מזון בחדשות - עמוד 33

סוכן חדשות
 
מי יצחק אחרון? דנונה וחברה סינית מסוכסכות על סימן מסחרי של ילד צוחק בשווי 2.4 מיליארד דולר
[למדור שוקי עולם] הסכסוך על "הילד הצוחק" כולל למעלה מ-30 הליכים משפטיים בשבע מדינות, ומי שצפוי להכריע בו הוא בורר של לשכת המסחר השבדית ; הדיונים בנושא החלו השבוע, ואמורים להיערך בדלתיים סגורות ולהימשך מספר שבועות
  
 
המיתון הגיע למדפי הסופרמרקט: ירידה ריאלית של 12% במכירות רשתות השיווק בנובמבר
כך עולה מנתוני נילסן לנובמבר ; התמונה עגומה במיוחד עבור מוצרי המותרות, אך גם עבור מוצרי הבסיס: בביצים ובאורז עוברים למוצרים זולים, המשקאות הזולים עולים במכירות, והקמעונאים נערכים למלחמת מחירים ולהורדה של מוצרים מהמדפים
  
 
זאב וורמברנד: "צריכת המזון לא תפגע, אך אופי הקנייה ישתנה"
לריכוז כל הידיעות מוועידת ישראל לעסקים ; מנכ"ל רבוע כחול אמר בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" כי הערכה זו מתבססת על סקר שנערך לקראת השקת תת-רשת חדשה תחת המותג מגה בול
  
 
למרות ההכרזות על הוזלות: סל הקניות ברשתות המזון התייקר ב-10% בשנה האחרונה
השוואת סלי צריכה שביצע אתר "פרייסל" עבור "גלובס" מגלה התייקרות בכל 4 הרשתות שנבדקו - מגה, שופרסל דיל, רמי לוי וחצי חינם ; העלייה החדה ביותר - 16.5% - נרשמה בשופרסל דיל, והנמוכה ביותר - 7.7% - במגה
  
 
האם מלחמת המחירים בין רשתות השיווק היא מלחמה אמיתית?
בעוד שההנחות בשופרסל וברבוע כחול מותנות ברכישה מינימלית או בקניית סל שלם - ברשתות הדיסקאונט המחירים זולים ללא שום התניה
  
 
שופרסל הודיעה על הורדת מחירים במוצרי מזון בסיסיים
המוצרים שיזוזלו הם קמח, סוכר, אורז פרסי, ביצים, לחם אחיד, חלב בשקית, ספגטי ודג מרלוזה ; המחירים המוזלים מותנים בקנייה מעל 100 שקל ; רוזנהויז: "ההחלטה - לנוכח המצב הכלכלי והשינויים בהרגלי הצריכה"
  
 
מחירי המזון בעולם ממשיכים לרדת - אבל בארץ עוד לא עידכנו מחירים
מחירי חומרי-הגלם בעולם ממשיכים לרשום ירידות חדות, אך בארץ ספקי המזון מעדיפים לעצום עיניים ולא להוזיל את המחירים לצרכן ; רמי לוי: "היצרנים הגדולים מנצלים את המותגים החזקים שלהם ולא מורידים מחיר"
  
 
ההזדמנויות הישראליות בסין: טכנולוגיות החקלאות, המים והרפואה
עמוס נדאי, שגריר ישראל בסין, לא מרוצה ■ מבחינתו, יצוא ישראלי של כמיליארד דולר בשנה לא מממש את הפוטנציאל הרחב של האפשרויות העסקיות שפתוחות בפני ישראלים בסין
  
 
"חברות מזון הן האחרונות שנכנסות למשבר - אבל גם האחרונות שיוצאות ממנו"
השפעת המשבר הפיננסי עוד לא מורגשת ביוניליוור ישראל, אך למנכ"ל מוטי קרן יש איומים עכשוויים - כמו המלחמה בשופרסל על שטחי המדף והתחזקות המותג הפרטי ; האם עד שקרבות אלה יסתיימו, קרן עדיין יישאר בתפקידו?
  
 
צרכנות במשבר: יותר מ-25% מהישראלים צמצמו את הצריכה בעקבות המשבר העולמי
סקר מכון "שילוב" עבור "גלובס" מגלה כי 41% מהישראלים נפגעו מהמשבר הכלכלי בעולם, וכמעט 30% דחו קניות לאור המשבר ; הקיצוצים מורגשים בעיקר בתחום המזון, שם 14% מהישראלים מפחיתים את הצריכה
  
 
למרות הירידות במחירי חומרי-הגלם בעולם: שטראוס מעלה מחירים
שטראוס: "אנחנו מעלים את מה שהמתחרים העלו לפני חודשיים-שלושה" ; מבדיקת סל המוצרים הבסיסי עולה כי בספטמבר חלה ירידה של 1.8% במחיר לצרכן ; עליות המחיר של שטראוס סוכמו כבר עם שופרסל ורבוע כחול
  
 
מנכ"ל רבוע כחול: "המשבר הפיננסי הוא דווקא חלון הזדמנויות לקמעונאי המזון"
אחרי חצי שנה בתפקיד - זאב וורמברנד כבר צריך להתמודד עם חרם חרדי, יתרון לשופרסל ומשבר עולמי ; אבל מבחינתו - החרם לא ממש קיים, שופרסל לא חידשה דבר בהשקת "יש", והמשבר הפיננסי הוא דווקא הזדמנות
  
 
מחכים להוזלות ברשתות: המשבר הפיננסי מדיר שינה גם מעיני הקמעונאים
כרגע המחירים עוד לא זזים למעלה או למטה, אבל הצפי הוא למיתון שיביא לירידה בצריכה ; ברשתות המזון והאופנה חוששים מהפגיעה הקרבה ומניחים שירידת מחירים היא בלתי נמנעת - השאלה היא רק מתי ובאיזה היקף
  
 
מגיבים למשבר הפיננסי: רשתות המזון והאופנה משדרות עסקים כרגיל
רוב החברות נערכות להאטה, אבל לא בטוחות לגבי העיתוי וההיקף שלה ; בינתיים, בכירי הקמעונאות מנסים לשמור על אופטימיות, בציפייה לראות כיצד תשפיע הזרמת הכסף למשק האמריקני על העסקים שלהם
  
 
וייטנאם: "יהלום שישראלים עדיין לא גילו"
יציבות שלטונית, חברות בארגון הסחר העולמי ושכר עובדים נמוך הופכים את וייטנאם ליעד אטרקטיבי עבור יזמים ישראלים ■ למרות הגידול בנתוני היצוא-יבוא במחצית הראשונה של השנה - עדיין נמנעים הישראלים מלהכריז על וייטנאם כבאזז האסייתי הבא
  
 

<    192021222324252627282930313233   

   נמצאו 527 כתבות   |   עמוד 33 מתוך 33

צרו איתנו קשר *5988