דרישה מאחד מחברי ועדת האיתור לפרוש, גרמה למ"מ רשות החברות ינקי קוינט להקפיא את הליך בחית המנכ"ל "מחשש לתקינות ההליך" • אך לגלובס נודע כי והבה לא השתתף בניקוד המועמדים • ומי המועמדים המובילים לתפקיד?
העותרים טוענים כי ההפקעה לטובת הדיפו בראשל"צ, שמעליו מתוכננת בנייה מאסיבית, אינה חוקית, שכן החוק מאפשר הפקעה רק לשימוש ציבורי • חוק המטרו אמור היה להסדיר זאת, אך החלק הנוגע לכך טרם הושלם
משרד התחבורה בוחן הקמת אי מלאכותי מ־40 מיליון מ"ק העפר שיפונו בחפירות המטרו • מומחים: הדרך למימוש המיזם רצופה קשיים, אך זה לא בלתי אפשרי • ומה קרה לתוכניות עבר?
בין עשרות השמות שהגישו מועמדות ניתן למצוא את מיכאל מייקסנר, מנכ"ל רכבת ישראל לשעבר, ואת איתמר בן מאיר, מנכ"ל חברת נתיבי איילון לשעבר
החל מחודש מאי ייסגר מקטע נוסף ברחוב אלנבי בתל אביב, שמרביתו כבר נסגר לתנועה • הרחוב מהווה ציר מרכזי של תחבורה ציבורית, וכעת היא תוסט לנת"צים חדשים שיוקמו ברחובות מקבילים
עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד • כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול
לגלובס נודע כי לפי ההצעה, החברה תוביל את פרויקט התשתית הגדול בתולדות המדינה, במקום נת"ע שהקימה את הקו האדום של הרכבת הקלה • לפי המתווה, רשות המטרו תהפוך ללא רלוונטית ועשויה אף להתבטל • בכך מממש ינקי קוינט, מ"מ מנהל רשות החברות הממשלתיות, את האיום שהשמיע בשבוע שעבר בכנס התשתיות של גלובס
חילופי האשמות בכנס התשתיות של גלובס, במסגרתם מ"מ מנהל רשות החברות האשים את נת"ע והאוצר בדילים ובעיכוב פרויקטים, חשפו עימות סביב ניהול המטרו • בינתיים, הסדקים במבנה הארגוני של הפרויקט הגדול בתולדות ישראל רק מעמיקים - ונראה שזהו רק קצה הקרחון
לאחר שמנהל רמ"י, ינקי קוינט, כינה בכנס את רשות המטרו "פיקציה בירוקרטית שאין לה תכלית, למעט סידור עבודה לחברים", בנת"ע משיבים אש: "נדהמנו מחוסר המתאם בין ההתבטאויות החמורות למציאות העובדתית. קוינט חוזר על רעיון הוצאת המטרו מנת"ע, ללא דיון מקצועי בנושא כה קריטי לעתיד המדינה"
דיון סוער התפתח בפאנל שהתקיים בכנס התשתיות של גלובס • ינקי קוינט, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל ומ"מ מנכ"ל רשות החברות, תקף את נת"ע ואת המשרד המנהל את קופת המדינה וטען: "כל שקל שיוצא לחברה ממשלתית מתעכב בגללם" • אושרת דוד מהאוצר ענתה לו: "הקמת חברה חדשה לא תעזור" • נת"ע: "דבריו של קוינט עולים כדי דיבה ופגיעה ישירה במאות עובדים" • וגם: מנכ"ל הרכבת מדבר על התוכניות העתידיות של החברה
השבוע פורסם המכרז לאיתור מחליף למנכ"ל נת"ע, חיים גליק • זאת רק לאחר שיו"ר הדירקטוריון זומנה לשיחות "יישור" אצל שרת התחבורה • שמו של יהודה בר און, האיש שהוציא את הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן לדרך ונחשב למנכ"ל דומיננטי, עלה כמועמד אפשרי להחליף בתפקיד את גליק
נת"ע ומשרד התחבורה הציבו גדר לעבודות התשתית של הרכבת הקלה בראשון לציון, יומיים לפני הבחירות המקומיות ולמרות שמיליארד השקלים שיועדו לביצוע הוסטו ב־2023 • בפועל, פרויקט הארכת הקו האדום עדיין בתכנון, והביצוע יידון רק במסגרת תקציב המדינה הבא
קושי במעבר בין מסילות, דלת תקולה וחדירת גשמים - אלו הן חלק מהתקלות שהתרחשו בקו האדום של הרכבת הקלה מאז שנפתח לפני חצי שנה • לפחות כמה מהתקלות נגרמות בגלל תכנון וביצוע לקויים, וחברת נת"ע תצטרך להפיק לקחים לקראת הפרויקטים הבאים שתוביל
נת"ע פרסמה את נתוני הנסיעות בקו האדום בגוש דן חצי שנה לאחר פתיחתו • הערכות חברת נת"ע לפני פתיחת הקו דיברו על 238 אלף נסיעות ביום, לעומת 120 אלף שנסעו בפועל לפני פרוץ המלחמה • לאחר פרוץ המלחמה חלה ירידה לכ-75 אלף נסיעות בלבד
17 בעלי דירות ושני בעלי חנויות בבניין בפתח תקווה צפויים לקבל בסך הכול 40־50 מיליון שקל, בעקבות הפקעת הקרקע להקמת תחנת מטרו במקום • בתמורה, המדינה תקבל זכויות לדירות שייבנו במסגרת פינוי בינוי בסביבה • בינתיים, תוכנית הקו טרם אושרה
11 אלף בעלי נכסים וקרקעות יקבלו בקרוב הודעה על הפקעת הנכס לצורך סלילת המטרו מתחת לגוש דן • איך ייקבע המחיר, איזה תמריצים הכניסה המדינה כדי שהתהליך יעבור מהר ובקלות, ומהן ההערכות לגבי סך הפיצויים שתשלם המדינה • גלובס עושה סדר
פרויקט המטרו של גוש דןהרכבת הקלהינקי קוינטמטרומירי רגבמשרד האוצרמשרד התחבורהרשות המטרותחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה