נסיעה שיתופית (קארפול) בחדשות

סוכן חדשות
 
פקקי תנועה באיילון/ צילום: איל יצהר
אלו הם הכבישים שבהם משרד התחבורה רוצה להפעיל נתיב פלוס
במשרד התחבורה בוחנים את הרחבת "נתיב פלוס" לכבישים נוספים, כשבין היתר שוקל המשרד לייעד נתיבים לתחבורה ציבורית ונסיעה שיתופית בכבישים 1 ו-4 • המשרד מקדם את הנתיבים החדשים למרות שלא מתבצעת אכיפה מספקת בקיימים: אחד מכל 4 נהגים בנתיב נוסע בו בניגוד לחוק
  
 
יונדאי ו-Via השיקו בקליפורניה נסיעות שיתופיות ברכב אוטונומי / צילום: Viaיוני גרייפמן  / איור: גיל ג'יבלי
יוני גרייפמן
דעה: הפתרון למצב התחבורה הוא הוליסטי – תחבורה שיתופית היא חלק בלתי נפרד
אחד החששות העיקריים של הנוסעים במעבר משימוש ברכב פרטי לתחבורה ציבורית, הוא התלות בפתרון תחבורה יחיד שאינו מספיק זמין ונגיש עבורם • פלטפורמות טכנולוגיות יכולות להאיץ את המעבר לתחבורה חכמה שמציעה מגוון שירותים המהווים יחד אלטרנטיבה לרכב הפרטי • דעה
בעשורים הקודמים קיבל הרכב הפרטי עדיפות תחבורתית עליונה, שהתבטאה בעיקר בפיתוח תשתיות. אך גידול האוכלוסייה והבעלות ההולכת וגוברת על ...המשך
  
 
מפגינים נגד אובר וליפט. "תפסיקו להתעלל בעובדים ובערים"  / צילום: Andrew Kelly, רויטרס
אובר וליפט משתפות פעולה נגד חוק חדש שיסדיר את מעמדם של עובדי "כלכלת החלטורה"
החוק יעניק לעובדים מסוימים הגנות וזכויות סוציאליות • לאחר שכשלו מאמציהן למנוע את החקיקה, אובר וליפט הקימו קרן משותפת של מעל 100 מיליון דולר כדי לסייע במאבק
  
 
פקק בכניסה לתל אביב / צילום: איל יצהר
באוצר לא מסתפקים באגרת גודש: מתכננים להטיל מס על חניה בעבודה ולהכניס את אובר
"גלובס" חושף כי תוכנית האוצר לצמצום הנסועה ברכב פרטי כוללת שורת צעדים מרחיקי לכת מעבר להטלת אגרת גודש • אבל גם לאחר כינון ממשלה חדשה, התוכנית צפויה להיתקל במוקשים ומכשולים - ממקבלי הרכב הצמוד, דרך הלובי של נהגי המוניות ועד הפוליטיקאים עצמם
  
 
פקקים בנתיבי איילון/ צילום: תמר מצפי
כל הדרכים מובילות לאגרת גודש: תוכניות "דרך ערך" ו"נתיב פלוס" למלחמה בפקקים הן רק ההתחלה מבחינת האוצר
במשרד התחבורה השיקו לאחרונה את תוכנית "דרך ערך" שמתגמלת נהגים בגין נסיעה בשעות השפל, לצד תוכנית "נתיב פלוס" שנועדה לעודד תחבורה שיתופית • לפי התוכנית של האוצר, שני המיזמים אמורים להוות בסיס טכנולוגי שיסייע בשלב הבא לגבייה של מס גודש
  
 
נתיב פלוס/ צילום: שלומי יוסף
נתונים חדשים על נתיב הקארפול: בכמה הוא באמת מקצר את הנסיעה בכביש החוף?
לפי חברת פיוצ'ר מוביליטי, זמן הנסיעה הממוצע ב-8 בבוקר מנתניה באזור מחלף פולג לקריית עתידים עומד על 45 דקות בנתיב פלוס, לעומת זמן נסיעה ממוצע של 62 ברכב פרטי בנתיב רגיל
  
 
מונית של אובר. העיר המארחת של משרדיה טרם נקבעה / צילום: shutterstock
הסוד המלוכלך של אובר: חאפרים מתחזים לנהגים מוסמכים
לאחר שבלונדון הוחלט לשלול את רישיון התפעול של אובר נחשף סוד גלוי: נהגים ברחבי העולם המשתמשים באפליקציות כמו אובר מעבירים או משכירים את חשבונותיהם באפליקציות לנהגים ללא רישיון מתאים • "התחלקות בחשבונות נהגים היא סוד מלוכלך קטן"
  
 
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' / צילום: איתמר סיידא
סמוטריץ' על הפעלת אוטובוסים בשבת: "מחטף בתקופת דמדומים"
שר התחבורה הוסיף באותו הנושא כי למרות שהוא מתנגד למציאות החדשה שבה רשויות מקומיות מפעילות תחבורה ציבורית,"פורמלית אין לי מה לעשות עם זה" • כן הצהיר כי החל מ-1 לדצמבר תיסגר מסילת רכבת אחת באיילון • על נתניהו: "הוא לא מושחת"
  
 
פקקים בנתיב פלוס - נתיב הקארפול הראשון / צילום: שלומי יוסףגילה אורן / אייר: גיל ג'יבלי
ד"ר גילה אורן
אם כבר פקקים, אז שיהיה יעיל
אפשר להתעצבן מפקקים, אבל הם כאן כדי להישאר, ומוטב ללמוד לחיות איתם • אז תעזבו אותי מהשתיים פלוס ותנו לי לעמוד לבד בשקט בפקקים, זמן איכות קבוע ביום שאפשר לסמוך עליו
השאלה אינה אם אנחנו מעדיפים פקקים או תנועה זורמת, כי התשובה ברורה: אין מי שמעדיף פקקים. הם גוזלים זמן, מגבירים את זיהום האוויר, מע...המשך
  
 
פקקי תנועה באיילון/ צילום: איל יצהרניצן יוצר / איור גיל ג'יבלי
ניצן יוצר
תנו למחירים לנהל את התחבורה בישראל
יש לאפשר למי שרוצה לנסוע או להסיע אחרים, לעשות זאת
מעשה בשיחת טלפון שהתקבלה במשרדי עיריית לונדון סמוך להתפרקות ברית-המועצות. פקיד בכיר בעיריית מוסקבה ביקש לדבר עם הממונה על אספקת הל...המשך
  
 
מונית של גט / צילום: צילומים:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
גט מודיעה על סגירת ג'ונו ועל שיתוף-פעולה עם ליפט
גט הודיעה היום על סגירת הפעילות של שירות הנסיעות השיתופיות שלה בארה"ב, שנרכשה תמורת 200 מיליון דולר ב-2017 • שיתוף-הפעולה עם ליפט ייכנס לתוקף ב-2020 ויאפשר ללקוחות העסקיים של גט להזמין נסיעה שיתופית של ליפט
  
 
פקקים בנתיב פלוס - נתיב הקארפול הראשון / צילום: שלומי יוסף
פרויקט "דרך ערך" חוזר: נהגים שיפחיתו שימוש ברכבם הפרטי יתוגמלו ע"י המדינה
המאמצים להוריד את העומס הקשה בכבישים נמשכים והפעם הגיע תורו של החיזוק החיובי • כיצד זה יעבוד ומי יכול להשתתף בפרויקט? "גלובס" עושה סדר
  
 
פקקים בנתיבי איילון/ צילום: תמר מצפי
אחרי הקארפול: האם לסמוטריץ' יהיה אומץ להחיל גם אגרת גודש בכבישים?
שרי התחבורה נמנעו לאורך השנים מלהטיל אגרת גודש בכניסה לערים המרכזיות מתוך חשש מזעם ציבורי שיופנה אליהם • עכשיו מנסה משרד האוצר לקדם את האגרה בחוק ההסדרים הקרוב • מה הסיכוי שהיוזמה תצליח ומה אפשר ללמוד מהעולם על פרויקטים דומים
  
 
פקקים בנתיב פלוס - נתיב הקארפול הראשון / צילום: שלומי יוסף
תקועים בפקק? אתם צריכים להודות לשר התחבורה
השקת נתיב הקארפול, בו מותרת הנסיעה לרכבים עם שניים או שלושה נוסעים, אמורה לחולל שינוי ביחס לרכב הפרטי • למרות שנתיבי איילון הפכו לפקק תנועה גדול, השינוי שמחולל שר התחבורה סמוטריץ' עשוי להתגלות בעתיד כמהלך ששינה את התחבורה בישראל • האזינו 
  
 
נועם ברדין / צילום: איל יצהר, גלובס
"ענקיות הטכנולוגיה לא הורגות את הסטארט-אפים. הם מתאבדים": מנכ"ל Waze נועם ברדין בראיון מיוחד
נועם ברדין הוביל את Waze לאחת העסקאות הבולטות בהייטק הישראלי - מכירת החברה לגוגל תמורת כמיליארד דולר • עכשיו מסביר ל"גלובס" למה הצלחה של סטארט–אפ היא נס, ומתייחס למשבר התחבורה: "הדבר היחיד שיוריד מכוניות מהכביש הוא קארפול"
  
 
בצלאל סמוטריץ'/ צילום: דוד וייל
השר סמוטריץ' עונה לביקורת: התחלנו ונמשיך בכל הכוח
שר התחבורה הודיע על שורת צעדים להקלה עם הנהגים באזורים שבהם עוברים נתיבי הקארפול ("נתיב פלוס"), כמו תגבור התחבורה הציבורית באזור חדרה-נתניה, הבהיר שהקארפול כאן כדי להישאר, ועקץ את האוצר ואת הרשויות המקומיות
  
 

   123    >

   נמצאו 48 כתבות   |   עמוד 1 מתוך 3

צרו איתנו קשר *5988