המכון לחקר האינטרנט היפנית מכוונת לשווי של 220 מיליון שקל

כספי הגיוס ישמשו ברובם להשקעה בסטארט-אפים בישראל וביפן ■ בעקבות ההנפקה החזקתו של המנכ"ל תרד לכ-62%

הירושי פוג'יווארה / צילום מאתר החברה הירושי פוג'יווארה / צילום מאתר החברה
שירי חביב ולדהורן 11.12.2017

"המכון לחקר האינטרנט", החברה היפנית המתכננת הנפקה בבורסה בתל-אביב, שואפת לגייס לפחות 43.9 מיליון שקל בהנפקת מניות ראשונית (IPO) לפי שווי של כ-220 מיליון שקל אחרי הכסף. כך עולה מהתשקיף המעודכן שהגישה היום החברה.

החברה מתמקדת בטכנולוגיות הקשורות לאינטרנט, ונמצאת בשליטתו של המייסד, היו"ר והמנכ"ל, הירושי פוג'יווארה. על-פי התשקיף המעודכן, החברה תציע לציבור 87 אלף יחידות הכוללות 100 מניות רגילות כל אחת, כאשר המחיר המינימלי של יחידה יהיה 505 שקל (כלומר, 5.05 שקל למניה בודדת). היחידות יוצעו לציבור בדרך של מכרז, כאשר בכוונת החברה להתקשר עם משקיעים מסווגים קודם להנפקה, במטרה שיגישו התחייבות מוקדמת לרכישה.

החברה תיכלל בטק-עילית

עדכון נוסף בתשקיף נוגע למספר המניות וחלוקת ההחזקות בחברה לאחר ההנפקה. עם השלמת ההנפקה, ובהנחה של היענות מלאה לתשקיף, הון המניות של המכון לחקר האינטרנט יעמוד על כ-43.5 מיליון מניות, כך שבמחיר המינימלי המוצע, שווי החברה יגיע כאמור לכ-220 מיליון שקל.

פוג'יווארה יחזיק לאחר ההנפקה ב-61.7% ממניות החברה, לעומת 77.2% כיום. הציבור יחזיק ב-20% מהון המניות. בהתאם, תוכל המניה להיכלל במדד תל-אביב טק-עילית, הדורש ממנה החזקות ציבור של לפחות 10% ושווי שוק כולל שלא יפחת מ-100 מיליון שקל.

עלייה בהכנסות

חברת המכון לחקר האינטרנט פועלת בשלושה תחומים: שירותי מידע, טכנולוגיות מידע ושונות (השקעה בסטארט-אפים). בכוונת החברה לייעד את תמורת ההנפקה לשם רכישה והשקעה בטכנולוגיות או בחברות, בעיקר בישראל וביפן, העוסקות בתחומי פעילותה של החברה, וכן לשם הקצאת פעילות מחקר ופיתוח שתבוצע בישראל וביפן. בחברה מעריכים שעיקר התמורה תושקע ברכישה ובהשקעה בחברות.

במחצית הראשונה של 2017 הכנסות החברה צמחו ב-14.5% ל-7.2 מיליון דולר, והרווח לפני מס הגיע ל-2.7 מיליון דולר, עלייה של 4.9%. בסוף המחצית הראשונה היו לחברה 11.5 מיליון דולר במזומנים ושווי מזומנים, אחרי שייצרה תזרים של 893 אלף דולר מפעילות שוטפת.

המכון לחקר האינטרנט

עיסוק: חברת החזקות בתחומי הטכנולוגיה, מתמקדת באינטרנט של הדברים, אבטחת סייבר ואינטליגנציה מלאכותית

שנת הקמה: התאגדה בישראל ב-2017

מנכ"ל: הירושי פוג'יווארה

הכנסות מחצית ראשונה ב-2017: 7.2 מיליון דולר

רווח לפני מס במחצית הראשונה: 2.7 מיליון דולר

בעלי מניות בולטים: ד"ר הירושי פוג'יווארה (77.2%), Media Do Holdings 20.1%

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
יפןסטארט-אפהנפקה ראשונית לציבור
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.