הממונה על השכר באוצר, אפי מלכין, שלח מכתב לוועד העובדים ולהנהלת התעשייה האווירית, בו הכריז כי בכוונתו לקדם שימוע קיבוצי נגד עובדי החברה בשל טענות לחריגות שכר לכאורה • באוצר באים בטענות, בין השאר, על קידום עובדים ממחלקות שונות ותפקידים שונים לדרגות של סמנכ"לים ומנכ"לים • מזכיר הוועד, יאיר כץ: "זו סמנטיקה"
גם משרד האוצר יהנה: החברה תחלק דיבידנד על סך 379.6 מיליון שקל למדינה • ברבעון הראשון של 2023, הרווח הנקי של תע"א צמח בכ-17% ל-91 מיליון דולר
יאיר כץ, יו"ר ועד התעשייה האווירית, יודע שלא יהיה קל לשמור על העובדים מול שר האוצר הנכנס • אבל כחבר ליכוד אדוק והבן של מי שכיהן כשר וכחבר כנסת מטעמה, הוא לא יהסס להשתמש בכוח הזה נגדו • בראיון לגלובס הוא מסביר למה מהנדסים אצלו צריכים להרוויח 60 אלף שקל בחודש, מגיב על החשדות הפליליים שיוחסו לו, ומצהיר: "אני לא נופל מראשי ממשלה ושרים ביכולת לשרת את הציבור"
ההחלטה התקבלה עוד בקיץ 2019, אז לא יצאה לפועל וכעת כוללת את המעבר של כלל חטיבת היבשה דרומה • על הפרק: מענק מעבר ותוספת שכר לעובדים שיעברו
יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית עמיר פרץ הנחה את מנכ"ל החברה בועז לוי לבדוק את אירוע המימונה של ארגון עובדי החברה בהשתתפות חברי כנסת מהליכוד והשרה איילת שקד • בין הנושאים שייבדקו: כיצד מומן האירוע, מי הוזמנו והאם דירקטוריון תע"א היה מודע ואישר את האירוע
הפרטת החברה הביטחונית דרך הבורסה, שאמורה להניב לקופת המדינה מיליארדי שקלים, תקועה גם בשל סוגיית החיסיון - שאמורה לפטור את החברה מדיווח על פעילויות מסווגות
ההערכות הן כי במסגרת תוכנית הפרישה מרצון יעזבו מאות עובדים את החברה, דבר שיאפשר לממן את תוכנית ההתייעלות • ארגון העובדים מתחייב לא לנקוט בצעדים ארגוניים בתקופת ההקפאה
ל"גלובס" נודע כי ההנהלה והועד קרובים להסכמות על תוכנית פרישה מרצון שתקיף מאות עובדים אך תחליף את התוכנית לפטר 900 עובדים מחטיבת התעופה. ההסכמות כפופות לאישור הדירקטוריון • מוקדם יותר היום חשף "גלובס" כי שי באב"ד מנכ"ל האוצר היוצא הוא מועמד מוביל לתפקיד המנכ"ל
דירקטוריון התעשייה האווירית החליט לפטר 900 עובדים • מזכיר ארגון העובדים כץ: "מהלך זה ייתקל בהתנגדות נחרצת ועיקשת של הארגון ועובדי התעשייה האווירית"
ההסכם נוגע לקבוצה של כ-150 אנשי שיווק במטה ובחטיבות החברה
באוצר טוענים כי עובדים רבים בחברה הביטחונית שבבעלות המדינה חורגים בשכרם, וזאת לאחר שהוענקו להם דרגות שכר 45 ו-46 שנחשבות בשירות הציבורי כדרגות שכר של סמנכ"לים ומנכ"לים • גורמים בתע"א טוענים כי אין מדובר בחריגות שכר
יאיר כץ: "בנסיבות הנוכחיות ולאור אי-הבהירות בנושא, עובדי התע"א מתנגדים להנפקה" • הצהיר כי ועד העובדים לא מקיים על הנושא מו"מ עם ההנהלה, וכי הוא משהה את המו"מ שהתקיים באחרונה בין הצדדים לקראת גיבוש הסכם עבודה חדש
בתעשייה האווירית מבטיחים כי המהלך יסייע לאוצר בסגירת הבור התקציבי ובקבלת הטבות מס בהיקף 30 מיליון דולר בשנה • אלא שהשווי האופטימי שעליו מדברים בתע"א וברשות החברות רחוק מאוד מזה שמוערך בשוק ההון • ניתוח
לפי כץ "כל תהליך או רעיון שיש בו כדי להשפיע על עתידנו ועל היציבות התעסוקתית שלנו בהווה ובעתיד לא ייצא לפועל ללא הסכמת העובדים"
מדובר במגע רשמי ראשון שמקיימים יו"ר ועד עובדי תע"א עם מנהל רשות החברות על רקע תוכנית ההנפקה המתגבשת • כץ: "המטרה היא להתנתק מרשות החברות והממונה על השכר באוצר, ואם כבר הולכים להנפקה – לפחות שגם לעובדי התע"א תצא מזה תועלת"
ועד התעשייה האווירית נחשב לאחד החזקים והגדולים בארץ, המאגד כ-15 אלף עובדים, וכעת הוא מנסה למתג את עצמו מחדש בסיוע משרד סופר פוש מבית פובליסיס של היועץ האסטרטגי מאיר סוויסה
אפי מלכיןבועז לויהממונה על השכרהתעשייה האווירית (תע"א)ועד עובדיםחיים כץמענקיםמשרד האוצרעובדי מדינהעמיר פרץ