"אפס סובלנות": פייסבוק פרסמה מדיניות ההטרדות המיניות שלה

מטעם פייסבוק נמסר כי היא בחרה לפרסם את המסמך, בתקווה כי המהלך יעזור לחברות אחרות הנאבקות בתופעת ההטרדות המיניות המציפה את התעשייה

מארק צוקרברג / צילום: רויטרס מארק צוקרברג / צילום: רויטרס
שירות גלובס 09.12.2017

אתמול (ו') פרסמה הרשת החברתית "פייסבוק" את מדיניות ההטרדות המיניות שלה. מדובר בחשיפה יוצאת דופן, ומטעם פייסבוק נמסר כי היא בחרה לפרסם את המסמך, בתקווה כי המהלך יעזור לחברות אחרות הנאבקות בתופעת ההטרדות המיניות המציפה את התעשייה. 

בנוסף לפרסום מדיניות ההטרדות, החברה שיתפה פרטים לגבי דרכי הטיפול בה היא נוקטת כאשר מתקבלת תלונה, ומספקת טיפים בנוגע להתנהלות ודרכי מניעת התופעה.

" אסור להסכים ולהכיל כל ניסיון להטרדה, אפליה, ולניסיונות תגמול ונקמה במקומות עבודה, אבל במציאות ההתנהלותה זו הותרה לאורך יותר מדי זמן", כתבה שריל סנדברג, ראש משאבי אנוש בפייסבוק, בפוסט שפרסמה בבלוג שלה. "מדובר בנושאים מסובכים, ובזמן שאיננו מאמינים כי בכל חברה מדיניות המניעה והאכיפה מטופלת בצורה מושלמת, אנו חושבים ששיתוף עשוי להיות הפתרון, והוא יעודד חברות אחרות לרצות להשתפר, במיוחד חברות קטנות שפשוט אין להן את המשאבים על מנת לפתח את המדיניות שלהן".

עוד פורסם מטעם פייסבוק, כי החברה עושה "מעל ומעבר" לדרישות החוק. "ההנהלה נוקטת במדיניות "אפס סובלנות" כלפי התופעה, ומפטרת ללא היסוס עובדים, אשר לאחר חקירות ואימותים הוכח כי אכן נפל פגם בהתנהלותם".

החברה הוסיפה כי כאשר מדובר במקרה של מילה של אדם אחד כנגד מילה של אדם אחר ללא הוכחות נוספות, החברה נוקטת בפעולות אחרות מלבד פיטורין - כגון העברת עובדים מתפקידיהם, ושינוי תפקידים.

נזכיר כי לפייסבוק בעצמה היו אתגרים והתמודדויות בתחום ההטרדות המיניות לא פעם בעבר. בשנת 2015, החברה נתבעה על ידי עובדת בגין אפליה מגדרית וגזעית. העובדת האשימה את מנהלה בכך ששאל אותה מדוע לא נשארה פשוט בבית וטיפלה בילדיה, וכי נהג בה בזלזול בקרב העובדים האחרים.

בתביעתה, טענה התובעת כי אין מדובר במקרה יחיד, וכי ההתנהגות הזו מקובלת מאוד בפייסבוק. התיק נסגר בפשרה מחוץ לכתלי בית המשפט.

לפי הדוחות האחרונים של פייסבוק, נשים מהוות למעלה מ-35% מכוח העבודה הגלובלי של החברה, אולם רק 19% מהן עובדות בתפקידים טכניים.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
הטרדה מיניתפייסבוק
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.