גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בטר פלייס (Better Place)

מיזם להקמת תשתיות תפעול ותמיכה לכלי רכב חשמליים.

בטר פלייס (Better Place) הוקמה בשנת 2007 על-ידי שי אגסי המשמש כמנכ"ל החברה. החברה הוקמה בעזרת השקעת הון סיכון של 200 מיליון דולר במטרה להקים תשתיות תפעול ותמיכה לכלי רכב חשמליים. השותפה המרכזית במיזם היא החברה לישראל שבשליטת משפחת עופר. מודל Better Place לתחבורה נקייה מבוסס על מודל מוכר מעולם התקשורת הסלולארית. חברות רכב מייצרות מכוניות חשמליות, המתחברות לרשת הטעינה החשמלית של החברה. רשת זו כוללת נקודות טעינה ותחנות להחלפת סוללות. הסוללות הן בבעלות החברה וכך יכול הצרכן לרכוש ולטעון מכונית חשמלית במחיר נגיש לכל כיס. רנו-ניסאן מפתחת את הקו הראשון של המכוניות החשמליות המונעות על ידי סוללה עבור החברה ויצרני רכב אחרים עומדים ללכת בעקבותיה בקרוב. מדינת ישראל הייתה הראשונה להכריז על יישום המהלך להינתקות מהתלות בנפט בתחילת שנת 2008. אחריה החליטו גם דנמרק, אוסטרליה, קליפורניה והוואי להצטרף ליישום הפרויקט ומדינות רבות נוספות מגלות עניין ביישום הפרויקט והקמת התשתית בארצן.

עוד כתבות

מכוניות של בטר פלייס /  צילום: תמר מצפי

המכונית החשמלית תופסת תאוצה בעולם, למה רק בישראל היא מתגלגלת באיטיות?

צרכנים שמרניים, רגולציה מכבידה ומבנה שוק ייחודי שלא תמיד מעודד מעבר לרכב ירוק, הם רק חלק מהסיבות לכך שהמכוניות החשמליות לא פופולריות פה • כיצד קרה שלמרות שמיזם הרכב החשמלי של בטר פלייס היה בין הראשונים מסוגו בעולם, בכל זאת נשארנו מאחור • כתבה ראשונה בסדרה

יובל שטייניץ / צילום: שלומי יוסף

מספר הפראיירים על הכבישים יגדל

מעבר לכלי רכב חשמליים דורש התגייסות מצד המדינה לטובת כל הצדדים

יונתן מנוחין,?רומי דוידור,?שי אגסי וניר קורן/ צילום: ענבר לוי

הבשורה של שי אגסי: "20 השנים הקרובות צפויות להיות מהפכניות אך קשות לעיכול"

המכון הישראלי לחדשנות ערך אמש את אירוע הסיום של הקורס לניהול חדשנות, לצד ציון "קדם השקה" לקהילת הניהול שלו • הדובר המרכזי? שי אגסי, מייסד ומנכ"ל מיזם הרכב החשמלי בטר פלייס

כלי רכב של בטר פלייס / צילום: תמר מצפי

מבחן ההתרשלות של המנהלים יהפוך להיות פרוצדורלי

פסק הדין בפרשת בטר פלייס מגן על "שיקול-הדעת העסקי" של הנהלת החברה

רנו זואי / צילום: יחצ

הקאמבק של השטקר: הרכב החשמלי של רנו חוזר לחיינו

ירידת מחיר משמעותית והגדלת טווח הנסיעה הפוטנציאלי הופכות את הזואי המחודשת לאופציה עירונית מעניינת, אם עדיין לא רב תכליתית, לשוחרי תחבורה זולה ונקייה

שי אגסי / צילום: יחצ

"בטר פלייס פעלה בסביבת חדלות פירעון, ולכן יש הצדקה לתבוע את בכיריה לשעבר"

כך טוענים מפרקי קבוצת בטר פלייס שקרסה, בערעורם לעליון על סילוק תביעתם נגד הדירקטורים, נושאי המשרה ורואי החשבון של הקבוצה

הפריצה הבאה באוטו–טק הישראלי / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

ראיית מכונה, סייבר סקיוריטי או הווייז הבאה: מה תהיה הפריצה הבאה באוטו-טק הישראלי

אחרי ווייז ומובילאיי, מתייצבות בקדמת הבמה חברות מזן חדש המבטיחות לשנות את הפרדיגמות הקיימות בענף • שלוש מהחברות האלה ייצאו מבין הצלללים לראשונה בכנס הבינ"ל לתחבורה של משרד ראש הממשלה שנפתח מחר • כתבה ראשונה בסדרה

המכונית החשמלית של בטר פלייס / צילום: אבי שאולי

חשמל באוויר: האם 2019 היא שנת הקאמבק של הרכב החשמלי?

חמש שנים אחרי בטר פלייס, שוב מתעורר באזז הרכב החשמלי • להלן הפלוסים והמינוסים המרכזיים, למי ששוקלים גמילה מתחנות דלק

שי אגסי / צילום: איל יצהר

ביהמ"ש דחה תביעת מפרקי בטר פלייס: "כולנו חכמים בדיעבד"

מדובר בתביעה בסך 200 מיליון שקל שהגישו מפרקי בטר פלייס, מיזם הרכב הכושל של שי אגסי ועידן עופר, נגד אגסי ושורת מנהלים בחברה, בטענה כי התרשלו בניהולה • השופט עופר גרוסקופף: "בדיעבד, כולנו חכמים, כולנו נבונים, וכולנו יודעים את התורה, ואולם החלטות עסקיות אינן מתקבלות בסיוע חוכמה שבדיעבד"

הרכב האוטונומי של באידו במבחן / צילום: יח" צ

לא עוצרים באדום: המהמורות שבדרך למכונית האוטונומית

אנחנו בשלהי העשור, ודי ברור שמכונית נהוגת אדם תהיה איתנו עוד זמן רב • מחקר עדכני ומפוכח מעריך כי אף שרכב אוטונומי בתפוצה המונית לא יופיע לפני 2030 והסיכונים בהשקעות בתחום גבוהים, הפוטנציאל העסקי עדיין גבוה מאוד

סאייק:E-RX5 / צילום: יח"צ

רכב | האם ישראל התגברה על כישלון בטר פלייס?

חמש שנים אחרי קריסת בטר פלייס, שוב נשמעים קולות ממשלתיים שקוראים לעודד רכישה של כלי רכב חשמליים

אביתר קרמר / צילום: שלומי יוסף

המנהל המיוחד של גרין: "על נושאי משרה להשיב את החובות"

לדברי המנהל המיוחד, בעלי גרין התרשלו בעשיית "שיעורי-הבית" המתאימים, בטרם החליטו לרכוש את פעילות הרכב החשמלי של קבוצת בטר פלייס, ולא בדקו מראש את היתכנותה הכלכלית והמשפטית של ההצעה שהגישו

קפלינסקי / צילום: יונתן בלום

"הגיע הזמן להתעורר כי האורות האדומים כבר נדלקו"

על התחרות בענף המלט: "אני חושש שעוד נגיע למצב שבו ארדואן יוכל להחליט להטיל עלינו אמברגו מלט" • והעימות עם איראן: "אם הייתי יושב בטהרן, הייתי מאוד-מאוד-מאוד מודאג מהיכולות של צה"ל" • משה קפלינסקי, מנכ"ל יצרנית המלט נשר ולשעבר סגן הרמטכ"ל, בראיון לוחמני

גרוסקופף. מפסקי הדין של השופט שהתמנה לעליון / צילום: שלומי יוסף

מפרקי בטר פלייס ביקשו להחליף את גרוסקופף מלדון בתביעתם

מפרקי בטר פלייס, שתבעו 200 מיליון שקל משי אגסי ומבכירים נוספים בחברה, נימקו את בקשתם להחלפת המותב בשלב המקדמי בו מצויה התביעה וכן במינויו של השופט עופר גרוסקופף הדן בתיק לכהונה בביהמ"ש העליון

רכב אוטונומי / צילום: shutterstock

רכב אוטונומי: הראש הישראלי ממציא (לאחרים) פטנטים

ישראל נמצאת בחוד החנית של האוטו-טק - אך משום מה, לא מצליחה לאמץ ולהטמיע את החידושים בתחום • ישראל 2048, פרויקט מיוחד

רפאל מוזינסקי / צילום: יונתן בלום

"אם בטר פלייס הייתה מצליחה, היינו היום במקום אחר לגמרי"

אחרי שרפאל מוזינסקי סיים תואר בכלכלה בלונדון, הוא עמד בראש תחום גידור מחירי הנפט בברקליס ■ כיום, בסך-הכול בן 31, הוא עומד בראש בליץ מוטורס ומנסה לגמול את התעשייה הישראלית מנפט

עמדת טעינה לרכב חשמלי בלונדון  / צילום: רויטרס מרי טרנר

מחדשים את הזרם בשוק הרכב החשמלי?

מה מוביל הפעם את ההייפ, האם המגזר הפרטי ימלא את מקום הממשלה בפריסת עמדות טעינה, ומה הסיכויים האמיתיים לחדירה משמעותית של רכב חשמלי לארץ?

רכב, מכונית חשמלים nio/ צילום: יחצ

חדש על הכביש: קרוסאובר חשמלי חדש וסופר מתקדם

יצרנית הרכב הסינית ניאו (NIO) השיקה רכב פנאי גדול ומודרני, ואימצה במסגרת חשיפתו כמה מהרעיונות שנוסו בעבר ע"י בטר פלייס בישראל

עידן עופר, שי אגסי / צלם: תמר מצפי

קרסו מוטורס זכאית לפיצוי של עשרות מיליוני ש' מבטר פלייס

העליון ביטל את החלטת המחוזי: הורה למפרקי בטר פלייס לדון שוב בתביעת חוב של 60 מיליון שקל שהגישה קרסו מוטורס לקופת הפירוק של בטר פלייס שקרסה, ולקבוע סכום פיצוי שלו היא זכאית בגין הסכמי שיתופי-הפעולה ביניהן

יוסי גורן. "לא מבקש מתנות או טובות" / צילום: ליאור מזרחי

קונים כחול-לבן? "המדינה מדירה את התעשייה הישראלית"

למרות שהחוק מחייב גופים ממשלתיים להעדיף תוצרת הארץ, יוסי גורן, הבעלים של גמאטרוניק, רואה איך הכסף הגדול זורם דווקא לחברות מחו"ל ■ "הכול מהשפה כלפי חוץ"