יום הצרכן הבינלאומי בחדשות - עמוד 2

סוכן חדשות
 
דוח "אמון הציבור" על ענף הסלולר: הכי פחות תלונות - נגד סלקום
מחקר שבודק את היקף התלונות נגד חברות הסלולר ואת חומרתן מגלה כי פלאפון מחזיקה במקום הראשון והלא מכובד, ואורנג' לא הרבה אחריה ■ בענף שמגלגל 19 מיליארד שקל בשנה, הבטחות-הסרק וחיובי היתר מהווים 60% מסך הפניות
  
 
סטלה קורין ליבר / איור: גיל ג'יבלי
סטלה קורין-ליבר
חבל על הכסף, חבל על הזמן
בעולם מציינים היום את יום הצרכן - הנה רעיון לדרך לחגוג אותו בשנה הבאה כאן
יום הצרכן הבינלאומי, החל ב-15 במארס בכל שנה מאז 1983, הוא המועד הטוב ביותר להודות באמת המרירה: בישראל "צרכנות" כבר אינה מילה גסה, ...המשך
  
 
רבע ממשקי-הבית: האותיות הקטנות בפרסום מטעות אותנו
לפי סקר של הרשות להגנת הצרכן במשרד התמ"ת, חלק ניכר מהעסקאות שבהן הוטעו הצרכנים הן בתחומי תקשורת סלולרית, שירותי אינטרנט, כבלים ולוויין
  
 
ח
אורית נוקד
מישהו רוצה החזר כספי?
נבואות הזעם, שלפיהן הצרכן הישראלי יעשה שימוש לרעה בזכויות שניתנו לו, התבדו
"מזיק ומיותר", "חוק בולשביקי", "חקיקה שתנוצל לרעה ותמוטט עסקים" - אלה היו רק חלק מההערכות שהשמיעו אלה שהתנגדו לחקיקת התקנות להחזר ...המשך
  
 
2 מכל 3 תלונות צרכנים ל"אמון הציבור" - על חברות תקשורת
סיכום 2010 של "אמון הציבור" מאשר: חברות הסלולר, הכבלים, הלוויין, האינטרנט והטלפון ממשיכות לקשור את הצרכנים בהסכמים כובלים ולהבטיח הבטחות מבלי לקיים
  
 
הרשות להגנת הצרכן מציגה: 10 הדיברות לצרכנות נבונה
אל תתפתו למשחקי מזל וטריוויה באינטרנט ובסלולר, אל תסמכו על נציג המכירות, אל תתעלמו מהאותיות הקטנות, אל תתפתו למתנות חינם, שימרו על כללי ביטול עסקה ועוד
  
 
עובדים עלינו: 10 שיטות שיווק שגורמות לנו להבין פחות ולשלם יותר
משיטת "מצליח", דרך ערפול מכוון של תעריפים ועד סוכן מכירות שלא מספר את כל האמת - לרגל יום הצרכן הבינל', קבלו 10 שיטות שיווקיות שנועדו לבלבל אותנו כדי שנפתח את הארנק
  
 
המועצה לצרכנות: ניתן לבטל חופשות ביפן עקב האסון
לטענת המועצה, בנסיבות הקיימות אין זה צודק לחייב את מי מהצדדים לקיים את ההסכם כלשונו אם הוא כבר לא מעוניין בכך עקב שינוי הנסיבות
  
 
משלמים על עצלנות: כמיליארד שקל בשנה על טעויות בחשבון
סקר גיאוקרטוגרפיה: מחצית מהצרכנים לא בודקים את החשבונות השוטפים ■ המועצה לצרכנות יוצאת בקמפיין הסברה תחת הכותרת "עושים חשבון לחשבון" ומציגה מדריך לקריאת חשבונות
  
 
אדם טבע ודין לשר התמ"ת: מנע הטעיית צרכנים במוצרים סביבתיים
עו"ד ציפי איסר-איציק שלחה בשם אט"ד מכתב לשר בן-אליעזר, בו טענה כי בתי עסק רבים מטעים את הציבור בהציגם את מוצריהם כסביבתיים ■ התמ"ת: הנושא נמצא בטיפול במסגרת ההכנות להצטרפות לארגון ה-‏OECD‏ ‏
  
 
מסרתם את מספר הטלפון הסלולרי? הדרך לארנק שלכם פתוחה
מנפילה במלכודת של הבטחות למתנות חינם ועד קנייה בסכומי-עתק במבצע שמעולם לא התקיים: מספר טיפים לצרכנות נבונה לרגל יום הצרכן הבינלאומי
  
 
חתמתם על עסקת סלולר? אפשר להתחרט תוך שבועיים
שורת תיקוני חקיקה שנכנסים היום לתוקף משפרים את מעמדו של הצרכן ■ בין החוקים - ביטול עסקה למתן שירות; הגדלת האותיות הקטנות; מניעת ניצול מצוקה והטעיה; והחמרת הענישה בגין הפרת כללי השיווק לקטינים
  
 
סקר: הישראלים אינם מודעים לחוקים הצרכניים החדשים
מסקר שערך משרד התמ"ת עולה כי 60% מהישראלים לא יודעים שלחברה אסור לחדש חוזה באופן אוטומטי ■ רק 20% יודעים על חוק הטכנאים
  
 
די להיות פראיירים: קבלו את 5 הטעויות הנפוצות ביותר של הצרכן הישראלי
יום הצרכן הבינלאומי הוא הזדמנות טובה לבחון כיצד נטיות בסיסיות של הצרכן הישראלי - כגון עצלנות, אמון יתר באחרים, נטייה להתפתות בקלות, חוסר בקיאות וחוסר מוטיבציה - עלולות לגרום לו נזק לא קטן
  
 
מצרכנות הזויה לצרכנות נבונה
מותג שיאמץ ערכים צרכניים ונורמות אתיות יהיה חסין יחסית בעת משבר כלכלי
  
 
המועצה לצרכנות: 86% מהשכירים לא יודעים היכן מושקעים כספי החיסכון הפנסיוני שלהם
לרגל יום הצרכן הבינלאומי החל היום, מעלה המועצה מדריך בנושא לאתר האינטרנט שלה ; מהסקר שערכה המועצה עולה עוד כי אצל 67% מהשכירים, המעסיק הוא זה שבחר את התוכנית הפנסיונית עבורם
  
 

   12   

   נמצאו 32 כתבות   |   עמוד 2 מתוך 2

צרו איתנו קשר *5988