מצמצתם? חברה נוספת בה מעורב אריה בלדגרין נמכרה לגיליאד

CDL - בה משמש בלדגרין כדירקטור ובה השקיע גם אישית וגם דרך קייט - תימכר בסכום של עד 567 מיליון דולר

גלי וינרב 09.12.2017

בעוד השוק עדיין מעכל את סיפור המכירה של קייט פארמה לתאגיד הענק גיליאד, ב-12 מיליארד דולר, פרופ' אריה בלדגרין, שייסד וניהל את קייט, כבר הספיק להיות מעורב באקזיט נוסף. גם הפעם הרוכשת היא גיליאד, והנרכשת היא חברה שלמעשה קמה בחסותה של קייט. גיליאד תשלם 132 מיליון דולר מיידית, ועד 567 מיליון בהתאם להצלחה.

חברת CDL) Cell Design Labs) שהוקמה לפני פחות משנתיים, עוסקת גם היא, כמו קייט, בתחום ה-CAR-T , ועשויה להיות הדור הבא של הטכנולוגיה. היא נרכשה כחלק מהמאמצים של גיליאד לבסס את השליטה שלה בתחום.

הטכנולוגיה של CDL היא מעין "מתג הפעלה" שיכול לאפשר למולקולות CAR-T לפעול ברגעים מסויימים אך לא באחרים. זמן קצר לאחר הקמתה של CDL , כבר נחתם הסכם בינה ובין קייט, לשימוש בטכנולוגיה של CDL יחד עם המוצרים של קייט. במסגרת ההסכם שנחתם אז, קייט גם השקיעה ב- CDL, ובלדגרין הפך לדירקטור בחברה. בלדגרין גם השקיע בחברה באופן אישי.

הטכנולוגיה של CDL כבר משמשת באופן ניסיוני בחלק מן המוצרים שמפתחת קייט, ולכן הרכישה שלה על ידי גיליאד הייתה כמעט הכרחית.

גיליאד רכשה את קייט באוגוסט ב-12 מיליארד דולר, בעסקה שהייתה הגדולה ביותר בתחום הפארמה אי פעם לחברה לפני שלב ההכנסות. טכנולגיית CAR-T שפיתחה קייט (במקביל לחברות נוספות כמו נוברטיס וג'ונו), נחשבת לאחת הטכנולוגיות החדשות המבטיחות ביותר בתחום הסרטן. בעת המכירה קיבל בלדגרין באופן אישי מעל חצי מיליארד דולר.

CDL גייסה עד היום 34.4 מיליון דולר. בלדגרין השקיע בחברה גם מהונו האישי, כך שהוא רושם כבר עם השלמת השלב הראשון בעסקה, גם רווח אישי על השקעתו. יחסית לקייט, מדובר בכסף קטן.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
Gilead Sciencesאקזיטיםקייט פארמה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.