ניהול משברים

כתבות אחרונות

 
מנהלים מצליחים לא מפחדים מהפתעה, תסכול וכישלון / אילוסטרציה: Shutterstock

מנהלים מצליחים לא מפחדים מהפתעה, תסכול וכישלון. הם מקדישים זמן למחשבה עליהם

לא מדברים מספיק על היכולת להתבוננות עצמית, אבל זו אחת המיומנויות שמבחינות בין אנשי מקצוע יוצאי דופן לאנשי מקצוע בינוניים • מחקר בקרב יותר מ–400 מנהלים גילה אילו חוויות הכי חשובות להתפתחות שלהם

Harvard Business Review 15/06/2022
מפעל השוקולד של עלית בנוף הגליל / צילום: יח''צ שטראוס

המשבר בשטראוס: לקיחת אחריות היא צעד קריטי, אבל זהו רק הצעד הראשון בהתמודדות במשבר

קברניטי שטראוס יצאו לתקשורת ולקחו אחריות, כעת עליהם לפעול להחזרת האמון תוך הקפדה מקסימלית על שקיפות ותוך הצגת הפעולות שנעשות וייעשו לשיפור השמירה על איכות המותג

ד"ר טלי תאני-הררי 17/05/2022
ענת גבריאל, לשעבר מנכ''לית יוניליוור / צילום: יניב אדרי

הלקח ששטראוס יכולה ללמוד מהמשבר של יוניליוור

ב-2016 התגלו חיידקי סלמונלה במפעל הדגנים של יוניליוור, שהביא לעצירת השיווק של אחד המותגים החזקים שלה • יוניליוור בחרה שלא לחשוף את הממצאים, ונאלצה להודות בכך רק לאחר שהדבר נחשף בתקשורת • בניגוד ליוניליוור, שטראוס יידעה את משרד הבריאות, ועדיין, ההודעה לציבור והריקול נעשו רק מספר ימים לאחר מכן, ולא באופן מיידי

הדס מגן 27/04/2022
ממתקי שוקולד של עלית בקיוסק / צילום: Shutterstock, Polina LVT

שטראוס מתנהלת "לפי הספר". לא בטוח שזה יספיק לה בפרשת הסלמונלה

הציבור אולי רגיש במיוחד לריקול בקטגוריות המזון, אך הניסיון מלמד שכל עוד החברה מתנהלת בשקיפות ובהוגנות, הזיכרון הצרכני קצר • מאז שהחלו להתברר ממדי התקלה במפעל השוקולד של שטראוס, החברה מתנהלת מבחינה תקשורתית "לפי הספר" • אך יש שני אירועים שאינם תלויים בה ויכולים לייצר לפרשה טוויסט פתאומי

ענת ביין-לובוביץ' 25/04/2022
בית ספר לניהול. משבר תקשורתי ברשת / צילום: Shutterstock

משבר תקשורתי ברשת: מה צריך לעשות (ומה עדיף שלא)

סקרים מראים כי בימינו יותר מ־50% ממשתמשי פייסבוק ישתפו חברים בחוויית שימוש שלילית במוצר או בשירות • לא כל פוסט שלילי הוא משבר תקשורתי, אולם חשוב להיות ערניים ולהגיב נכון

עדי באריל 22/01/2022
התכונות הדרושות ליזם בזמן משבר / צילום: גלובס

קצת צניעות לא תזיק: התכונות הדרושות ליזם בזמן משבר

מחקר שעשתה פרופ' דפנה קריב בקרב 1,000 יזמים בדק מדוע דווקא הם גילו התאוששות מהירה בקורונה ואילו תכונות אפיינו אותם • ביטחון עצמי מופרז דווקא פעל כמו בומרנג • ניהול וקריירה

דפנה ברמלי-גולן 25/11/2021
חצי שעה של השראה. לנהל את השינוי / צילום: מנחם רייס

כולם מדברים על "ניהול השינוי" אבל שונאים להשתנות: 6 עקרונות שיעשו הבדל

כולנו שונאים שינוי, גם אם נגיד אחרת לעצמנו ולאחרים, גם אם נשים את המילה Change באלף מצגות • כשניצבים מול הצורך להשתנות, חייבים שיטה שתבטל את החסמים • 6 עקרונות שיגרמו לשינוי לקרות • חצי שעה של השראה

ערן גפן 20/11/2021
פציעה במהלך משחק כדורסל בין נבחרות קולג'ים בארה''ב / צילום: Associated Press, Darron Cummings

זמן פציעות: להתמודד עם המשבר כשהוא כבר כאן

הפציעות בעולם הספורט מקבילות למשברים של חברות בעולם העסקי • נטע ריבקין מסבירה מה מנהלים יכולים ללמוד מספורטאים על חוסן מנטלי והעלאת סף הכאב • ניהול וקריירה

נטע ריבקין 19/11/2021
אסונות ארגוניים שמגיעים לתקשורת הם בדרך כלל תוצאה של טעויות קטנות שהצטברו לאורך שנים / צילום: Shutterstock

עובד טעה? לא נורא: גם השגיאה שהשביתה את וואטסאפ יכולה להיות הזדמנות לשיפור

אסונות ארגוניים שמגיעים לתקשורת הם בדרך כלל תוצאה של טעויות קטנות שהצטברו לאורך שנים, אבל לדברי מומחים יש דרך למנוע אותם, והיא מתחילה בתרבות ארגונית שמעודדת דיווח והכלה של טעויות

דפנה ברמלי-גולן 12/10/2021
פייסבוק / צילום: Shutterstock, DenPhotos

ניהול המשבר בפייסבוק: בחברה לא הכינו את שיעורי הבית עד הסוף

משברים מיוחדים מחייבים גם התייחסות מיוחדת: במקרה של התקלה בפייסבוק, לא נכון היה להסתפק אך ורק בפוסט כתוב שנוסח ע"י מחלקת יחסי הציבור של החברה, אלא נכון היה לפנות אל כלל המשתמשים בסרטון וידאו שהיה מאפשר למשתמשים לראות בעיניים שלהם את מקבלי ההחלטות הבכירים

יורי גנקין 05/10/2021
שליח וולט / צילום: Shutterstock, Karolis Kavolelis

קריסה ועוד קריסה: וולט לא מצליחה להפוך את המשבר להזדמנות

לא לעולם חוסן: התפיסה של וולט לפיה משברים תדמיתיים חייבים להיענות בשקט מוחלט עד יעבור זעם היא תפיסה ארכאית שלא מתאימה לעידן החדש • על החברה לפעול בשקיפות, ולקחת אחריות במקרים שבהם זה הדבר הנכון לעשות

יורי גנקין 21/09/2021
אבי זינגר- בן אנד ג'ריס / צילום: מורג ביטן

הצד המתוק: המשבר של בן אנד ג'ריס ישראל יכול להפוך להזדמנות כלכלית

בבן אנד ג’ריס ישראל לא נערכו תקשורתית מראש להפסקת ההתקשרות עמם, למרות שהיא הייתה צפויה • יועצי משברים מסבירים מה ניתן לעשות, ואיך בניהול נכון יצליחו להגדיל את המכירות

ענת ביין-לובוביץ' ומיכל רז-חיימוביץ' 21/07/2021
גלידת בן אנד ג'ריס / צילום: Shutterstock

הכתובת על הקיר והגול העצמי של גולדה: את משבר בן אנד ג'ריס אפשר היה לנהל אחרת

ראיונות כנים ומעוררי אמפתיה, הסטת האש מהסניף הישראלי לזה הגלובלי וקריאה לתמיכה במפעל • הזכיין הישראלי של בן אנד ג'ריס והקברניטים שלצדו התמודדו עם המשבר בצורה מרשימה למדי באופליין - אך לא ברשת • איך יוכל הזכיין הישראלי להפוך את המשבר להזדמנות עם כוכבית, ולמה גולדה הצליחו לעורר בעיקר אנטגוניזם?

יורי גנקין 20/07/2021
מנכ"ל סלקום אבי גבאי / צילום: כדיה לוי
סלקום | ניתוח

מאמץ אחד יותר מדי – על משבר הסושיאל של סלקום

בסלקום יכלו לבחור במגוון רחב של דרכים אחרות להביע הזדהות ולהעביר את המסר, אך הדרך שנבחרה בפועל ואשר התכתבה - בין אם בכוונה ובין אם לאו - עם שביתת המחאה במגזר הערבי עצמו, היא שיצרה את המשבר שהפך לחזות הכול

יורי גנקין 20/05/2021
עובדי ועובדות סלקום במחאה למען דו קיום / צילום: דוברות סלקום
סלקום | ניתוח

המשבר בסלקום: האם אפשר היה למנוע אותו וכיצד זה ייגמר

סדרה של שגיאות גרמו לסלקום לעלות על מוקש פוליטי בשדה שחברות אחרות צעדו בו בשלום • מומחים תוהים אם הייתה חשיבה מאחורי המהלך ולמה לא נשמע קולו של המנכ"ל גבאי אחרי שהפרשה התפוצצה • לפי הערכות, החברה לא תיפגע בטווח הארוך: "הישראלי לא זוכר לאורך זמן חרמות וגם לא מחוות"

ענת ביין-לובוביץ' 19/05/2021
צילום: צילום מסך

פרטנר TV שאחרי המשבר: התמודדות בעייתית או קורבן לקמפיין השמצה?

התקלה בשירותי פרטנר TV גררה תגובות של לקוחות זועמים בדף הפייסבוק של החברה • בפרטנר, שמחקו חלק מהתגובות, טוענים כי המתחרים מנצלים את המצב • האם האופן שבו נוהל המשבר ישפיע על המותג?

ענת ביין-לובוביץ' 28/01/2021

   12345   

   נמצאו 76 כתבות   |   עמוד 1 מתוך 5

צרו איתנו קשר *5988