גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תנובה

תנובה היא תאגיד המזון הגדול בישראל, החולש על תחומים רבים - ממוצרי חלב דרך ירקות קפואים ועד מוצרי בשר. התאגיד נוסד ב-1926. בשנת 2006 נמכרה השליטה בתנובה (כ-56.1%) לקרן אייפקס הבריטית לפי שווי של 3.9 מיליארד שקל, כאשר מבטח שמיר מחזיקה ב-20.7% והקיבוצים ב-23.2%. את המהלך הובילה מנכ"לית אייפקס ישראל, זהבית כהן. בשנת 2014 סיכמה אייפקס על מכירת מניותיה בתנובה לחברת המזון הסינית ברייט פוד לפי שווי של 8.6 מיליארד שקל וברווח אדיר של כמעט 4 מיליארד שקל. העסקה לוותה בביקורת ציבורית וטענות כי הצפת הערך בתנובה בוצעה על גבם של הצרכנים באמצעות ייקור מוצרים מאז השתלטה אייפקס על תנובה.

עוד כתבות

תחליפי הבשר "אימפוסיבל" ו"ביונד מיט". הסטארט-אפ הבריטי הצטרף לתחרות  / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

בלעדי הקציצה הבריטית: תנובה תייבא לראשונה מותג תחליפי בשר שמתחרה בביונד מיט

תנובה נכנסת לשוק תחליפי הבשר ותייבא את המותג הבריטי Meatless farm • התחרות הישירה שלה תהיה מול דיפלומט, שמשווקת בישראל את המותג ביונד מיט

מנכ"ל תנובה, אייל מליס

בלעדי אלו המתמודדים על תקציב הפרסום של תנובה מזון המוערך בכ-10 מיליון שקל

התקציב כולל את הטיפול במותגים סנפרוסט, מעדנות, מאמא עוף, דגי תנובה ואדום אדום •  היקף תקציב הפרסום של תנובה מזון נחשב בינוני, ובכל זאת מעורר עניין רב מאחר שמדובר בדריסת רגל במערך הפרסום של אחת המפרסמות הגדולות בשוק

קוטג' תנובה / צילום: תמר מצפי

פסק דין תנובה: לא כל מחיר הוא הוגן, גם אם מישהו מוכן לשלם אותו

לפסק הדין בעניין המחיר המופרז של קוטג' תנובה יהיו השלכות על מאזן הכוחות בין יצרניות המזון לבין עצמן ובממשק שלהן מול הציבור הרחב • הפסיקה החדשה תסמן ליצרניות המזון, ולא רק לתנובה, שהייקור שנעשה עתה צריך להיות מידתי ו"הוגן"

קוטג' תנובה על מדפי הסופר / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

תנובה כמשל: איך קובעים שקוטג' נמכר במחיר מופרז?

כמעט עשור לאחר המחאה, נקבע לאחרונה בפסק דין תקדימי כי על תנובה לפצות את הצרכנים ב־20 מיליון שקל בגין מחיר הקוטג' • המבחנים והגבולות שקבע ביהמ"ש ילוו אותנו עוד שנים ארוכות • שני הצדדים מתכוונים לערער לעליון

זהבית כהן / צילום: רמי זרנגר , גלובס

האם מכירת פסגות תקלקל את הרקורד של אייפקס בישראל?

ב-2015 היתה אייפקס אחראית לאחת מעסקות המכירה הגדולות בישראל אי-פעם, כשמכרה את החזקותיה בתנובה • גם במכירת בזק הקרן רשמה רווח נאה • ההשקעה בבית ההשקעות פסגות כנראה לא תיכנס לרשימת המימושים הנאים של אייפקס

מנכ"ל תנובה, אייל מליס

בלעדי קיצוצים בתנובה: איחוד מטות בין פעילות של החברה יביא לצמצום של כעשר משרות

הצמצומים נוגעים לשינוי במבנה הארגוני ואיחוד בין המטות של תנובה שף עם המטה של חטיבת המכירות • אבינועם בן מוחה ימונה למנכ"ל פרופלוס, ותמי אשהיים תמונה לסמנכ"לית תנובה שף

נועה קירל בפרסומת של YES  / צילום: צילום מסך

ניצחה בקרב, ניצחה במלחמה: yes בראש דירוג הפרסומות גם השבוע

גיאוקרטוגרפיה: בראש טבלת הפרסומות הזכורות ביותר מדורגת גם השבוע yes+ עם נועה קירל • תנובה – הפרסומת האהודה ביותר

תבניות ביצים / צילום: עינת לברון

בלעדי האחיזה של תנובה בשוק הביצים תיחלש? המגדל הגדול בשוק עובר למתחרה לסר

חיים תשובה מכפר שמאי, שמהווה כ15%-10% מאספקת הביצים של תנובה, במגעים להעביר חלק מהפעילות למתחרה בתחום הביצים – מ.לסר • החשיבות של פעילות הביצים לתנובה מול רשתות המזון נוגעת לכך שמדובר במוצר שמגיע לחנויות בתדירות גבוהה עם ביקוש קשיח

מצטייד לקראת הבאות. עדיין לא הוטל סגר מלא בישראל אך המדפים בסופרים מראים על חשש בקרב האזרחים / צילום: כדיה לוי

בחסות הקורונה: שוק המזון צמח ב–10% מתחילת השנה

אפקט הקורונה המשיך לתמוך בצמיחה בקניות ברשתות השיווק גם בחודש מאי • נתוני סטורנקסט מציגים גידול חריג בשוק שהתרגל לצמיחה מתונה בשלוש השנים האחרונות

הטרנדים החמים בפודטק ובאגטק / צילום: אפיק גבאי, DLR, RilBite

בלעדי שנה בלבד אחרי שחממת הפודטק בצפון יצאה לדרך - המנכ"ל עוזב

בחממה של תנובה, טמפו OurCrowd ו-Finistere מושקעים כ-100 מיליון שקל במימון ממשלתי • מנכ"ל החממה חנן שניידר עוזב ואת מקומו ימלא מנהל החדשנות בתנובה

מנכ"ל תנובה, אייל מליס

תנובה תובעת את ויליפוד על העתקת אריזה של גבינת עמק

תנובה טוענת הן להפרת זכויות הקניין הרוחני שלה, בשל זהות האריזות, והן להטעיית הצרכן, כשהמוצר המשווק על ידי ויליפוד אינו גבינה מגורדת, אלא מוצר על בסיס חלב ושומן צמחי • חברת המזון הגדולה בישראל מבקשת בתביעה צו מניעה ופיצוי כספי של 2.6 מיליון שקל

מוצרי חלב, סופרמרקט / צילום: תמר מצפי

מלחמות החלב: תנובה יוצאת במבצע חריג בהיקפו כדי להתחרות ראש בראש עם שטראוס

במסגרת המבצע תציע תנובה כי בכל רכישה של 8 מוצרי חלב מתוצרתה, יקבל הלקוח שני מוצרים חינם – הזולים מתוך העשרה • המבצע שיתקיים בכל נקודות המכירה ברחבי הארץ יתקיים החל מ-1 ביוני ועד 19 לחודש

שני כהן ואסף גרניט בפרסומת של 9 מיליון / צילום: יח"צ

על אדי הקורונה: שבוע אדיר לקופ"ח מכבי, וגם אסף גרניט עוד כאן

גיאוקרטוגרפיה: בראש טבלת הפרסומות הזכורות ביותר מדורגת גם השבוע הפרסומת של 9 מיליון בכיכובם של שני כהן והשף אסף גרניט • הפרסומת של מכבי שירותי בריאות בכיכובו של אדיר מילר – האהודה ביותר

פסטות ריקו / צילום: יח"צ

בלעדי בהשפעת הקיפאון בתחום ההסעדה: תנובה מקדימה את כניסתה לשוק הפסטה

את החדירה לשוק הקמעונאי תעשה חברת המזון באמצעות חברת דורו איטליאן פרודקט,
שהיא רכשה את השליטה בה לפני שנה • באופן חריג, החדירה לשוק תחל דווקא בחנויות הפרטיות

מנכ"ל תנובה, אייל מליס

בלעדי החזרה לשגרה מתניעה מחדש מהלכים: תנובה מזון תצא למכרז על תקציב הפרסום

ל"גלובס" נודע כי קבוצת תנובה תצא בקרוב למכרז על תקציב הפרסום של תנובה מזון בהיקף של כ-8-10 מיליון שקל • בנוסף יוצא לדרך מחדש המכרז על תקציב הפרסום של שירותי בריאות כללית, שנעצר בשלביו הראשונים בגלל משבר הקורונה

מדף גבינות של תנובה / צילום: שני מוזס, גלובס

תנובה מרחיבה את המשלוחים ישירות לצרכן גם לגבינות ולפסטות

החברה תחל בשבוע הבא לשווק מהדורה מוגבלת של מארז סדרת הגבינות המיוחדות שלה ומארז איטלקי הכולל פסטות טריות • משבר הקורונה גרם ליצרניות מזון רבות בימים האחרונים לפנות ישירות לצרכנים

חלב תנובה / צילום:  Shutterstock / .ס.א.פ קריאייטיב

תנובה בצל סגירת המסעדות ובתי המלון: ימי חופש מרוכזים וחובות אבודים של מיליוני שקלים

הפגיעה במכירות שוק ההסעדה ובתי המלון, שמהווה חלק מהותי מהמכירות של תנובה, גרמה לירידה של 50% במכירות החברה לשוק זה • המנכ"ל אייל מליס: "מדובר על 5-10 מיליון שקל שלא ישולמו"

נמל אשדוד / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

עובדי נמל אשדוד יתרמו ימי חופשה לעובדים שיצאו לחל"ת

וגם: חברת תנובה תרמה מאות אלפי מוצרי מזון לכ-5,000 משפחות נזקקות שנמצאות בהסגר ביישובים אלעד, בעאנה ודיר אל אסד • השיחה

קמפיין משרד הבריאות / צילום: לפ"ם

משרד הבריאות כובש גם את הפסקות הפרסומות

גיאוקרטוגרפיה: בראש טבלת הפרסומות הזכורות ביותר מדורגת השבוע הפרסומת של משרד הבריאות "מפגשים הם סכנת חיים", באמצעות לפ"מ • בראש טבלת הפרסומות האהודות מדורגת תנובה עם קמפיין "חפשו בגוגל זמן משפחה"

קמפיין תנובה למגזר הערבי לכבוד חג הרמדאן / צילום: תמונה פרטית

דווקא עכשיו: למה תנובה קוראת למגזר הערבי "להתאסף יחד ברמדאן"?

הקמפיין "להתאסף ביחד עם תנובה", הפונה למגזר הערבי לקראת חג הרמדאן, מלווה את תנובה מספר שנים, ובחברה לא שינו אותו גם השנה, זאת למרות משבר הקורונה וההנחיות לריחוק חברתי • תנובה בתגובה: "אנו בוחנים מחדש את הסיסמה"