העסקה נחתמה: פנגו רוכשת את גט תמורת 175 מיליון דולר

סכום הרכישה דומה לשווי שפורסם בגלובס בחודש מרץ האחרון, אז לפי ההערכות התנהל המו"מ לפי שווי של 150-160 מיליון דולר עבור גט • לפי גורם המקורב לעסקה, שתי החברות ימשיכו לפעול בצורה נפרדת ועצמאית, ולא מתוכננת כל השפעה על מצבת כוח-האדם

אפליקציית Gett / צילום: סטודיו גט
אפליקציית Gett / צילום: סטודיו גט

העסקה נחתמה: אפליקציית התשלומים פנגו צפויה להשלים היום (ה') את רכישת אפליקציית שירותי התחבורה גט (Gett), בעבר גט טקסי.

פנגו צפויה לשלם סכום המוערך ב-175 מיליון דולר, דומה לשווי שפורסם בגלובס בחודש מרץ האחרון, אז לפי ההערכות התנהל המשא-ומתן לפי שווי של 150-160 מיליון דולר עבור הנרכשת, סכום הדומה לשווי ההוגן אותו מייחסת בעלת המניות הגדולה בגט, חברת VNV , כ-160 מיליון דולר. 

לפי גורם המקורב לעסקה, שתי החברות ימשיכו לפעול בצורה נפרדת ועצמאית, ולא מתוכננת כל השפעה על מצבת כוח-האדם. בנק ההשקעות האמריקאי ג'פריס שימש יועץ לעסקה מטעם חברת גט. 

הרחפנים הוכיחו את עצמם במלחמה: עכשיו החברה מגייסת 150 מיליון שקל
וויז מציגה את הגיוס הגדול ביותר של חברה ישראלית אי-פעם

בחודש מרץ האחרון פורסם כי שוויה של חברת גט ירד בכ-24% במהלך שנת 2023, זאת בין היתר בצל המלחמה, כך כאמור לפי בעלת המניות העיקרית בחברה, VNV. במקביל, בעלי המניות בחברה טענו כי לחברה יש קופת מזומנים איתנה. לפי ההערכות, לגט יש עשרות מיליוני דולרים בקופה.

עוד נודע באותו חודש כי כי לא כל בעלי המניות בפנגו תומכים בעסקה שהתהוותה, זאת בשל הערכת המחיר ששיקפה אז העסקה לגט - 160 מיליון דולר בלבד. 

עוד פורסם כי לפי VNV, מחזיקת המניות העיקרית בגט, החברה מציגה רווחיות מאז הרבעון השלישי של שנת 2022, ולמרות פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" באוקטובר 2023, הצליחה גט לעמוד ביעדי התקציב שלה, מה גם שהצליחה לחזור לרמות פעילות של כ-80% ביחס למצב טרם פרצה המלחמה.

עוד פורסם לאחרונה כי גט זכתה במכרז של משרד התחבורה ונמל התעופה בן גוריון למתן שירות עבור הנוסעים, זאת לאחר נסיגתה של חברת התחבורה אובר ויציאתה מהארץ

"הבעת אמון בכלכלה הישראלית" 

יונתן אלון, מנכ"ל פנגו, מסר בתגובה: "אנו שמחים ונרגשים להצטרף למסע מעורר ההשראה של גט. פנגו מאוד מאמינה בגט כחברה צומחת ורווחית ובעלת פוטנציאל עסקי גבוה במיוחד. אנו מלאי הערכה למהפכה שגט מובילה בתחום המוניות בישראל ולאנשים המובילים אותה מדי יום, ויש לנו תוכניות משמעותיות להמשך פיתוחה של החברה בתחומי ההתמחות שלה. אנו גאים לחתום על הסכם לרכישת חברה ישראלית על-ידי חברה ישראלית, ורואים בכך הבעת אמון וחיזוק הכלכלה הישראלית, במיוחד בזמנים אלה".

מטאו דה רמזי, מנכ"ל Gett, מסר: "אנו נרגשים לקבל בברכה את פנגו כבעלי המניות החדשים שלנו. Gett עשתה צעדים גדולים בצמיחה מסטארט-אפ לעסק בינלאומי רווחי, ואנו אסירי-תודה לבעלי המניות שלנו, VNV, claltech ו-MCI Capital, על ההכוונה והתמיכה לאורך השנים, וכן לעובדי החברה על הנאמנות והמצוינות שהציגו. אנו מצפים להתחיל את הפרק הבא שלנו כחלק ממשפחת פנגו".