התקשורת בחדשות

סוכן חדשות
 
שמעון ריקלין, בנימין נתניהו, ינון מגל ואראל סג"ל / צילום: צילום מסך מיוטיובליעד ורצהיזר / איור גיל ג'יבלי
עו"ד ליעד ורצהיזר
דעה: על ניגונים לשבת ותפקידה של העיתונות בחברה דמוקרטית
לעיתונאים מותר בהחלט להחזיק בדעות, והם בהחלט רשאים גם לבטא אותן, אולם עלינו לדעת שאם יגיע לידיהם סיפור - הם יביאו אותו לידיעתנו, גם אם הוא עלול לפגוע במחנה הפוליטי אליו הם משתייכים
בשבוע שעבר צייץ ינון מגל בחשבונו בטוויטר סרטון, ובו נראים הוא, אראל סג"ל ושמעון ריקלין שרים ומנגנים "ניגון לשבת". מדובר בריטואל די...המשך
  
 
נעמה יששכר עם אמא שלה יפה ישככר, שרה ובנימין נתניהו / צילום: קובי גדעון, לע"מ
דעה: על לשון הרע ופילים לבנים - מי קובע עבורכם את עולם התודעה שלכם
כשמספרים לנו משהו על מישהו, גם אם לא נאמין, תמיד נשאל את עצמנו אולי בכל זאת יש חלק קטן של אמת במה שסיפרו לנו • ואם כולם מדברים על נערה שנמצאת בכלא הרוסי, ולא על נערה אחרת שכמעט נרצחה מסלע שזרקו פלסטינים - אז הנה מישהו קבע עבורכם את עולם התודעה שלכם
  
 
משה דיין / צילום: לע"מ
דעה: קצת פרופורציות
העיתונות הישראלית היא בבואת החברה שלנו, על כל יתרונותיה וחסרונותיה • היא חצופה, חמה, ממזרה, חפיפניקית, פטריוטית, פיקחית, גסת-רוח, זריזה, רשלנית, מקורית ונוטפת טחינה על החולצה
  
 
החטאים של התקשורת - פייק ניוז / אילוסטרציה: אפרת לוי, גלובס
חטא הפייק ניוז: התנועה נגד עיגול פינות - ארגוני בדיקת העובדות חודרים לעיתונים הגדולים בעולם
אי-דיוק בעובדות היא מחלה עיתונאית מוכרת שגורמת לקוראים לחשוד בדיווחים • כדי לשקם את האמינות, עיתונים שואבים השראה מהתנועה הפורחת של בודקי עובדות • במה יכולות שיטות שנועדו להיאבק בהטעיות של פוליטיקאים להשפיע על העיתונות, ואיך זה עובד אצלנו? • פרויקט מיוחד
  
 
ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר / צילום: יח"צ
חטא הפוזיציה: בין אמצעי תקשורת לרשתות - עידן ההתפכחות
יש עלייה מתמשכת באמון הציבור בתקשורת הממוסדת, ומנגד הרשתות החברתיות מתחילות לאבד מקסמן בגלל ההבנה שהן מקור בעייתי לצרוך בו חדשות • והנה תוצאה צפויה אך מטרידה: לפי סקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה, רמת האמון קשורה מאוד לעמדה הפוליטית • פרויקט מיוחד
  
 
החטאים של התקשורת - עודף יח"צ / אילוסטרציה: אפרת לוי, גלובס
חטא עודף היח"צ: התוכן הממומן הוא הפיל בחדר
המדיה החדשה היא בור ללא תחתית שתובע חומרים סביב השעון - ויש מי שנכנס לוואקום • דבר היח"צן • פרויקט מיוחד
  
 
החטאים של התקשורת - דעה מול עובדה / אילוסטרציה: אפרת לוי, גלובס
חטא ה"דעה מול עובדה": התקשורת לוקה בחוסר ענייניות
כדי להגביר את אמון הציבור, אין די בשילוב בעלי דעות ימניות בצמתים מרכזיים בתקשורת • פרויקט מיוחד 
  
 
הפגנה בכיכר הבימה / צילום: לידר ארצי
אם לאדם יש עניין במשהו, הרי הוא בעל עניין: וידויו של עיתונאי בניגוד עניינים
תשוקה לייפות את הסיפור על חשבון האמת, משקעים מעבודות קודמות, עיסוקים זרים ומעורבות בעניינים ציבוריים • הטיות הן חלק בלתי נמנע מחייו של כל עיתונאי, וגם כותב שורות אלה לא חף מכך • כך הייתי שותף לפגיעה באמון הציבור בתקשורת • פרויקט מיוחד
  
 
רשת חברתית / שאטרסטוק
דעה: "אינני מטריל כי יש לי כוח להטריל, אני מטריל כי אין לי כוח לשתוק"
יש הרבה מגרעות בכניסה של העיתונאים לרשתות החברתיות, אבל דבר אחד חיובי יצא מכך: הציבור נחשף לדעות שלהם • פרויקט מיוחד
  
 
החטאים של התקשורת - החוק השיווקי / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי , גלובס
חטא התוכן השיווקי: פרסום סמוי הוא בגידה באמון שהציבור נתן בתקשורת
פרסום סמוי, או בשמות המכבסה השונים שלו - "תוכן שיווקי", "תוכן ממומן", "המלצות קריאה" או פשוט "כל כתבה שאתם רואים פה" - הוא אחת הדוגמאות המושלמות שסיפקה לנו ההיסטוריה לפתגם "ניסר את הענף שהוא יושב עליו" והתשובה הכי ישירה לשאלה מדוע אבד האמון בתקשורת • פרויקט מיוחד
  
 
שלטים נגד העיתונות בהפגנה נגד איסלמיזציה בגרמניה./ צילום: Wolfgang Rattay
"בשביל אירופה, המאבק על אמון הציבור בתקשורת הוא קרב קיומי"
בסקר מקיף שנעשה באירופה, רק 44% מהנשאלים הצהירו כי הם "מאמינים לרוב החדשות מרוב מקורות המידע העיתונאיים" • העובדה שחוסר אמון זה מתגלה גם במדינות עם כלכלות משגשגות חושפת פרדוקס דמוקרטי מרתק ששווה להתעכב עליו • פרויקט מיוחד
  
 
קורונה / צילום: רויטרס Heo Ran
הצד הלא מוכר של הווירוס: הכירו את המרוויחים הגדולים מבהלת הקורונה
קטסטרופה בריאותית? משבר כלכלי גלובלי? פגיעה בתיירות העולמית? יש גם כאלה שסערת הקורונה של השבועות האחרונים מהווה עבורם חגיגה לא קטנה
  
 
החטאים של התקשורת - אמון הציבור / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי , גלובסד”ר יובל קרניאל / איור של גיל ג'יבלי
ד"ר יובל קרניאל
דעה: התקשורת נמצאת במשבר אמון קריטי
מרוב שהציבור כבר לא מאמין לתקשורת - כמעט בלתי אפשרי לקיים דיון של ממש על תוכן, על עובדות, נתונים, מידע וידע ועל רעיונות • אין זירה למעשה הזה, ואין לה קהל וציבור שמאמין בה
אנחנו נמצאים בעיצומו של משבר אמון של ממש. זה כבר לא חדש. הציבור הרחב איבד אמון במוסדות מרכזיים של החברה והמדינה, ורמת האמון בכל המ...המשך
  
 
במת האירוויזיון / צילום: תאגיד השידור "כאן"זיו מאור / איור גיל ג'יבלי
עו"ד זיו מאור
דעה: השידור הציבורי נגד הציבור
התקשורת גרועה כי אין בה תחרות בגלל השידור הציבורי: כלי תקשורת מסחריים בכל סוגי המדיה – טלוויזיה, רדיו, עיתונות ואינטרנט – מתחרים עם השידור הציבורי על כספי מפרסמים, אבל השידור הציבורי הוא הפסדי בהגדרה, ואי-אפשר להתחרות בגוף הפסדי ולשמור על רווחיות
עיתון "גלובס" הקדיש גיליון שלם לעיסוק באחת הבעיות הבוערות בדמוקרטיה הישראלית: אמון הציבור הנמוך בתקשורת הישראלית. לפי סקר "גלובס",...המשך
  
 
החטאים של התקשורת - תת ייצוג בתקשורת / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי , גלובס
חטא תת הייצוג: כדי לזכות באמון החברה הערבית, התקשורת צריכה להתחיל לעבוד קשה יותר
בכל הקשור למקומם של הערבים במציאות של 2020 - התקשורת משתרכת מאחור • במקום לספק תמונה מגוונת, מורכבת ושלמה של המצב הנוכחי, היא ממשיכה לשעתק ולשמר סטריאוטיפים ודעות קדומות של החברה היהודית לגבי הערבים • הפגיעה היא בסופו של דבר בכל הצופים • פרויקט מיוחד
  
 
החטאים של התקשורת - ניגוד אינטרסים / אילוסטרציה: shutterstock, שאטרסטוק
חטא האינטרסים: מדוע אנשים קונים כלי תקשורת ועיתונים?
לשאלה מדוע אנשי עסקים רוכשים עסק ללא מודל כלכלי יש תשובות מדאיגות • למשל: סינרגיה עם עסקים אחרים, תרומה לפרופיל הציבורי או האישי, הגנה אפשרית מנושים או רווח פוליטי • מה אנחנו יכולים לעשות? • פרויקט מיוחד
  
 

   123456789101112131415    >

   נמצאו 479 כתבות   |   עמוד 1 מתוך 30

צרו איתנו קשר *5988