דוח אמון
2019

פורמולה 1 בחדשות - עמוד 10

סוכן חדשות
 
הקיצוצים בפורמולה 1 יגיעו גם לנהגים
האנשים החזקים בקבוצת פרארי, שמשלמת לקימי רייקונן את השכר הגבוה בענף, מדברים: "שכר הנהגים יעבור מהפכה רצינית בחודשים הקרובים"; "העלנו בעבר את סוגיית תקרת השכר לנהגים, ונעלה אותה שוב"
  
 
נופלים כמו זבובים: גם סובארו פורשת מאליפות העולם בראלי
אחרי שהונדה פרשה מהפורמולה 1 וסוזוקי הודיעה כי היא עוזבת את אליפות העולם בראלי, יצרנית רכב יפנית נוספת הודיעה כי לא תתחרה השנה בראלי ; הפרישה אמורה לחסוך לסובארו 220 מיליון דולר בשנה
  
 
עוד מכה לספורט המוטורי: סוזוקי פורשת מאליפות העולם בראלי
עשרה ימים בלבד לאחר שהונדה הודיעה על פרישתה מהפורמולה 1, יצרנית רכב יפנית נוספת מודיעה על צמצומים: "ההתכווצות בהיקפי מכירות הרכבים, שמקורה במצב השווקים הגלובאלי, גרמה לנו לקחת את ההחלטה"
  
 
תוכנית ההצלה של הפורמולה 1 אושרה: תביא לקיצוץ של 30% בתקציבי הקבוצות
מספר המנועים לכל נהג יוגבלו לשמונה בלבד לעונה, קבוצות יוכלו לבחון את המנועים רק בסופי שבוע בהם מתקיימי מרוצים. המנועים יוגבלו ל-18,000 סל"ד במקום 19,000 כדי להאריך את חייהם
  
 
למה כדאי להונדה למצוא רוכש
ההחלטה של ענקית הרכב היפנית להפסיק את פעילותה של קבוצת הפורמולה 1 צפויה לעלות לחברה כ-150 מיליון דולר, במידה ולא תמצא רוכש עד תחילת העונה בחודש מרץ
  
 
פורמולה 1: גם מקלארן ופרארי מסכימות לחתוך בהוצאות
היצרניות בעלות התקציב הגבוה בענף, שמבזבזות כמיליון דולר ביום, הסכימו לצמצמם את הוצאותיהן בעקבות תוכנית ההתייעלות הכוללת בפורמולה 1, שבמסגרתה הקבוצות יפחיתו הוצאות ב-1.6 מיליארד דולר בשנה
  
 
הונדה עוזבת את הפורמולה 1
יצרנית הרכב היפנית לא תזרים יותר כסף לקבוצת בראקלי שבבעלותה, ולא תפתח ותספק מנועים לקבוצות בסבב ; הונדה תמכה ב-216 מיליון דולר מדי שנה בקבוצה האנגלית, והיא ככל הנראה תעמיד אותה למכירה
  
 
בנק סנטאנדר עוזב את מקלארן לטובת פרארי
הבנק הספרדי הודיע כי יפסיק את החסות עם קבוצת הפורמולה 1 לטובת מעבר למתחרה הגדולה, עבור 19.3 מיליון אירו בשנה. המשמעות: גם פרננדו אלונסו בדרך לפרארי
  
 
ספונסרית חדשה לפורמולה 1: LG
תאגיד האלקטרוניקה הקוריאני ייתן חסות לענף המירוצים ב-5 השנים הקרובות ; היקף העסקה לא נחשף, אך ב-LG טענו שמדובר ב"הסכם ששווה עשרות מיליוני דולרים"
  
 
בפורמולה 1 מהדקים חגורות והפעם לא בגלל המהירות
גם בענף הספורט העשיר והבזבזני בעולם יודעים שהגיעו זמנים קשים. מסלולים בפורמולה 1 נסגרו, בעלי קבוצות נקלעו לקשיים. עכשיו הם מפעילים תוכניות חירום ומתגעגעים לימים שהספונסרים הראשיים היו חברות טבק ואלכוהול, ולא תאגידים פיננסיים מולאמים
  
 
ברני אקלסטון עשוי לאבד את אחזקותיו בפורמולה 1
אשתו סלאביקה היא שותפה בקרן שמחזיקה את נכסי המשפחה, בשווי של 3.5 מיליארד דולר, שכוללים בין היתר את אחוזיו של בעלה בענף המירוצים ; כעת היא מעוניינת להתגרש, והאחזקות בפורמולה עשויים לעבור אליה
  
 
גם פרארי נכנעו: מנועים אחידים בפורמולה 1 לכל היצרניות החל מ-2011
למרות שהקבוצה איימה לפרוש מהמירוצים במידה והתקנה תעבור, השתכנעו ראשיה לייצר מנועים אחידים ; כתוצאה מכך, מחיר ממוצע של מנוע יעמוד על כ-5 מיליון אירו, במקום 20 מיליון אירו כיום
  
 
עכשיו תורך, אובמה
אין ראוי מלואיס המילטון מלהיות אלוף הפורמולה 1 הצעיר בהיסטוריה. עם מערכת שלמה של כסף ויוקרה שהונחה על כתפיו, הוכיח הבריטי בן ה-23 לשחורים ולמיעוטים שהניצחון וההכרה אפשריים גם בעולם שמרן
  
 
6 מיליון דולר "מענק אליפות" ללואיס המילטון
הנהג הבריטי, שזכה באליפות העולם בפורמולה 1, יקבל את המענק בנוסף לשכר בסיס של 17 מיליון דולר אותו הוא קיבל השנה מקבוצת מקלרן-מרצדס ; בנוסף לחסויות, צפויה הכנסתו הכוללת להסתכם ב-50 מיליון דולר
  
 
פרארי או מקלארן? מי תיקח צ'ק של 80 מיליון דולר
המרוץ שיסיים את עונת הפורמולה 1 יחלק את אחד הפרסים הגבוהים בספורט, הקבוצה שתסיים שנייה תסתפק ב-74 מיליון דולר ; מארגני הגראנד פרי באוסטרליה דיווחו על הפסדים של 20 מיליון אירו במרוץ שנערך השנה
  
 
האם פרארי תפרוש מהפורמולה 1?
הקבוצה האיטלקית, הוותיקה והמצליחה ביותר בענף, זועמת על החלטת התאחדות הספורט המוטורי העולמית לחייב את כל הקבוצות לייצר את אותם המנועים, במטרה לצמצם את סכומי ההשקעה של הקבוצות בפיתוח
  
 

<    1234567891011    >

   נמצאו 164 כתבות   |   עמוד 10 מתוך 11