לגלובס נודע כי לאחר כניסתו של איתמר בן מאיר לתפקיד מנכ"ל נת"ע, בשבועות האחרונים החלו לעזוב את נת"ע לפחות חמישה מנהלים בכירים • בחברה מציינים כי הדברים נעשו ברוח טובה וכי נקלטה שדרה ניהולית חדשה • גורמים בענף מצביעים על הצורך לשמר ידע מקצועי בחברה, אך אחרים סבורים שזו העת לשינוי ארגוני וניקוי אורוות
אחרי כמעט חמש שנים אישרה המועצה הארצית את התוכנית לפיתוח מרחב המטרו של גוש דן (תמ"א 70), אישור שחיכו לו גורמים רבים בשוק • המשימה הבאה: הגשת בקשה להיתר בנייה בתוך כשש שנים, שתבטיח ליזמים היטל השבחה מופחת • "רשויות התכנון צריכות להתגייס גם לאישור של תוכניות מפורטות"
על פי נתוני עיריית תל אביב, שיעור העלייה הכולל הממוצע של הארנונה בין 2024 ל-2025 הוא 12.39% • העלייה החדה מקורה בכמה היבטים: העלאת תעריפי בניינים לצורך מימון חלקי של דמי ההשתתפות במטרו, חיובים רטרואקטיביים על שנת 2024 וגם העלאת תעריפי הבניינים למגורים
רשות מקרקעי ישראל שיווקה כ־113 אלף יחידות דיור ב־2024, אך למרות המספר הגדול – ההערכות הן שההכנסות שלה יסתכמו ב־22 מיליארד שקל, לעומת כ־31 מיליארד ב־2023 • מוסדות התכנון אישרו לראשונה יותר מ־200 אלף יח"ד בשנה אחת
אחרי כחמש שנים בצנרת התכנון, המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה היום את תמ"א 70 - תוכנית המתאר הארצית לפיתוח מרחבי תחנות המטרו • התוכנית קובעת את היקפי הפיתוח המותרים לאורך קווי המטרו של גוש דן, מעל לפני הקרקע: כמה זכויות בנייה יינתנו לפרויקטים לאורך התוואי, כיצד הפיתוח יתבצע והיכן
מקטע M1 צפון, כ-28 ק"מ בו מתוכננות 20 תחנות, שיחבר את כפר סבא ורעננה למרכז המטרופולין, דרך הרצליה, הוד השרון ורמת השרון, אושר • בדרך לאישור הכריעה הוועדה לתשתיות לאומיות בשתי התנגדויות של תושבים באיזורים בהם יעבור המטרו
בגיל 80 ולאחר 26 שנים רצופות כראש עיריית תל אביב־יפו, רון חולדאי עדיין לא מפחד מצעדים לא פופולריים - אבל כן מתקשה להתמודד עם ביקורת על יוקר המחיה המחריף בעיר • בראיון לגלובס, הוא מספר כמה מהר התחרט על הבטחת החניה בחינם ומסביר למה הוא מתנגד לרפורמה שהוא עצמו ניסה להעביר לפני שני עשורים • בדרך, הוא יורה חצים על משרד התחבורה ומגן על התוכניות בשדה דב
נחתמו צווי הפקעה ראשונים בשם שרת התחבורה מירי רגב עבור 600 דונם בהם מתוכנן לעבור קו המטרו M2, מתוך 1,200 בסך הכול • מרבית הקרקעות – שטחים חקלאיים ושטחי בור, בהם "אלפי בעלים רשומים"
התוכנית המתעכבת כבר שנים יצרה חוסר ודאות גדול בענף סביב עתיד הפיתוח לאורך תוואי המטרו • השבוע צפויה הוולנת"ע להמליץ עליה לאישור, והוועדה הארצית אמורה לדון באישורה בסוף דצמבר
עיריית גבעתיים מקדמת תוכנית לשטחים שמסביב לתחנת המטרו ברחובות כצנלסון ונגה, ומוסיפה זכויות בנייה משמעותיות • מהנדס העיר שגיא תמרי: "בקרבת תחנה נרצה דירות מיקרו של 40 מ"ר ופחות דירות 4־5 חדרים"
לפני פחות משנה קיבל ליאור שפירא את מפתחות התכנון והבנייה בעיריית תל אביב • בראיון לגלובס הוא מספר על האתגר בהוספת עשרות אלפי דירות חדשות בצפון העיר, מציג יעד לדיור בר השגה, דוחה את הביקורת על היטלי ההשבחה הגבוהים, וגם מודה שאצטדיון בלומפילד לא יקורה בקרוב
הקדנציה הסוערת של חיים גליק התחילה בביקורת על חוסר הניסיון התחבורתי שלו, אבל לטענתו חוסר הידע והניסיון שררו הרבה לפניו • על אף העיכובים בהקמת הקו האדום ומערכת היחסים המורכבת עם השרה רגב, גליק הוא מי שבסוף גזר את הסרט בפרויקט הכי גדול ויקר שבוצע בישראל, וטוען: "הישג אדיר שלרוב עושים בעשרות שנים" • וגם: עמדתו המפתיעה לגבי הפעלת המטרו בשבת
פרויקט תמ"א 38 של קבוצת גבאי ברחוב הנביאים 73 בעיר מוקם ללא היתרים מתאימים, על תחנת המטרו העתידית "הקוממיות", באופן שמסכל את אחת היציאות המתוכננות • עד כה התגלו שני מקרים של פרויקטים שאושרו לבנייה על תחנה עתידית, בכפר סבא ובקריית אונו
שעון מיצוי הזכויות של בעלי קרקעות בסביבת תוואי המטרו כבר מתקתק, וכדאי לשים לב לאותיות הקטנות בהודעות ההפקעה • גלובס עושה סדר בהפקעות הקרקעות לפרויקט המטרו
הליך הבחירה למנהל רשות המטרו החל לפני כשנתיים והתעכב ארוכות עקב חוסר הסכמה בין משרדי האוצר והתחבורה • אי המינוי פוגע ביכולת של הרשות לפעול ולקדם את הפרויקט • ראש רשות המטרו יחלוש על תקציב העתק של הפרויקט - 150 מיליארד שקל - ותחתיו יפעלו כ־30 עובדים
תוואי המטרו הצפוני - המקטע האחרון שטרם אושר לרכבת התחתית העתידית בגוש דן - מגיע לנקודת סיום • לאחר שהוגשו כ־90 השגות ו־12 חלופות, תתקבל החלטה בנוגע למיקום התחנה ברעננה • למה בית האבות משען טוען לנזק של 200 מיליון שקל, ומתי יגיע אישור סופי?
הרכבת הקלהמטרומירי רגבמשרד התחבורהנדל"ן: תשתיותנת"עתחבורה ציבוריתתכנון ובנייהתל אביבתשתיות תחבורה