משרדי האוצר והתחבורה הגיבו היום לסכסוך העבודה שהכריזה ההסתדרות בנמלי חיפה ואשדוד, לאחר שלטענתה לפי הסכמות מול המדינה נמל המפרץ יפרוק רק מכולות • "המדינה לא נתנה כל התחייבות לכך", כתבו במשרדי הממשלה
הסיבה: כוונת המדינה לאפשר לנמל המפרץ ולנמל הדרום לפרוק גם אוניות מטען כללי, ולא רק אוניות מכולה כפי שלטענת ההסתדרות נקבע בין המדינה לוועדים • ההסתדרות מאיימת להשבית את הנמלים החל מ-1 בפברואר
הוועדים שמייצגים את עובדי בתי המלאכה התפעול והציוד המכני הודיעו באמצעות ההסתדרות להנהלת הנמל על סכסוך עבודה • הסיבה: פגיעה אפשרית בשכרם על רקע שינויים מבניים • מהנהלת הנמל נמסר: "צעד אטום וחסר אחריות במהלך תקופה רגישה"
על רקע העומס בנמלים, אישרה ההסתדרות לפני מספר חודשים לשני הנמלים הממשלתיים להעסיק עובדים זמניים • אלא שמועד העסקתם מסתיים בקרוב, וטרם נמצא מתווה שימשיך אותו • בנמל חיפה שוקלים להעסיק את העובדים בקביעות, אלא שהליך כזה, אם יקרה, ייארך זמן רב • ובינתיים, בענף חוששים מהתגברות הפקקים
"כל עובד שבא כל בוקר לעבודה רואה את הנמל החדש מתקדם לנגד עיניו, הוא לא אוהב את זה", אמרה אורנה הוזמן בכור, יו"ר נמל אשדוד, בוועידת ישראל לעסקים • לדבריה, "את הרווחים שיש לנו היום כנראה לא נראה בשנים הקרובות וזו החלטה של הממשלה מה היא רוצה לעשות עם חברת נמל אשדוד - האם להשאיר אותה ממשלתית או ללכת להפרטה"
החלטת הדירקטוריון מיוחסת לשנים 2019-2020 בהן הרווח הנקי של החברה הממשלתית עמד על 230 מיליון שקל • מדובר בסכום מעט נמוך מממוצע הדיבידנד השנתי שהחברה מעבירה למדינה מאז 2005
חילופי השלטון הביאו שרים חדשים, עם מדיניות חדשה, למשרדי הממשלה • אלא שכשהרשות המבצעת מבטלת בהינף יד מיזמים עתירי משאבים, המשמעות היא עיכוב של שנים ארוכות בהקמת תשתיות נחוצות ובעיקר: שחיקת אמון במשילות
הסכם ניגוד העניינים של שרת הכלכלה פורסם השבוע ומגלה שורה של נושאים שלא תוכל לעסוק בהן
בעקבות תקלה בחודש יולי 2018, הזרימה חברת החשמל אלפי ליטרים של שמן לים באשדוד, בניגוד להיתר ההזרמה שבו מחזיקה החברה • "המשרד להגנת הסביבה רואה בחומרה רבה התנהלות לקויה ואי עמידה בהנחיותיו - שבמקרה זה הובילו לנזק סביבתי", אמר סמנכ"ל בכיר לפיקוח ואכיפה במשרד, יצחק (בנדה) בן דוד
הממשלה תתכנס היום לישיבתה השבועית, כשברקע המתיחות בין בנט, לפיד וגנץ • על הפרק: קליטת עלייה, סיוע חיילים במבצע ההתחסנות הלאומי וגם דיון על חוות דגים בנמל אשדוד
חסן, שפוטר בעקבות הרשעתו במרמה והפרת אמונים בגין פעילותו כיו"ר ועד עובדי הנמל, טוען כי עובדים אחרים לא פוטרו חרף הרשעתם בפלילים
כך לפי סקירת הכלכלנית הראשית באוצר • השהייה הממוצעת של אונייה בנלי חיפה ובנמל אשדוד עלתה ב-46 שעות ב-2021 • ישראל ממוקמת מתחת לקפריסין, יוון וטורקיה במדד עשיית עסקים (Doing Business) של הבנק העולמי
באיגוד לשכות המסחר, שמייצג יבואנים רבים, טוענים כי התנהלות "לקויה" של הנמל, בדגש על חוסר יכולת לגייס כוח-אדם נוסף, הביאה לנזקים גדולים עבור יבואנים רבים, ודורשים במכתב התראה לפני תביעה פיצוי כספי בהיקף כולל של כ-2 מיליון שקל • נמל אשדוד: "האשמות חסרות שחר"
שתי חברות ספנות זרות עומדות מאחורי בקשות לאישור תובענות ייצוגיות בגובה מיליארד שקל כל אחת שהוגשו השבוע נגד נמלי אשדוד וחיפה • זאת בגין מה שהן מתארות כשירות לקוי שמוביל לתשלומים תופחים בגין הימשכות מועדי הפריקה בנמלים
דירקטוריון נמל אשדוד החליט להשקיע בסטארט-אפים שפועלים בתחום הימי • וגם: כתב האוכל ומבקר היין של גלובס, רועי ירושלמי, יהיה ראש חבר השופטים במדריך "פיפטי בסט" באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה • אירועים ומינויים
בחברת לוגיסטיקר, שמפעילה את ממגורת התבואות שבעורף נמל אשדוד, טוענים כי במקום שהמפעל יהיה פעיל חמישה ימים בשבוע, הוא עובד רק יום אחד בממוצע • הסיבה: העומסים הכבדים בנמל אשדוד
הסתדרות העובדים הכללית החדשהמינוי בכיריםמשרד התחבורהנמל המפרץנמל חיפהנמלי ישראלנמליםסכסוך עבודהשביתה בנמליםתובלה ימית