חברה אירופית קיבלה הצעה להפעיל טיסות בקו ת"א-ניו יורק באמצעות מטוסי בואינג 777 • האם זה מרמז על המראה עתידית של "טק אייר" - יוזמת ההייטקיסטים?
במטה ההייטק הכריזו על יוזמה להפעיל טיסות לניו יורק, עכשיו יש לה שם ואתר • כמה זה יעלה, ואילו מכשולים עדיין יש בדרך?
מינהל התעופה הפדרלי אישר לחברות ישראליות, לצד אל על, להפעיל טיסות לניו יורק • במשרד התחבורה דוחפים, אך בארקיע ככל הנראה לא מעוניינים, ובישראייר מתנים זאת בביטול "חוק טיבי" המטיל על חברות התעופה חובות צרכניות • מה יקרה למחירים אם יוסרו המכשולים?
מינהל התעופה הפדרלי של ארה"ב אישר לחברות ישראליות נוספות להפעיל את קו ישראל-ארה"ב - לבקשת רשות התעופה האזרחית • אלא שבדרך לטיסות של ארקיע וישראייר לארה"ב עומדים עדיין לא מעט מכשולים
פסק דין שניתן בבית המשפט המחוזי בחיפה קובע כי גם בעלי זכות חכירה שאינה רשומה בטאבו, רשאים ליזום הליך תכנוני על הקרקע • פסק הדין מקדם את מימוש הזכויות במקרקעין באספקט התכנוני, ובכך עשוי לתרום להסרת חסמים במימוש זכויות אלה
הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו • בחברות ההייטק, שמנהלות קשרים עסקיים תדירים עם ארה"ב, התייאשו ממחירי הטיסות ובעיקר מהחוסר בהן - וכעת הן רוצות לפתוח קו לניו יורק כדי לפתור את הבעיה • היוזמה צפויה לכלול 6 טיסות בשבוע באמצעות מטוסים חכורים • אלא שבענף כבר עולים ספקות
השותפות בתחנת הכוח רמת חובב, שרכשו אותה תמורת 4.2 מיליארד שקל, תובעות את רשות מקרקעי ישראל וחברת החשמל אחרי שנדרשו לשלם 218 מיליון שקל בגין שינוי ייעוד של הקרקע: "לא היה שום שינוי"
אי־הוודאות הביטחונית לא פסחה על חברות התעופה הישראליות, ובשבוע האחרון סאן דור, ישראייר וארקיע נאלצו לבטל טיסות המופעלות בשיטת חכירה • השימוש במטוסים הזרים, כולל בצוותי האוויר שלהם, נובע מניסיון לעמוד בביקושים הגבוהים של הקיץ, אך כעת מתגלה כבעייתי
שנה וחצי לאחר שקרקעות הפטריארכיה בירושלים נרכשו, והפיתוח במקום עדיין תקוע • קק"ל, שמחזיקה בזכויות החכירה, שוקלת אם להאריך את הזכויות או לוותר עליהן, כשהמחלוקת היא ככל הנראה לגבי התמורה שתקבל • בינתיים, טוענים מומחים, שווי הבתים צונח
לגלובס נודע כי מנהל רשות מקרקעי ישראל, ינקי קוינט, שוקל לאפשר לבעלי נחלות במרכז לחתום על חוזה חכירה עירוני • ההצעה של קוינט, שעוד דרושה אישורים בין היתר ממועצת מקרקעי ישראל, אמורה לקצר משמעותית את הדרך למימוש זכויות על שטחי המגורים בנחלה
כשבועיים לאחר שרכש את קרקעות הכנסייה בירושלים מחברת ניות תמורת 750 מיליון שקל, איש העסקים היהודי־אמריקאי גארי ברנט מדבר על העסקה, המהווה עבורו "צעד גדול ראשון" בשוק הנדל"ן הישראלי, על החשיבות של ירושלים עבורו ועל כך שדווקא בשוק התל אביבי כדאי היום להיזהר יותר
בהמשך לפרסום הבלעדי בגלובס מאתמול, בעלי חברת אקסטל האמריקאי רכש את הקרקעות במחיר המינימום שנקבע בהליך ההתמחרות • המכירה - על רקע מחלוקות בין שותפים בניות
הקרקעות, שעליהן כ-1,000 יחידות דיור, נמכרות בשל "מחלוקות שלא ניתן לגשר עליהן" בין השותפים בניות • אחד המציעים לרכישה הוא איש העסקים היהודי־אמריקאי גארי ברנט • הקרקע עדיין מוחכרת לקק"ל, שאף בוחנת הארכה של חוזה החכירה
בימים אלו מקודמת החלטה על הארכת החכירה, לצד בחינת אפשרות להסדרה קבועה של רישום הזכויות • גורמים בסביבת חברת ניות, המחזיקה בקרקעות במתחם: "עוד ידיעה חסרת שחר"
בית המשפט העליון לא קיבל את טענת המדינה וקבע כי עליה לשלם פיצוי לבעלי הקרקעות בהתאם למחיר שהיא דרשה מחוכרים בשנים הרלוונטיות
חברת הספנות תחכור אוניות בעלות קורה רחבה (wide beam) עם קיבולת של 5,500 מכולות (TEU) לתקופה של שבע שנים
ארה"בהפקעות קרקע, פיצוייםחברות תעופהטיסותירושליםמטוסיםניו יורקפיצוייםקק"לרשות מקרקעי ישראל