בין עשרות הידיעות על סכסוכים בין הכוחות הפועלים בתחום רכש המדיה, התפנינו לעשות קצת סדר בבלגן: מה יצר את מבנה השוק? למה אורן יוניוב חובר לאדלר-חומסקי? מאיפה נובע כוחו של מקאן - ולמה כולם כל-כך עצבנים?
גם אם הממונה תטרפד את Group M, היא תצטרך לבדוק את פורמט יוניברסל מקאן
Group M מאגדת את רכש המדיה של כל החברות מקבוצת WPP ואחראית על 20% מרכש המדיה בעולם ■ יוניוב מנהל מגעים עם Group M כדי לייצגה בישראל ■ אם תוקם - תהיה זו חברת רכש המדיה הגדולה בישראל
לאחר רומן קצר, משרד הפרסום אדלר-חומסקי נפרד בטונים צורמים מהמנכ"ל והשותף בחברת מדיה קום, עופר רושה ■ כעת עומד אדלר-חומסקי בפני אתגר: למצוא לחברת המדיה שלו מנכ"ל רביעי בתוך 4 שנים
רושה - שהיה מנכ"ל ושותף במדיה קום, חברת המדיה של אדלר-חומסקי וגלר-נסיס - יוחלף ע"י המנהל המסחרי באדלר-חומסקי, רן ברון
בטלוויזיה המסחרית נהנים בשבועות האחרונים מעודפי ביקוש ■ בחברות המדיה מעריכים כי מחירי זמן האוויר לפרסום עלו בכ-5% יחסית לשנה שעברה ■ אבל לא כולם חוגגים: ערוץ 10, שסובל מירידה ברייטינג, מרוויח פחות
זניט מדיה ממשיכה בשלב זה להשתתף במכרז ותתמודד בשלב הבא מול חברת המדיה TMF
ככל הנראה, חברות המדיה יוניון, יוניברסל מקאן וזניט מדיה לא ייקחו חלק במכרז ■ במקביל מתקיים מכרז על תקציב הפרסום של רשת האופנה גאפ, בו משתתפים גיתם BBDO, גלר-נסיס ואדלר-חומסקי&ורשבסקי
בחברות המדיה לא מתרגשים: "אף אחד לא מתייחס ברצינות למחירונים, עם הזכייניות זה תמיד עניין של מו"מ" רשת: "העלנו את המחיר דרסטית כי רמת הביקושים הולכת וגוברת"
בסיבוב הראשון של המכרז השתתפו רוב חברות המדיה הגדולות - זניט מדיה, יוניון, קראט מדיה וואן ו-TMF הרשת השבדית לא תתקשר עם משרד פרסום ישראלי, וכל הקריאייטיב הפרסומי ייובא מחו"ל
מרקיורי של ראובני-פרידן זכתה בתקציב לטיפול ברכש המדיה של הדגנים והמרקים, שטופל בעבר ביונייטד ולאחרונה ביוניון של אורן יוניוב שאר תקציב המדיה של יוניליוור מטופל ביוניברסל מקאן - גם היא מקבוצת IPG
בראש החברה יעמוד אורן יוניוב, מנכ"ל יונייטד לשעבר, שנתבע ע"י ראובני-פרידן לעמוד בצינון של שנתיים החברה תטפל בתקציבי המדיה של לקוחות שלמור-אבנון-עמיחי ומשרדי פרסום נוספים
החברה החדשה הוקמה בעקבות הפסקת הפעילות של יונייטד אחת מלקוחותיו של ראובני-פרידן, יפאורה-תבורי, תרכוש בשלב זה את המדיה לקמפיין החדש שלה באמצעות מיוז, ובהמשך תתקשר כנראה עם מרקיורי
איציק וייץגוגלהרשות השנייהיוניברסל מקאןפובליסיס גרופפרטיות באינטרנטפרסום באינטרנטפרסום בטלוויזיהקבוצת קרסותקציב מדיה