שיגעון הביטקוין - גם בכנסת: ועדת הכספים תערוך דיון מיוחד

יו"ר האופוזיציה, ח"כ הרצוג: "לנוכח התחזקות מטבע הביטקוין והשימוש המתגבר בו ובדומיו בישראל ובעולם, אני מבקש לכנס דיון מיוחד בנושא"

ביטקוין / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב ביטקוין / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
טל שניידר 13.12.2017

ועדת הכספים של הכנסת תכונס לדון בנושא המטבעות הוירטואליים, לבקשתו של ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג. לדיון יוזמנו נציגי בנק ישראל, אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון, רשות המסים ורשות ניירות ערך. הדיון בכנסת מגיע גם בעקבות הודעתו אתמול של יו"ר רשות ני"ע היוצא, שמואל האוזר, שלא יאפשר לחברות שערכן מבוסס על ערך הביטקוין להיכלל במדדי הבורסה.

בפנייתו של הרצוג ליו"ר ועדת הכספים משה גפני, הוא ציין כי "מדובר בקבצי מחשב המשמשים כאמצעי תשלום וירטואליים על בסיס טכנולוגיית הבלוקצ'יין ומונפקים על ידי מערכת מחשבים מבוזרת שאינה נמצאת בשליטת אף גורם מרכזי מפקח. הסכומים המגולגלים בהם הם עצומים וטכנולוגיית הבלוקצ'יין משנה את יחסי המסחר ויכולים להשפיע דרמטית על מפת הכלכלה והעסקים העולמית."

לדברי הרצוג, יש להבין מה עמדתו העכשווית של בנק ישראל, שר האוצר והממונה על שוק ההון וכיצד הם רואים את ההתייחסות כלפי הפעולות במטבעות אלה: "לנוכח התחזקות מטבע ה'ביטקוין' והשימוש המתגבר בו ובדומיו בישראל ובעולם, אני מבקש לכנס דיון מיוחד בנושא בוועדת הכספים".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
ועדת הכספיםיצחק הרצוגמטבעותביטקויןבלוקצ'יין
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.