בראש חיפושי המניות של הישראלים, לפי גוגל, נמצאת מניית CrowdStrike, שחוותה השנה תקלה עולמית רחבה • קבוצת חסיד, בעלת הרשתות פיצה שמש וג'ט לק, רוכשת 50% מפיצה פרגו בעסקה של עשרות מיליוני שקלים • ולאמדוקס ישראל יש מנכ"ל חדש: אבישי שרלין • אירועים ומינויים
אייל אלי, ששימש במשך קרוב לשני עשורים כיו"ר ועד העובדים בקרפור (מגה-יינות ביתן לשעבר), ואשר על שמו נרשמו לא מעט מאבקים מול ההנהלה הקודמת, מחליף צד ומתמנה לסמנכ"ל משאבי האנוש של החברה
עליית מחירים, התייעלות והציבור שנשאר בארץ הובילו לגידול במכירות ובעיקר לרווחיות תפעולית יוצאת דופן אצל הרשתות המקומיות וספקיהן • את הנתונים החזקים ביותר הציגו שופרסל ויוחננוף מבין הרשתות, וסנו ושטראוס בקרב הספקים • שיפור גדול נרשם בתוצאות קרפור ובויליפוד • וגם: מדד המניות שעלה ב-50%
מעופרה שטראוס דרך יצחק תשובה ועד הראל ויזל - בעלי החברות הגדולות במשק חולמים ואף עושים מאמצי התרחבות בחו"ל, אבל לא פעם נסוגים • כשהשוק המקומי מביא לשולי רווח לא רעים בכלל, מה יש להם לחפש שם
מגזר המזון של אלקטרה צריכה רשם לראשונה רווח מגזרי קטן של 820 אלף שקל, לאחר שהפסיד של 23 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה • נרשם שיפור גם בפעילות מוצרי החשמל
ההחלטה הגיעה על רקע המלחמה המתחוללת בשנה האחרונה, במהלכה צרכנים ירדנים השתתפו באופן פעיל בחרם על קרפור שיזמה תנועת ה-BDS • מדובר במדינה הראשונה בה פעילות קרפור נסגרת בעקבות חרם
שתי רשתות המזון שיפתחו סניפים במתחם ביג פאשן בפתח תקווה הן טיב טעם וקרפור • המכרז פורסם עם מינימום של 85 שקל למ"ר, וגורמים מעריכים כי ההסכם עם שתי הרשתות נחתם בכ-20%-15% מעל סכום זה
חברת ההחזקות של האחים זלקינד איבדה כ־60% מערכה בשיא, על רקע מספר השקעות מאכזבות שביצעה בשנים האחרונות • שווי השוק הנוכחי של אלקו, כ־3 מיליארד שקל, נמוך בשליש משווי נכסיה, דיסקאונט עמוק יחסית לרוב חברות ההחזקה הנסחרות בבורסה בת"א
רשת קרפור אומנם הגדילה הכנסות ועברה לרווח תפעולי, אך בסיכום הרבעון השני עדיין הציגה הפסד של כ-13.5 מיליון שקל, ובמחצית הפסידה כ-47 מיליון שקל • מניית אלקטרה צריכה הגיבה לדוחות בירידה - ובסך-הכול מחקה כ-50% משווייה בשלוש שנים
רשתות השיווק מדווחות על עלייה בהצטיידות במוצרי מזון לאור החשש מתקיפה איראנית, אך מציינות כי העלייה נמוכה ביחס לאירועים דומים בעבר • בשלב זה אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף
עם מחירים זולים וגישה לא מתפשרת כלפי הספקים, אושר עד במקום השני בקטגוריה • שופרסל שומרת על מעמדה בצמרת ביחד עם מותג האונליין שלה, אך נחלשת בדירוג הכללי • מדד המותגים 2024
גלובס מציג את המושגים, האנשים, הרשתות והחברות שמסעירים בעת הנוכחית את אנשי השיווק, הפרסום והמדיה • מהאחים אמיר והשרים ניר ברקת ושלמה קרעי, דרך האיום הסיני משיין - ועד רשתות המזון שעשו עלייה והבינה המלאכותית שכולם מתאמצים לייצר איתה מציאות חדשה
לא לחינם משקיעות חברות הפועלות בתחומי המזון, האופנה והתיירות בטיפוח מועדוני לקוחות, שגולת הכותרת שלהם היא הנפקת כרטיס אשראי ממותג • פעילות הפיננסים הפכה בשנים האחרונות נדבך מרכזי ברווחי החברות הללו, ולעתים אף תורמת לשוויין יותר מהפעילות הקמעונאית עצמה
דוחות הקמעונאיות הגדולות בישראל וספקיות מזון מרכזיות חושפים זינוק בשורת ההכנסות וקפיצה של עשרות אחוזים ברווחיות • ברקע, גל העלאות מחירים ומהלכי התייעלות • האם ההתייקרויות היו מוצדקות? "כשהפוקוס הציבורי ממוקד בלחימה, הוא נמוך יותר לגבי מה שאנחנו רוכשים בסופר. זו סביבה יותר נוחה להעלאות מחירים"
עד לפני שנתיים אלקטרה צריכה נראתה כמו הבטחה גדולה בתחום קמעונאות המזון עם שתי השקות גדולות שעמדו לפתחה: סבן אילבן וקרפור • אבל דוחות החברה חושפים: הרשתות הבינלאומיות צוברות הפסדים של עשרות ואף מאות מיליוני שקלים, וסבן אילבן אף עשויה להיסגר • וגם: התיאבון שפגע באחים זלקינד
מחיקת ענק שבוצעה לאחר השקעה של משקיע צרפתי בקרפור ישראל, לצד שחיקה והפסדים כבדים של חברת גלובל ריטייל, שמפעילה את הרשת הצרפתית בארץ, היוו משקולת על תוצאות אלקטרה צריכה ב-2023
אורי קילשטייןאלקואלקטרה מוצרי צריכהדוחות כספייםיינות ביתןצביקה שווימרקמעונאותרשת הקמעונאות SPARרשתות שיווקשופרסל