משרד התחבורה

כתבות אחרונות

 
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' / צילום: איתמר סיידא

האם משרד התחבורה ייחלץ לעזרת חברות התעופה הישראליות בעקבות משבר הקורונה?

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ': "המדינה תצטרך להכניס את היד לכיס ולפצות את חברות התעופה. באל על מדברים על הפסדים בסדר גודל של כ-50 מיליון דולר. אם המדינה רוצה לשמור על התעופה שלה, היא צריכה לעזור"

מיכל רז-חיימוביץ' 18.02.2020
מכוניות חונות בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

משבר הקורונה בדרך לשוק החלפים הישראלי

בכירים בענף: עשוי להיווצר מחסור בחלפי מפתח בטווח של שבועות וצפויה עליית מחירים

 

 

דובי בן גדליהו 11.02.2020
עבודות הרכבת הקלה בתל אביב בשנה שעברה / צילום: איל יצהר, גלובס

דעה: מדינה יקרה, אל תבקשי מאיתנו עוד יחידות דיור

השלטון בישראל מעדיף לשווק יחידות דיור לפני פתרונות תחבורתיים, לדחוק תושבים חדשים לשימוש ברכב פרטי ולהציב את השלטון המקומי בחוסר אונים מול התושבים

רז קינסטליך 02.02.2020
פקקי תנועה באיילון/ צילום: איל יצהר

אלו הם הכבישים שבהם משרד התחבורה רוצה להפעיל נתיב פלוס

במשרד התחבורה בוחנים את הרחבת "נתיב פלוס" לכבישים נוספים, כשבין היתר שוקל המשרד לייעד נתיבים לתחבורה ציבורית ונסיעה שיתופית בכבישים 1 ו-4 • המשרד מקדם את הנתיבים החדשים למרות שלא מתבצעת אכיפה מספקת בקיימים: אחד מכל 4 נהגים בנתיב נוסע בו בניגוד לחוק

שני אשכנזי 23.01.2020
מפרץ חיפה / צילום: תמר מצפי

המשרד להגנת הסביבה הוציא צו סגירה למפעל הביטומן של בזן

הצו ייכנס לתוקף רק בחודש אפריל בכדי לאפשר היערכות משקית • למרות שבז"ן מודעים לדרישות הסביבתיות כבר מ-2016, החברה לא נערכה כיאות והמשמעות כעת היא הפסקת הייצור עד סוף השנה לפחות • בזן: "נמשיך להשקיע משאבים משמעותיים במטרה לשמור על הסביבה"

שני אשכנזי 16.01.2020
מוניות / צילום: ערן לם

הנהגים לחצו - והרפורמה בתעריפי המוניות תחכה לאחרי הבחירות

הרפורמה בתעריפי המוניות, שכבר נכנסה לתוקף בתחילת החודש, הוקפאה • השיטה החדשה, שאותה הוביל משרד התחבורה, אמורה הייתה להגביר את השקיפות בחישוב מחירי הנסיעה, לייקר את הנסיעות בעיר ולהוזיל משמעותית את הנסיעות הבין-עירוניות

בר לביא ושני אשכנזי 12.01.2020
מוניות / צילום: תמר מצפי

מסלול עוקף סמוטריץ': הנהגים רותמים את רה"מ לשינוי רפורמת תעריפי המוניות

בסוף השבוע העלו נהגי המוניות הילוך במחאתם נגד שינוי התעריפים והפגינו מול ביתו של שר התחבורה, שמצידו טוען כי לא ייכנע • ראש הממשלה החליט לזמן דיון דחוף בנושא כדי לדון בטענות הנהגים

שני אשכנזי 05.01.2020
חניון הנתיב המהיר / צילום: איל יצהר, גלובס

תמו שבע שנות מחלוקת: שפיר תבצע את הכפלת חניון הנתיב המהיר ותקבל מהמדינה 700 מיליון שקל

שפיר תקים קומה נוספת בחניון הנתיב המהיר בכניסה לת"א ותתפעל אותה עד 2037 • החברה קיבלה את הזיכיון בהליך של פטור ממכרז ביום האחרון של 2019, לאחר שבאוצר ויתרו על דרישתם לקיום מכרז • לאחר השלמת הפרויקט החניון יכלול כ-3,800 מקומות חניה

עמירם ברקת 01.01.2020
מי צריך לנהל את התחבורה בישראל / צילומים: איל יצהר, כדיה לוי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

חודש למערך ההסעות בסופ"ש: השאלה מי צריך לנהל את התחבורה בישראל מתחדדת

ההצלחה של "נעים בסופ"ש" - מערך ההסעות המטרופוליני שהחלו להפעיל רשויות מקומיות בגוש דן - מעלה מחדש את השאלה האם נכון להמשיך ולתת למשרד התחבורה לנהל באופן בלעדי את התחום • למרות החלטות ממשלה בנושא, הממשלה לא מעבירה סמכויות לרשויות

שני אשכנזי ובר לביא 30.12.2019
בצלאל סמוטריץ' / צילום: כדיה לוי

"הנחתי", "קידמתי": להצהרות של שרי התחבורה על רכבת לצומת תפוח אין כיסוי

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' הצטרף לקודמו ישראל כ"ץ כשהכריז כי משרדו מקדם פרויקט לסלילת רכבת לצומת תפוח • עם זאת, בדיקת "גלובס" מגלה כי גורמי המקצוע במשרד התחבורה, כמו גם במינהל התכנון ובמינהל האזרחי, לא מקדמים את התוכנית שנאמדת ב-4 מיליארד שקל

גיא ליברמן 23.12.2019
שביל אופניים על טיילת תל אביב / צילום: איל יצהר

הקץ לפקקים? התוכנית המדינית לקידום שבילי הליכה ואופניים נחשפת

לנוכח הפקקים, המאבק על זכות ההליכה ברגל על המדרכות ותאונות הקורקינטים, נחשפת היום התוכנית האסטרטגית לקידום שבילי אופניים והליכה ברגל • בהנחה שהתוכנית תאושר ואכן תיושם, הצפי הוא לחיסכון של עד 3.5 מיליארד שקל בשנה

גיא נרדי 22.12.2019
כשהטכנולוגיה מקדימה את הרגולציה: כך מתמודדות חברות הקורקינטים עם התקנות / אילוסטרציה: אפרת לוי, גלובס
רגולציה | ראיון

כשהטכנולוגיה מקדימה את הרגולציה: כך מתמודדות חברות הקורקינטים עם התקנות

שלושת המנכ"לים של חברות הקורקינטים הפועלות בתל אביב - LIME, WIND ו-BIRD - בטוחים שהתקנות החדשות שהושתו עליהם לא יובילו שינוי ללא חינוך ושיפור תשתיות • לגבי האפשרות של העלאת מחירים? הם לא מבטיחים שזה לא יקרה

מיכל רז חיימוביץ' 21.12.2019
הפתרונות לבעיית האופניים החשמליים והקורקינטים: חינוך ואכיפה / אילוסטרציה: אפרת לוי, גלובס

הפתרונות לבעיית האופניים החשמליים והקורקינטים: תשתיות, חינוך ואכיפה

נתוני משטרת ישראל מראים כי בתוך שנתיים הוכפלה כמות הדוחות על רוכבי הכלים החשמליים • אבל בשטח ניכר כי האכיפה עדיין לא מרתיעה, וגם התקנות של העירייה נוגעות בעיקר בכלים השיתופיים המהווים רק כרבע מכלל הרוכבים

מיכל רז חיימוביץ' 20.12.2019
תחבורה ציבורית בת"א / צילום: איל יצהר

דעה: הכסף חייב ללכת כולו לתחבורה הציבורית

כדי ליצור מערך תחבורה אטרקטיבי שיסיט משתמשים מהרכב הפרטי, מוטב יהיה שכל הסכום שיוזרם לקופת המדינה כתוצאה מאגרות הגודש יגיע לשדרוג מערך האוטובוסים • דעה

שני אשכנזי 11.12.2019
פקקים בנתיבי איילון/ צילום: תמר מצפי
אגרת גודש | ניתוח

כל הדרכים מובילות לאגרת גודש: תוכניות "דרך ערך" ו"נתיב פלוס" למלחמה בפקקים הן רק ההתחלה מבחינת האוצר

במשרד התחבורה השיקו לאחרונה את תוכנית "דרך ערך" שמתגמלת נהגים בגין נסיעה בשעות השפל, לצד תוכנית "נתיב פלוס" שנועדה לעודד תחבורה שיתופית • לפי התוכנית של האוצר, שני המיזמים אמורים להוות בסיס טכנולוגי שיסייע בשלב הבא לגבייה של מס גודש

שני אשכנזי ועמירם ברקת 09.12.2019
נתיב פלוס/ צילום: שלומי יוסף

נתונים חדשים על נתיב הקארפול: בכמה הוא באמת מקצר את הנסיעה בכביש החוף?

לפי חברת פיוצ'ר מוביליטי, זמן הנסיעה הממוצע ב-8 בבוקר מנתניה באזור מחלף פולג לקריית עתידים עומד על 45 דקות בנתיב פלוס, לעומת זמן נסיעה ממוצע של 62 ברכב פרטי בנתיב רגיל

עמירם ברקת 03.12.2019

   123456789101112131415   

   נמצאו 992 כתבות   |   עמוד 8 מתוך 62

צרו איתנו קשר *5988