בריינסווי במו"מ לגיוס 30 מיליון שקל מהפניקס ו-IBI

חברת הביומד הנסחרת בת"א תגייס, ככל הנראה, במחיר שלדברי החברה אינו מהווה דיסקאונט מהותי ■ בחודשיים הקרובים צפויה לקבל תשובה מה-FDA לבקשתה לאשר לשיווק את הקסדה המגנטית שלה לטיפול ב-OCD

בריינסווי / צילום: רפי קוץ בריינסווי / צילום: רפי קוץ
גלי וינרב 10.12.2017

חברת בריינסוויי  (984.5 ,‎-1.65%‏) הנסחרת בבורסה בתל-אביב נמצאת במו"מ לגיוס של כ-30 מיליון שקל ממוסדיים ישראלים, ביניהם הפניקס וכן IBI, שכבר מחזיק בה כ-8%. הגיוס ייערך, לדברי החברה, במחיר שאינו מהווה דיסקאונט מהותי על מחיר המניה הנוכחי. המחיר בהנפקה יהיה 15.55 שקל למניה, דיסקאונט של 4%. היקף הגיוס כ-30 מיליון שקל.

בריינסוויי  (984.5 ,‎-1.65%‏) , המנוהלת על ידי יעקב מיכלין, פיתחה ומשווקת קסדות לגירוי מגנטי, לטיפול במחלות נוירולוגיות ופסיכיאטריות. היא נסחרת לפי שווי של 245 מיליון שקל. בקופת החברה היו 6 מיליון דולר נכון לסוף הרבעון השלישי של השנה, וקצב השריפה עומד על כ-3 מיליון דולר בשנה. לחברה קו אשראי של 6 מיליון דולר פתוח מול בנק מזרחי.  

בריינסווי רשמה בתשעה החודשים הראשונים של 2017, הכנסות של 7.5 מיליון דולר, מן המוצר לטיפול בדיכאון אותו היא משווקת היום בעיקר בשוק האמריקאי. החברה עברה בתחילת השנה למודל עסקי של שכירות, עם או בלי תשלום נוסף פר שימוש, וזאת לעומת מודל מכירת מכונות שבו פעלה בעבר. לכן ברבעון השני רשמה ירידה בהכנסות, אך התאוששה ברבעון השלישי, בו רשמה הכנסות של 3 מיליון דולר.

בשיחה עם "גלובס" אמר מיכלין בעבר כי לחברה צבר הזמנות של סביב 6 מיליון דולר לשנים 2018 ו-2019, רק מהסכמי השכירות שכבר נחתמו, המהווים לדברי מיכלין "רצפה" להכנסות בשנים הללו. ברבעון הנוכחי התווספו הסכמי שכירות בהיקף של כמיליון דולר בשנה. 

בטווח החודשיים הקרובים צפויה החברה לקבל תשובה מן ה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית, לבקשתה לאשר לשיווק את הקסדה המגנטית שלה גם לטיפול בהפרעה טורדנית כפייתית (OCD). אם הבקשה תאושר, יהיה זה המכשיר הרפואי הראשון בשוק המאושר להפרעה זו, אשר גם הטיפול התרופתי בה הוא בדרך כלל לא ספציפי אלא נהוג להשתמש בנוגדי חרדה כלליים. בריינסוויי מעריכה כי אישור לשימוש במוצר גם ל-OCD, יגדיל את קצב המכירות וגם את קצב השימוש, שהינו רלוונטי בתשלום עבור שימוש וגם יכול לעודד קליניקה לשכור מכונה שניה. המוצר השיג תוצאות טובות בניסוי קליני רב מרכזי שנערך בתחום ה-OCD.

ניסוי נוסף בתחום הגמילה מעישון, אמור להניב תוצאות לקראת סוף 2018. בשיחה שנערכה עם "גלובס" לפני ביצוע הגיוס הנוכחי, אמר מיכלין כי אם תערוך החברה גיוס נוסף, יושקעו הכספים בעיקר בקידום ההתוויות הנוספות, יותר מאשר בהרחבת מערך המכירות.

בריינסוויי היא אחת מחברות הביומד היחידות בגודל שלה בבורסה בתל-אביב (לצד איתמר מדיקל), השומרת אמונים לבורסה המקומית ולא הפכה בשנים האחרונות לדואלית. לפני מספר שנים שקלה החברה הנפקה בנאסד"ק, אולם ויתרה לאחר שלא השיגה את השווי שביקשה. הגיוס הנוכחי מקטין את הצורך של החברה במזומניות, ולכן את הצורך של החברנ בתקופה הקרובה לפנות גיוס בנאסד"ק. 

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אי.בי.אי (IBI)בריינסוויגיוס הוןהפניקסביומד
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.