בורסות עולם | סיקור שוטף

נתוני האינפלציה בארה"ב הקפיצו את וול סטריט: מדד S&P 500 ונאסד"ק בשיא כל הזמנים

נאסד"ק עלה ב-1.4% • מניות המם - גיימסטופ ו-AMC ירדו בכ-20% • מניות שריכזו עניין: דל, בואינג וניאו •  ישראליות: מאנדיי זינקה ב-21%, ריסקיפייד עקפה את התחזיות לרבעון הראשון • הכלכלה מתקררת: האינפלציה בארה"ב עלתה באפריל ב-0.3%, פחות מהצפי • הביטקוין זינק ב-7%

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:07

נתוני האינפלציה בארה"ב שהתפרסמו לפני פתיחה המסחר ושהצביעו על התקררות, אם כי קטנה, בכלכלה הגדולה בעולם, הפיחו אופטימיות אצל המשקיעים לגבי הקדמתה האפשרית של הורדת הריבית. 

וכך מדדי וול סטריט ננעלו הלילה בעליות ושברו שיאים. מדד נאסד"ק עלה ב-1.4%, S&P 500 ב-1.2% וטיפס מעבר ל-5,300 נקודות בפעם  הראשונה, והדאו ג'ונס ב-0.9%, במרחק נגיעה משיאו. 

22:08

מניית אנבידיה  עולה היום ומתקרבת לשיאה שנקבע בסוף מרץ, 950 דולר למניה. שווי השוק של החברה שתדווח ביום רביעי הבא עומד עתה על 2.36 טריליון דולר והיא השלישית בגודלה בוול סטריט. 

בעוד מדדי וול סטריט נסחרים בשיאים מחיר הזהב מוסיף ועולה ב-1.2% היום, החוזה העתידי נסחר כעת ב-2,390 דולר לאונקיה. גם מחירי מטבעות הקריפטו מזנקים, הביטקוין עולה ב-7% ל-65,772 דולר למטבע אחד והאת'ריום ל-3,007 דולר. מחיר הקקאו מזנק ב-6% ל-7,781 דולר לטון. 

מחירי הנפט נסחרים  כעת ביציבות, 78 דולר לחבית נפט אמריקאי ו-82 לנפט מסוג ברנט. 

21:30

שתי חברות המם המדוברות מתחילת השבוע, גיימסטופ  ו-AMC  יורדות היום. אבל התופעה חזרה. שלוש שנים אחרי שהטריפו את וול סטריט וגרמו להפסדים של מיליארדי דולרים לקרנות גידור - מניות המם חוזרות ובגדול.

ציוץ בטוויטר עם איור של איש במהלך משחק וידאו רוכן קדימה, כמו נדרך לקראת פעולה, גרר תגובה חדה במיוחד בשורה של מניות. אמנם הציוץ לא הזכיר שם של אף מניה, אך ייתכן שהצייצן רצה לרמוז לעוקביו על חברה ספציפית - מניית רשת חנויות למכירת משחקי מחשב - גיימסטופ. הציוץ הזה הספיק כדי להזניק את המניה בעשרות אחוזים בתוך דקות, וביומיים האחרונים מניית גיימסטופ זינקה בכ־255%. 

עידן אזולאי, מנהל השקעות ראשי סיגמא, מבית סיגמא קלאריטי מוציא את האוויר הנפוח מהבלון. לדבריו, "זה יותר גימיק, תמיד יהיה כוכב תורן אבל כולנו יודעים שאין בזה שום מהות, הסוף ידוע מראש וכולנו יודעים איך זה ייגמר. אני חושב ששוק ההון מיועד להשקעה ולא להימורים. לא חסרים מקומות שבהם ניתן להמר. זו תופעה שתופסת את הכותרות אבל מעורבים בזה אולי כמה אלפי אנשים. זה משהו זניח". 

20:50

בהמשך לנתוני המדד שהתפרסמו אחר הצהריים, המדדים המובילים נסחרים ברמות שיא והמשקיעים אופטימיים הרבה יותר לגבי הורדת הריבית בקרוב. נאסד"ק עולה ב-1%, דאו ג'ונס ב-0.6%. S&P 500 עולה ב-0.9%.

19:28

המניות שמרכזות הערב עניין בוול סטריט: בואינג  שיורדת לאחר שבית משפט בארה"ב קבע שהחברה הפר את תנאי ההגנה עליו מפני תביעות פליליות שקשורות לשתי ההתרסקויות הטרגיות של מטוסי 737 מאקס. בואינג שחשופה עתה לתביעות, מכחישה כמובן. 

דל טכנולוג'יס  מזנקת לאחר  שבמורגן סטנלי העלו את מחיר היעד של המניה. החברה צפוייה להמשיך במומנטום חיובי אצל לקוחותיה התאגידיים, וזה כולל ביקוש לשרתי בינה מלאכותית. 

מניית יצרנית המכוניות החשמליות הסינית, ניאו יורדת למרות שג'יי.פי.מורגן  שידרגה את המלצתה לגביה. בחברה צופים שהמניה תהנה מתמריצי ממשלת סין ומשירותי המצברים שהחברה יזמה. ניאו גם השיקה מכונית חשמלית חדש, Onvo שאמורה להתחרות בטסלה. 

המסחר באירופה ננעל הערב בעליות שערים - דאקס הגרמני עלה ב-0.8%, קאק הצרפתי ופוטסי הבריטי הוסיפו 0.2% לשוויים. 

18:14

העליות בוול סטריט מתחזקות מעט, נאסד"ק עולה 0.9% ונסחר בשיא כל הזמנים, דאו ג'ונס ב-0.6%. S&P 500 עולה ב-0.8% וגם הוא נסחר כעת בשיא כל הזמנים, 5,275. השיא האחרון נשבר בסוף מרץ. 

מניית דל טכנולוג'יס  מזנקת לשיא חדש  לאחר שקיבלה המלצה חדשה ממורגן סטנלי. 

17:14

מניית מאנדיי.קום מזנקת לאחר שהחברה עקפה את תחזיות האנליסטים ברבעון הראשון והעלתה את התחזית השנתית שלה, כשהתחזית החדשה משקפת הכנסות ורווחיות משופרות בהשוואה לתחזית שניתנה ברבעון הקודם. 

מאנדיי ייצרה ברבעון 92 מיליון דולר מפעילות שוטפת ותזרים חופשי של 89.9 מיליון דולר, ובסיומו היו לה מעל 1.2 מיליארד דולר במזומנים ושווי מזומנים. 

17:00

המסחר בוול סטריט שנפתח בסערה חיובית, מתקרר מעט והמדדים המובילים עולים בכ-0.2%. במקביל, תשואת איגרת החוב האמריקאית ל-10 שנים משילה 7 נקודות בסיס ונסחרת ב-4.36%.

גם מחירי הנפט יורדים בכ-1.3%, 77 דולר לחבית נפט אמריקאי, ו-81 דולר לחבית נפט מסוג ברנט. 

מניות המם - גיים סטופ  ו-AMC  שעלו בעשרות רבות של אחוזים ביומיים האחרונים יורדות בכ-20%. AMC, רשת בתי הקולנוע ניצלה את העלייה כדי לגייס הון של 250 מיליון דולר. החברה מכרה 72 מיליון מניות במחיר השוק כפי שהיה בסוף מרץ ובמחיר ממוצע של 3.45 למניה.

16:31

נתוני האינפלציה שהתפרסמו לפני שעה קלה זרעו אופטימיות בשווקים והעלו את התחזיות להורדת ריבית.

נאסד"ק נפתח בעלייה של 0.7%, דאו ג'ונס ב-0.6%. S&P 500 עולה ב-0.4% ונסחר כעת בשיא כל הזמנים, 5,275. השיא האחרון נשבר בסוף מרץ. 

לפי וול סטריט ג'ורנל המשקיעים נותנים עתה סיכוי של 37% שהפד יחל בהורדת הריבית כבר ביולי, וזאת לעומת 27% רק אתמול. הסיכויים שהפד יוריד את הריבית פעמיים השנה ובסך הכל ב-0.5% עלו ל-68% מ-57%.

16:21

חברת הפינטק ריסקיפייד , שמנוהלת על-ידי המייסד המשותף עידו גל, עקפה את תחזיות האנליסטים ברבעון הראשון והעלתה מעט את תחזית ה-EBITDA השנתית שלה. החברה דיווחה על הכנסות רבעוניות של 76.4 מיליון דולר, צמיחה של 11% מהרבעון המקביל, ולפי כללי GAAP היא צמצמה את ההפסד הנקי ב-35% ל-11.6 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP ריסקיפייד רשמה רווח נקי של 7 מיליון דולר, לעומת איזון ברבעון המקביל. הרווח למניה היה 4 סנטים, כפול מתחזיות השוק.

החברה מאשררת את תחזית ההכנסות השנתית על 323-335 מיליון דולר, וה-EBITDA השנתי יהיה 12-18 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת של 10-17 מיליון דולר.

16:03

בתגובה לפרסום מדד המחירים לצרכן, החוזים המובילים בארצות הברית עולים.
כאשר לפי שעה, המדדים המובילים עולים ב-0.4% כל אחד.

15:32

מאקרו ארה"ב - לפני דקות אחדות פורסמו בארה"ב נתוני האינפלציה - המחירים עלו החודש ב-0.3% וב-3.4% ב-12 החודשים האחרונים, וזאת לעומת צפי לעלייה חודשית של 0.4% ולעלייה שנתית של 3.4%, זוהי התקררות לעומת החודש הקודם, 3.5%. נזכיר שבמשך ארבע פעמים ברציפות, הנתונים הפתיעו והיו גבוהים מהתחזיות.

מדד הליבה עלה באפריל ב-0.3% לעומת הצפי שהיה 0.3% ו-0.4% בחודש הקודם, ובחישוב שנתי זה עמד על 3.6%, לעומת צפי של 3.6% ו-3.8% במרץ. עדיין רחוק מהיעד של הפד - 2%.

לא נתונים שמשנים את כללי המשחק, אך מצדיקים אולי את הצפי להורדת ריבית בישיבת ה-הפד בספטמבר. רק אתמול ביקש יו"ר הפד פאוול: "היו סבלניים בקשר להורדת הריבית".

בנוסף המכירות הקמעונאיות נרשמו באפריל ללא שינוי, וזאת לעומת צפי לעלייה של 0.3% ועלייה של 0.4% בחודש הקודם. 

יוני פנינג, אסטרטג ראשי חדר עסקאות מזרחי טפחות בתגובה למדד: "ההפתעה היום מהווה משב רוח דפלציוני מרענן. אבל חשוב לשים לב שהנטייה לכיוון 0.3% הייתה גבולית קצת. ורוב האינדיקציות האחרות (שינוי שנתי, ליבה) עומדות על הצפי. כנ"ל, הסדרה הזו מנוכת עונתיות, והנתון של היום מגיע לאחר עליות חזקות מתחילת השנה, המשלימות למעשה ל-1.4% אינפלציה בארבעה חודשים, קרי, קצב אינפלציה שנתי של מעט מעל ל-4% עד כה השנה - לא נעים, וקשה גם לראות איך פתיחה כזו תתכנס בקרוב למשהו שיאפשר עמידה ביעד האינפלציה של הפד". 

"הצד החיובי, נעיר כי הקטליזטור העיקרי לאותה פתיחה חזקה נובעת במידה רבה ממחירי הנפט - אם בדצמבר אשתקד היה צריך להיפרד מכ-72 דולר בלבד עבור חבית נפט בארה"ב, הנתונים החזקים יותר משוק התעסוקה, האינדיקציות האינפלציוניות, ולא פחות מאלה, עליית מפלס החששות הגיאופוליטי כבר העלו את זה לממוצע של כ-85 דולר, באפריל. העלייה הזו מסבירה הרבה מהאינפלציה בסדרות כמו מחירי הדלק בתחנה, או אפילו הטיסות לחו"ל, בנתוני מדד המחירים היום. מאז, ראוי לציין, ירדנו אל מתחת לרמת ה-80 דולר לחבית, בין היתר תודות לרוח הפנים הראויה לציון מנתוני שוק התעסוקה האחרונים".

"רכיבי השכירויות ממשיכים להוות את הגורם האינפלציוני העיקרי בארה"ב. עם משקל של קרוב ל-35% במדד המחירים האמריקאי, ועליית מחירים דביקה של קרוב, ל-5.5% במדד, הקטגוריה הזו ממשיכה לתרום קרוב ל-2% לאינפלציה הכוללת לבדה, קרי, קרוב ליעד האינפלציה של הפד".

"למרות האמור לגבי נתוני האינפלציה הבינוניים, בתוספת ההפתעה כלפי מטה בנתוני המכירות הקמעונאיות, כנראה שכן יש פה איזו נורת אזהרה קלה שנדלקת עכשיו בחדר הבקרה של הפד".

"בראייה מקומית, הזליגה מטה של הדולר/שקל בימים האחרונים, מצטרפת לחדשות החיוביות מארה"ב, ואלה נוסכות רמה חשובה של ביטחון על הכלכלה המקומית. עם זאת, אנחנו עדיין רחוקים להערכתנו ממה שבנק ישראל היה רוצה לראות, מבחינת היציבות המשקית. בראייה רגישה זו, פרסום נתוני מדד המחירים לצרכן, היום, ונתוני התוצר של ישראל ברבעון הראשון, מחר, צפויים לטרוף הרבה מהקלפים, לשני הכיוונים". 

15:18

רי אוטומוטיב , חברה ישראלית העוסקת בטכנולוגית רכב וספקית פלטפורמות לכלי רכב חשמליים (EV), הודיעה היום כי חברת Penske Truck Leasing, ספקית שירותי תחבורה עולמית, מתחילה להציע ללקוחותיה את הרכבים החשמליים של REE להדגמות והזמנות.

המשאית של פנסקי תוצג במהלך תערוכת ACT Expo בלאס ווגאס. משאית ה P7-C המאופיינת בהיגוי והנעה בכל ארבעת הגלגלים היא המשאית הראשונה בעולם אשר מבוססת תוכנה (full by-wire) ובעלת רישיון של משרד התחבורה האמריקאי (FMVSS).

פול רוזה, סגן נשיא בכיר לרכש ותכנון ציים בפנסקי מסר: "אנו מצפים לשלב את רכב ה-by-wire של REE במערך המשאיות החשמליות שלנו ולתת ללקוחות ציי הרכב שלנו את ההזדמנות לחוות את הרכב ואת הטכנולוגיה בעצמם".

14:24

מניית מאנדיי.קום  מזנקת בכ-20% במסחר המוקדם לאחר שפרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון. הכנסות החברה הסתכמו ב-216.9 מיליון דולר, גידול של 34% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הצפי המוקדם ציפה להכנסות של 210.6 מיליון דולר. 

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), מאנדיי עברה מהפסד לרווח נקי בסך 7.1 מיליון דולר, ועל בסיס Non-GAAP נרשם רווח נקי של 31.7 מיליון דולר, לעומת 7.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. בכך הגיע הרווח למניה ל-61 סנט, בעוד שהאנליסטים ציפו ל-40 סנטים בלבד. הפער בין הרווח לפי כללי GAAP לרווח Non-GAAP נובע בעיקר מעלויות התגמולים ההוניים לעובדים, בסך 26.5 מיליון דולר.

במבט קדימה, החברה צופה ברבעון השני הכנסות של 226-230 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של 29%-31% לעומת הרבעון המקביל - קצב צמיחה מעט נמוך לעומת הרבעון הראשון אך גבוה מתחזיות האנליסטים, שציפו להכנסות של 225 מיליון דולר ברבעון השני. הרווח התפעולי Non-GAAP יהיה 17-21 מיליון דולר והתזרים החופשי יסתכם ב-47-51 מיליון דולר. התחזית לשנה כולה עולה כעת להכנסות של 942-948 מיליון דולר, צמיחה של 29%-30%, לעומת תחזית קודמת ל-926-932 מיליון דולר; רווח תפעולי Non-GAAP של 77-83 מיליון דולר לעומת תחזית קודמת ל-58-64 מיליון דולר; ותזרים חופשי של 238-244 מיליון דולר, לעומת 200-206 מיליון דולר בתחזית הקודמת.

12:31

המדדים המרכזיים באירופה נסחרים במגמה מעורבת. 

מניית הבנק ההולנדי ABN Amro   יורדת בחדות למרות שדיווחה על עלייה של 29% ברווח הנקי ברבעון הראשון של השנה. מנגד, מניית הבנק הגרמני קומרצבנק  נסחרת בעליות לאחר שעקף את התחזיות בשורת הרווח בדוחות הכספיים ברבעון הראשון. 

המשקיעים ממתינים לנתוני האינפלציה בארה"ב שצפויים להתפרסם בשעה 15:30 שעון ישראל. על פי התחזיות המוקדמות, שיעור האינפלציה השנתי צפוי לרדת ל-3.4%. בהמשך לכך תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב יורדות קלות. התשואה על אג"ח לשנתיים עומדת על 4.8%. במקביל, התשואה על אג"ח ל-10 שנים נסחרת סביב 4.42%.

דיוויד קוהל, כלכלן ראשי ביוליוס בר מסביר: "נתונים כלכליים חלשים בארצות הברית העלו את הציפיות להורדות ריבית מצד הפד. בהתאם לכך, לנתוני האינפלציה לחודש אפריל יש פוטנציאל לחזק מגמה זו ובכך לתמוך בתחזיותינו להורדת ריבית בישיבת ועדת השווקים הפתוחים של הפד שתתקיים בחודש ספטמבר. מחירי הדלק הגבוהים צפויים להוביל לכך שהעלייה החודשית במדד המחירים לצרכן תהיה חדה למדי. עם זאת, שיעור הליבה, המשקף בצורה טובה יותר את מגמת האינפלציה על ידי ניכוי רכיבים תנודתיים כגון מחירי המזון והאנרגיה, צפוי להציג עלייה חודשית רכה יותר במחירים.

"מנגד, האינפלציה הנוכחית נובעת מלחצי עליות המחירים לאורך השנה שהשפעתם עדיין מורגשת, אך אין כמעט גורמים חדשים העלולים לדחוף את האינפלציה כלפי מעלה. אינדיקציות חשובות לדעיכת גורמי האינפלציה הינן ההתקררות שדווחה בשוק העבודה, אשר צפויה להאט את צמיחת השכר בהמשך השנה, והיעדר לחצים על שרשראות האספקה.

"המשמעות היא שהאינפלציה אמורה להאט לרמה של 3.4% באפריל, ושיעור הליבה צפוי לרדת ל-3.6%, בהשוואה ל-3.5% ו-3.8% בהתאמה בחודש מרץ. לא מדובר בנתון שמשנה את כללי המשחק, אך הוא מצדיק את הצפי להורדת ריבית בישיבת ה- FOMC בספטמבר, ואמור לשים קץ לספקולציות כי על אפשרות להעלאת ריבית מצד הפד".

10:38

המדדים המרכזיים באירופה נסחרים במגמה חיובית. הפוטסי הבריטי עולה ב-0.5%, הדאקס הגרמני מוסיף לערכו 0.3% והקאק הצרפתי עולה ב-0.2%.

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים במגמה מעורבת.

08:18

הבוקר באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים במגמה מעורבת. הניקיי עולה ב-0.2%, ובורסת שנגחאי יורדת ב-0.2%. בהונג קונג לא מתקיים מסחר היום לרגל יום הולדתו של בודהה.

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים במגמה חיובית.

אמש בוול סטריט, המדדים המרכזיים ננעלו בעליות שערים: הנאסד"ק עלה בכ-0.7% ונסגר ב-16,511 נקודות, שיא כל הזמנים, השיא הקודם נשבר ב-11 לאפריל. דאו ג'ונס שנעצר אתמול לאחר תשעה ימים רצופים של עלייה, עלה ב-0.3%, מדד S&P 500 עלה ב-0.4%. 

מניות המם (meme stocks - מניות שמושפעות מאוד ממה שקורה ברשתות החברתיות) ריכזו עניין בשני ימי המסחר האחרונים לאחר שמניית גיימסטופ   זינקה בכ-60% אמש (ד') וסיכמה עלייה של מעל ל-200% בחמשת ימי המסחר האחרונים.

אחת ההשערות לזינוק במניה קשורה לציוץ של קית' גיל, הידוע גם בכינויו Roaring Kitty ברשת X. גיל הידוע בפורומים של רדיט בכינוי DeepFuckingValue, לקח חלק פעיל מהעלת הערך של המניה ב-2021

קית' גיל היה הרוח החיה מאחורי הסאגה שהובילה לקפיצה במניית גיימסטופ ובמניות מם נוספות לפני יותר משלוש שנים. ברגע שנפתחה חקירה סביב האירוע, הוא נעלם מהרשתות, בצעד שעורר לא מעט שאלות. ביום ב' הוא פרסם לראשונה תוכן, והגולשים בפורום של רדיט סערו. 

עוד לפני הציוץ של גיל, מניות גיימסטופ ורשת הקולנוע AMC , שנחשבת גם היא למניית מם אהובה, הציגו ביצועים מרשימים. בחודש האחרון גיימסטופ טיפסה ביותר מ-384% ו-AMC ב-177%. עם זאת, במבט על 12 החודשים האחרונים שתיהן מציגות ביצועי חסר גדולים, כשרשת הקולנוע צנחה ביותר מ-80%. 

מניית עליבאבא  ירדה אמש בכ-6% בוול סטריט לאחר שהציגה ירידה חדה ברווח הנקי בדוחותיה הכספיים שהסתכם ב-3.3 מיליארד יואן, ירידה של 86% בהשוואה לתקופה המקבילה. ההכנסות של עליבאבא הסתכמו בכ-221.9 מיליארד יואן (30.7 מיליארד דולר) לעומת 219.66 מיליארד יואן שציפו האנליסטים. בהנהלת החברה התייחסו לירידה החדה בשורת הרווח והסבירו כי הסיבה לכך "מיוחסת בעיקר להפסד נקי מההשקעות שלנו בחברות ציבוריות במהלך הרבעון, בהשוואה לרווח נקי ברבעון המקביל אשתקד, עקב השינויים בשוק". 

ענקית הטכנולוגיה אמזון  ריכזה עניין אמש לאחר שדווח כי אדם סליפסקי, מנכ"ל עסקי שירותי הענן של החברה, יעזוב את משרתו בחודש הבא, כך לפי הודעת החברה. מי שיחליפו הוא מאט גרמן, סגן נשיא למכירות ושיווק של שירותי האינטרנט של אמזון.

ענקית טכנולוגיה נוספת שריכזה עניין היא גוגל , שהציגה אמש במהלך ועידת המפתחים השנתית שלה, את מה שהחברה מכנה "מודלי הבינה המלאכותית הכי קלים והכי יעילים שלה". בועידת Google I/O שנערכה ביום ג', החברה הכריזה על Gemini 1.5 Flash, המהדורה החדשה לסדרת המודלים Gemini. "שמענו מהמפתחים שלנו שהם רוצים משהו מהיר ויעיל יותר", אמר דמיס האסאביס, מנכ"ל גוגל DeepMind במסיבת העיתונאים. 

ההכרזה מגיעה בזמן שחברות טכנולוגיה מהדקות את הפוקוס אל פיתוח מוצרי בינה מלאכותית יוצרת והשקתם. להכרזה של גוגל יש חשיבות רבה לאור העובדה שהכלים החדשים נותנים למשתמשים כלים יצירתיים ומתקדמים יותר להנגשת מידע מקוון בהשוואה לחיפוש המסורתי. 

בקרב המניות הדואליות, בבית ההשקעות אופנהיימר, התייחסו לדוחות חברת טאואר  שפורסמו בסוף השבוע האחרון: "חברת טאואר סמיקונדקטור פרסמה תוצאות מעל הצפי וסיפקה תחזית גבוהה מהצפוי לרבעון הבא. להערכתנו, לטאואר קיים פוטנציאל צמיחה ארוך טווח, לאור ביקושים גבוהים לשבבים אנלוגים והתקדמות בהרחבת קיבולת הייצור במפעלים מתקדמים של 300 מ"מ באיטליה ובארה"ב. פוטנציאל זה אינו מגולם לדעתנו בתמחורה הנוכחית של מניית החברה הנסחרת במכפילי EBITDA של 6.8 ו-5.4 לתחזיות 2024 ו-2025".

בארה"ב, הבוקר תשואות האג"ח הממשלתיות נסחרות במגמה מעורבת. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים יורדת קלות ונסחרת סביב רמה של 4.44%. במקביל, התשואה על אג"ח לשנתיים עולה קלות ועומדת על 4.82%.

הבוקר (ד'), מחירי הנפט נסחרים בעליות של כ-1%, כאשר המשקיעים ממתינים בדריכות אל עבר נתוני האינפלציה בארה"ב שצפויים להתפרסם בהמשך היום (הרחבה בהמשך). מחירה של חבית מסוג ברנט עומד על 82.9 דולרים.

היום (ד') בשעה 15:30 צפויים להתפרסם נתוני האינפלציה בארה"ב לחודש אפריל יחד עם נתוני המכירות הקמעונאיות. בבנק אוף אמריקה מציינים: "לתחזית מדד המחירים לצרכן (CPI) של אפריל, אנו צופים עלייה של 0.3% בקצב חודשי. לפיכך, הקצב השנתי אמור לרדת ל-3.4%. במקביל, אנו מצפים שאינפלציית הליבה גם תרד 0.3% בקצב חודשי, מה שיאפשר לקצב השנתי להגיע ל-3.6%, ירידה מ-3.8%. זוהי האטה ניכרת מהממוצע של כ-0.4% בקצב חודשי ברבעון הראשון של השנה. עם זאת, לדעתנו, זה לא יספיק כדי לספק לפדרל ריזרב ביטחון רב להמשך. אנו צופים עלייה של 0.4% ו-0.3% במכירות הקמעונאיות ללא רכב ובקבוצת הביקורת העיקרית (מכירות קמעונאיות ללא רכב, דלק, חומרי בניין ומסעדות), בהתאמה".

בתוך כך, יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול אמר אמש (ג') בארוע בנקאות באמסטרדם, שהוא מצפה שהאינפלציה תמשיך לרדת ב-2024 כפי שירדה בשנה שעברה, אבל הוא לא בטוח בכך כבעבר כי המחירים עלו מעל המצופה ברבעון הראשון.

"אני מצפה שהאינפלציה תרד בחזרה על בסיס חודשי לרמות נמוכות יותר מאלה שראינו בשנה שעברה". עוד הוסיף: "הייתי אומר שהבטחון שלי אינו כפי שהיה". ועדיין, פאוול אמר שהוא מרגיש שלא סביר שהבנק יעלה את הריבית שוב, כפי שאמר לאחרונה, וחזר ואמר "היו סבלניים ואפשרו למדיניות הפד להשפיע".