תוספת הסמכויות לוות"ל תיתן כוח עצום לגוף שהבקרה והביקורת עליו זניחים
תיקון חדש לחוק שפורסם בשבוע שעבר מתיימר להחליף את תמ"א 38, אלא שבתוכו מסתתרים לא מעט שינויים נוספים עם פוטנציאל השפעה משמעותי על עולם הנדל"ן
הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה שלב ראשון בפיתוח מיטוב החיבור בין ארבעת המרכזים העירוניים – ירושלים, באר שבע, חיפה ותל אביב, באמצעות רשת מסילות מהירות, שהרכבות שינועו עליהן יגיעו למהירות של עד 250 קמ"ש
הקידום המהיר של קווי המטרו ושל פרויקטים גדולים אחרים מעורר מחדש את הדיון על הסמכויות המפליגות של הוועדה לתשתיות לאומיות, שביכולתה לעקוף תוכניות מחוזיות וארציות כמעט בלי מגבלות
הקו הינו הארוך מבין שלושת קווי הרכבת התחתית • הוא מחבר בין רעננה וכפר סבא בצפון ועד לוד רמלה ולוד בדרום • עיריית כפר סבא, והמועצה האזורית דרום השרון, בגיבוי תושבים, מבקשים לשנות את מיקום מתחם התפעול של הקו
מתקן ההתפלה יהיה השישי במדינה והראשון בצפון הארץ
הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה, בראשות איתמר בן דוד, אישרה תוכנית התחדשות עירונית רחבת היקף במסגרתה ייבנו במתחם "אלי כהן" בגבעת אולגה שבחדרה 1,100 דירות חדשות, 2,300 מ"ר שטחי מסחר ו-44,000 מ"ר שטחי ציבור
בישיבה שהתקיימה באחרונה החליטה הוועדה שלא לקבל הצעה לפזר בין שדות תעופה קיימים את הפונקציות השונות של שדה התעופה בהרצליה
מספר רשויות מקומיות, בליווי מתכנן מחוז חיפה לשעבר אדם קולמן, טוענות כי המהלך התכנוני להעברת שדה התעופה מהרצליה לחדרה נגוע בהטיות ומניפולציות מספריות מצד רש"ת • לדבריהם, יש להשאיר את שדה התעופה במיקומו הנוכחי • רש"ת: "העתקת שדה התעופה הוקפא בחודשים האחרונים באופן שמסכן את התעופה הכללית במדינה"
המחלף אמור להחליף את הרמזור הקיים ■ צומת אל-על נמצא במפגש הכבישים 40/46 ו-453 ומאופיין בפקקים מרובים ■ התוכנית תבוצע ע"י נתיבי ישראל בעלות של כ-400 מיליון שקל
6 רשויות בשרון טוענות כי לוועדה לתשתיות לאומיות אין סמכות לדון בהקמת שדה תעופה שיחליף את השדה בהרצליה, משום שאינו "תשתית לאומית" ■ לטענתן, השדה המדובר נועד לשמש בעיקר את תושבי אזור ת"א וסביבותיו שיש להם רישיון טיס פרטי
בתחילת המקטע מדובר במסילה אחת, המתחילה ברחוב ש"י עגנון בסמוך לשדה דב וממשיכה לכיוון רחוב איינשטיין, שם יבוצע פיצול: שלוחה אחת תיסע מזרחה לרמת-החי"ל, והשנייה תיסע צפונה עד מחלף הסירה בהרצליה
תכנון וביצוע ההטייה ובנייתה של המסילה, כנראה על גבי עמודים, יארכו 10 שנים ■ העלות הכוללת - 5 מיליארד שקל
המקטע, שאושר ע"י הוועדה לתשתיות לאומיות, מתחיל בתחנת רכבת מרכז ומסתיים באוניברסיטת בר-אילן ■ אורכו של הקו 18 ק"מ, והוא כולל 29 תחנות ■ התוכנית תעבור לאישור הממשלה
התוכנית מציעה לחבר את היישובים מבשרת ירושלים ומעוז ציון, שהופרדו עד היום ע"י מחלף הראל וכביש 1 ■ עפ"י התוכנית, בחלקו המזרחי של השטח יוקמו 265 יחידות דיור ■ בנוסף, על שטח של 2 דונם יוקמו מבנים ומוסדות ציבור
נדחתה העתירה שהגישו תושבי שכונת עין כרם ■ המערכת שמקימה "מקורות" מיועדת לתת מענה לצריכת המים בירושלים וסביבתה עד שנת 2060 לפחות
היתר בנייהחברת החשמלחוק התכנון והבנייהיוסי מימןכלמובילכפר סבאתחנות כוחתכנון ובנייהתשתיותתשתיות אנרגיה