הטכניון ואוניברסיטת קורנל יקימו קמפוס טכנולוגי בניו יורק

על פי ההערכות, שני המוסדות זכו בתחרות שארגן ראש עיריית ניו יורק להקמת קמפוס טכנולוגי ■ ההערכות נובעות מכך שאחת המתמודדות העיקריות, אוניברסיטת סטנפורד, פרשה מהמירוץ

אוניברסיטת קורנל בארצות הברית, בשיתוף עם הטכניון צפוים לזכות בתחרות להקמת קמפוס טכנולוגי חדש בעיר ניו יורק, וזאת לאחר שמתמודדת עיקרית במכרז, אוניברסיטת סטנפורד, הודיעה בסוף השבוע האחרון על פרישתה מהמירוץ.

במסגרת ההצעה המשותפת שהגישו אוניברסיטת קורנל והטכניון, הם יקימו קמפוס שמשתרע על שטח של 185 אלף מ"ר, עבור כאלפיים סטודנטים ברוזבלט איילנד, הנחשב לאחד האזורים המועדפים עבור העירייה להקמת הקמפוס.

ראש עיריית ניו יורק מייקל בלומברג הוא זה שעומד מאחורי הרעיון לתחרות הזאת בין האוניברסיטאות מסביב לעולם להקמת הקמפוס. במסגרת התוכנית, תשקיע העירייה כ-100 מיליון דולר בפיתוח האזור שבו יוקם הקמפוס כולל שידרוג של התשתיות והתחבורה הציבורית אליו.

שעות לאחר שהודיעה אוניברסיטת סטנפורד על פרשיתה מהמירוץ, הודיעה אוניברסיטת קורנל על קבלת "מתנה" בשווי של 350 מיליון דולר שיוקצו לקידם הפרויקט. "אני שמח וגאה שהמתנה הזאת שקיבלנו יעזרו לנו להגשים את חזונות של ראש העיר בלומברג להקמת קמפוס טכנולוגי בעירו", אמר דייוויד סקורטון, נשיא אוניברסיטת קורנל.

15 אוניברסיטאות מרחבי העולם השתתפו בתחרות הזאת שנועדה להקים קמפוס בתחומי ההנדסה, מה שיוביל ליצירת חברות חדשות, ויספק מקומות תעסוקה חדשים לאזור. כאמור אחת המתמודדות המרכזיות הייתה אוניברסיטת סטנפורד שהודיעה אתמול על פרישתה מהמירוץ בעקבות כישלון המשא ומתן עם העירייה.