גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תוכן

עוד כתבות

משתתפי "הישרדות VIP" / צילום: משה נחומוביץ

בלעדי רשת 13 משנה את אופן התשלום למפיקים: "כסף רק תמורת קלטת לשידור"

ל"גלובס" נודע כי הערוץ הודיע לחברות ההפקה עמן הוא עובד כי יפסיק לשלם "אבני-דרך לתוכניות", והחברות יקבלו תשלום רק בסוף ההליך • גורמים בענף: "אי-הבנה בסיסית של שוק הטלוויזיה המקומי" • רשת: "כל מהלך עם המפיקים נעשה בתיאום ובהסכמה"

יו טיוב, עכשיו גם לאורך. צילום: Shutterstock

האם יוטיוב מקדמת תכני טלוויזיה מסורתיים על פני יוצרים עצמאיים?

ערוץ היוטיוב Coffee Break, שפופולרי בקרב יוצרי תוכן עצמאיים ביוטיוב לפי אתר דה וורג', ערך מחקר שמצא כי מתחם ה-Trending בדף הבית של יוטיוב מפלה לרעה יוצרים עצמאיים (יוטיוברים) על פני תכנים מערוצי טלוויזיה מסורתיים

צפייה בטלוויזיה / צילום: Shutterstock

לא צריך להיות חברת טלוויזיה בלוויין כדי למכור טלוויזיה

שוק הטלוויזיה העולמי עובר להיות אפליקטיבי, וככזה, מעל מנגישי התוכן לסוגיהם מרחפת סכנה • לכן חברות הטלוויזיה במודלים הקיימים היום בבעיה, ומי שצפוי להרוויח מהמודל החדש הוא חברות התוכן • פרשנות

מארק צוקרברג 2009 / צילום: רויטרס

סקס במשרד, פרנויה ופוסט-טראומה: המחיר הכבד שמשלמים האנשים שבודקים את התוכן שלכם ברשת

תחקיר נרחב של The Verge מציג את המחיר שמשלמים בודקי התוכן של פייסבוק בעקבות צפייה בתכנים אלימים ופוגעניים • פייסבוק: "נקשיח את הדרישות ואת הבקרה על חברות הקבלן שמבצעות את בדיקות התוכן"

אלירן מלכה / צילום: יונתן בלום

יוצר שבאבניקים, אלירן מלכה: "5 שנים שהסתובבנו בין גופי שידור וניסינו לעניין אותם בסדרה"

אלירן מלכה הסתובב עם "שבאבניקים" שש שנים עד שקיבל הזדמנות, ואז יצא גם "הבלתי רשמיים", והוא רשמית חווה "טראומה של הצלחה" • את ההכרה הוא קיבל רק בשנה החולפת, פריצה מאוחרת, עם שישה ילדים בבית לפרנס

ניו יורק טיימס

התשלום על תוכן עובד: הזינוק במספר מנויי הדיגיטל מזניק את מניית "ניו יורק טיימס"

המניה מזנקת 7% אחרי הדוחות לרבעון השלישי • ההכנסות ממנויי דיגיטל קפצו ב-18.1 לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-101.2 מיליון דולר. העלייה מיוחסת לקפיצה של 24% במספר המנויים למהדורה הדיגיטלית • "הניו יורק טיימס" סיים את הרבעון השלישי עם הכנסות של 417.3 מיליון דולר, מעל התחזיות המוקדמות של השוק

שלט טלוויזיה עם לחצן מובנה של נטפליקס / צילום: Harry Wedzinga, שאטרסטוק

נטפליקס תנסה לגייס 2 מיליארד דולר בהנפקת אג"ח לצורך מימון תוכן מקורי

מטרת הגיוס של ענקית המדיה האמריקאית היא המשך ההשקעה במנוע הצמיחה העיקרי שלה ברבעון החולף - תוכן מקורי • בשבוע שעבר החברה דיווחה על תוצאות מפתיעות, והמניה עלתה בשיעור דו-ספרתי

טים קוק, מנכ"ל אפל / צילום: Reuters, Robert Galbraith

אפל מפתחת שירות הזרמת וידאו חדש שיציע תוכן מקורי חינם

לפי הדיווח של CNBC, התוכן המקורי יוצע בחינם לבעלי מכשירים של החברה, ואפל מתכננת להשיק את השירות בתחילת שנה הבאה

חיים סבן/ צילום: אמיר מאירי

סבן קפיטל תמזג לתוכה חברות הפקה בעסקה של 622 מיליון ד'

שנתיים לאחר ההנפקה הראשונית של חברת הבלנק-צ'ק של חיים סבן, בעל השליטה בפרטנר, היא הודיעה כי תמזג לתוכה את החברות Panavision ו-Sim Video International • לפי ההסכם, שתי החברות יהפכו לחברות בנות בבעלות מלאה של סבן קפיטל, ששמה ישונה ל-Panavision Holdings, והיא תיסחר בנאסד"ק

אלי גלמן, מנכ"ל אמדוקס / צילום: תמר מצפי

אמדוקס הודיעה על רכישת חברת תוכן מארה"ב ב-224 מיליון ד'

החברה פרסמה אמש את דוחותיה הכספיים ועקפה את התחזיות ■ החברה הנרכשת היא Vubiquity מארה"ב שמספקת שירותי תוכן ופתרונות טכנולוגיים, ובאמדוקס מעריכים כי רכישתה תגדיל את יכולות אמדוקס בתחום חוויית הלקוח

בחורות סיניות מרותקות לסמארטפון / צילום: בלומברג

האם האמריקאים ילמדו מהצרכנים הסינים לשלם עבור תוכן?

בארה"ב הדעה הרווחת היא שתוכן מקוון צריך להיות חינמי ומבוסס על פרסום, אך בסין התחום הפך למערכת כלכלית שלמה ■ הסיבות לכך מגוונות - מהשפעות הגיימינג ועד הניתוק ממסגרות חברתיות - וכעת חברות אמריקאיות מנסות לחקות את האומה שעד לא מזמן חיקתה אותן

ביל גייטס. האיש העשיר בעולם / צילום: רויטרס

התוכן הוא המלך: כיצד ניתן להיחשף להשקעה בתחום בארה"ב?

לפני 21 שנה חזה ביל גייטס את השינוי שמתרחש לנגד עינינו: תחום התקשורת והכבלים מאבד מכוחו, ומולו מתעצמות חברות המדיה והבידור ■ התוכן הוא המלך החדש? נראה שכן

נטפליקס מציגה /  צילום: בלומברג

לפני כולם נטפליקס עוברת לעברית ומתחילה לרכוש תוכן ישראלי

גורמים בשוק הטלוויזיה: נטפליקס מתרגמת לעברית תוכן זר בכמויות אדירות לקראת כניסה מסודרת לשוק המקומי ■ פרטנר עשויה להיפגע

סופי מלניק - אמיתי ואלון ברנר / צילומים: עופר חג'יוב ואיל יצהר

התוכן הוא המלך - אז מהם המחסומים שעוצרים את השוק?

בעולם חברות כמו ג'נרל אלקטריק, אמריקן אקספרס ולגו הפכו ליצרניות תוכן שלא היה מבייש אף פבלישר אמיתי אבל בארץ התחום עדיין בתחילת דרכו ומפרסמים לא ממהרים לאבד שליטה על המסרים

רשת HBO לוגו / צילום: יחצ

HBO תשתף פעולה עם yes בפיתוח תוכן ישראלי

שיתוף-הפעולה ייצא לפועל בחודשים הקרובים, ובמסגרתו שתי החברות יפיקו יחד דרמות, קומדיות וסרטים דוקומנטריים בעברית שיופצו בעולם

אילן צינמן פורש מחברת אאוטבריין / צילום: נועם גלאי

אילן צינמן מצטרף לחברת גריי קונטנט מקבוצת אדלר-חומסקי

צינמן, שימונה למשנה למנכ"ל, היה מנהל הפיתוח העסקי של אאוטבריין ■ לאחרונה רכשה קבוצת אדלר-חומסקי מניות בחברת הדיגיטל go אינטראקטיב

נדב שובל (מימין) וישי גרין / צילום: יח"צ

Spot.IM: "המטרה של פייסבוק היא להרוג את תעשיית המדיה"

השינויים שפייסבוק מכניסה באלגוריתם שלה מקשים מאוד על תעשיית התוכן, שמסתמכת על ההפניות מהרשת החברתית ■ האתרים מנסים למצוא דרכים להשאיר את הגולש אצלם, והסטארט-אפ Spot.IM מציע פתרון אפשרי

רותי רודנר / צילום: כושי ויריב פיין

רותי רודנר: "מה זה תוכן טוב? זו הגדרה כמעט בזויה בשטחיותה"

היוצרת ומנהלת התוכן רותי רודנר, שגויסה באחרונה למשרד הפרסום מקאן ת"א כסמנכ"לית תוכן, אופטימית לגבי תאגיד השידור החדש שאמור לתת בית ליוצרים כמוה

אינטרנט / צילום: shutterstock

"האוסקר של הרשתות החברתיות" עושה עלייה: יוצרי תוכן יזכו בפרסים

באירוע, שיזם ארגון Vibe Israel עם Shorty Awards, יוענקו פרסים לתכנים שיצרו רעש תקשורתי בארץ ובחו"ל ותרמו לחיזוק המותג ישראל

רייטינג מידרוג טלויזיה הייטק / צלם: פוטוס טו גו

התוכן הוא (עדיין) המלך: קווים לדמותם של צופי הטלוויזיה

למרות פלטפורמות הצפייה השונות, מחקר של ויאקום מגלה כי התוכן הוא שמכריע במה נצפה ■ 60% מהישראלים חושבים שהתוכן הטלוויזיוני המוצע היום הוא הטוב ביותר אי-פעם ■ וגם: איך ילדים מחליטים איזה תוכן ראוי לצפייה?