזה למרות ששירותי המנוי היום עולים זה דולרים בודדים. אמירה כזאת מבחינת התעשייה זה דרמטי מאוד.

- איפה זה פוגש את המפרסמים?

עד היום באינטרנט מפרסמים שלמו באינטרנט CPM נמוך יחסית. אפשר להעלות סרטון ליוטיוב ולשים עליו פרסומות שגוגל מגישה ואם זה סרטון של סטטיק ובן אל שזוכה ל-2 מיליון צפיות אקבל דולר על כל 1000 צפיות. בטלוויזיות החכמות מדברים על CPM של 15-20דולר. כלומר המפרסם מתייחס לצופה שלוקח את הפרסומת שלו לא על המובייל אלא בטלוויזיה האינטרנטית כצופה טלוויזיוני וזה שווה לו הרבה כסף. מבחינתו התוכן טלוויזיוני ולכן התשלום הוא כמו שמקובל בטלוויזיה.

ולכן ההזדמנות היא משני הקצוות של המערכת: אנחנו כחברה שמתעסקת בעיקר בתכני פרימיום כמו דיסני וורנר לא היינו קרובים לעולם הפרסום כי תכני פרימיום היו תמיד בתשלום. אבל יש עולם עצום של סרטי תוכן- למשל ערוץ בוליווד (הוליווד ההודי) שלנו יש בו מיליון יוזרים אבל לבקש מהם אפילו דולרים בודדים כדמי מנוי זה קשה כי רובם מגיעים ממדינות מתפתחות. אין להם כסף ולא כרטיס אשראי. אז הם יחפשו פתרונות חינמיים אחרים.

למשל ברזיל משתמשים בשרות שלנו בחודש 200 אלף טלוויזיות. אבל טרנזקציות בתשלום עושים רק 5%. האחרים רוצים לראות את התוכן אחרת הם לא היו נכנסים אבל הם לא יכולים לשלם... מה- 95% שנותרו עדין אפשר לעשות כסף מפרסום והיום ההכנסות שאפשר לביא משם מפרסום- 15-20 דולר עבור CPM מביאים מודל כלכלי.

- איפה takoomi מתחברים אליכם?

יש להם מושבים בכל בורסות הפרסום הגדולות - הם יודעים להתחבר למפרסמים שרוצים לפרסם בטלוויזיות חכמות, ויש להם מהצד את השני פבלישרים כמונו שרוצים להציג פרסומות ולעשות מזה כסף. הם נמצאים במקום שהמידע זורם דרכו מבחינת הדאטה של המשתמשים והמפרסמים. אנחנו נטמיע אותם בטלוויזיות החכמות.

רבות מהרשתות הפרוגרמטיות חוות ירידה בטראפיק בגלל מלחמת הפלטפורמות הגדולות כמו גוגל בתופעת - fraud שמהווה חלק משמעותי ברשתות האלה.

נכון. גם רוב הרשתות שמו את יהבם על הפרסום במובייל - ובצדק כי הצמיחה במובייל היא מטורפת. אבל התחרות במובייל היא קלה- כי כמעט כל אחד יכול להקים רשת פרוגרמטית במובייל -זה ממש לא קשה... לכן נהיה שם צפיפות יתר. בעולם הטלוויזיה זה לגמרי אזור חדש שנפתח.

- מתי תתחילו להציע מודל מבוסס פרסום?

כמעט מידית. את שירות בוליווד באנגליה השקנו לאחרונה על מודל מבוסס פרסומות ועובדים כרגע עם סוכנות פרסום צד ג'. זה כל-כך מעניין וצומח שיום אחרי הקלוזינג נכניס לשם את TAKOOMI.

- כמה חברות יש היום בעולם שמציאות בחירה בין שני המודלים?

כמעט שאין. בשנים האחרונות רוב ספקיות התוכן ניסו לחקות את נטפליקס במודל דמי מנוי. ועכשיו מרגישים שהקהל עייף- אין לו כוח לעשות כל-כך הרבה מנויים . לכן המודלים של חינם מתחילים לצוץ. הענק זה יוטיוב שהתחיל בפרסום ועכשיו מנסים ללכת לתשלום על תוכן. והולו שקצת בסכיזופרניה, כי לפעמים הם שמים דגש על פרסום ואז עוברים רק לדמי מנוי.

- זה יפעל תלוי ארץ?

זה תלוי זכויות תוכן. למשל דיסני לא יסכימו בשנים הקרובות שנשים את מלחמת הכוכבים החדש במודל חינם מבוסס פרסומות כי הם שומרים על ערך המותג . אבל עם MGM אנחנו עובדים על דברים אחרים וייתכן שבמדינות מסויימות הם כן יסכימו מתוך הבנה שבתשלום מנוי לא ילך. 

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
פרסום בווידאווונטייז
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.