תשתיות תחבורה בחדשות

סוכן חדשות
 
נת"צ בתל אביב / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
נוהגים בניגוד לחוק בנתיבי תחבורה ציבורית? בתל אביב תקבלו קנס של 500 שקל, זה מה שיקרה לכם בחיפה
נתוני האכיפה של עיריית ת"א ל-2019, שהגיעו לידי "גלובס", חושפים כי חלה ירידה במספר הנהגים הפרטיים שנוסעים בנתיבים בניגוד לחוק • אלא שת"א היא החריגה, ובשאר הרשויות הגדולות - דוגמת ירושלים, חיפה ורמת גן - לא מוצאים לנכון לאכוף, והאוטובוסים עומדים בפקק עם כולם
  
 
עבודות על הקו הסגול, היום בתל אביב. רוב התהליך מתעכב / צילום: כדיה לוי
ראשל"צ, הרצליה ורמת השרון ימשיכו להמתין: גם הקווים הסגול והירוק של הרכבת הקלה נדחים
אחרי העיכוב של הקו האדום, המועד האחרון להגשת הצעות במכרז של הקו הסגול והקו הירוק נדחה בחצי שנה • גורמים המכירים את הפרויקט מעריכים כי הדחייה עלולה להימשך שנים • אחת הסיבות לעיכוב: מנכ"ל החברה וחמישה בכירים עזבו אותה ב-2019
  
 
רכבת ישראל/ צילום: שלומי יוסף
בדרך לחודש עמוס ברכבת: עבודות החשמול מגיעות לתחנות ארלוזורוב והשלום
החל מ-6 בינואר צפוי להיסגר רציף אחד מבין שניים בתחנת השלום, וברכבת מתכוונים לווסת את כניסת הנוסעים לתחנה בשעות השיא • אלה השינויים שיחולו בתנועת הרכבות בתקופת העבודות
  
 
שביל אופניים על טיילת תל אביב / צילום: איל יצהר
הקץ לפקקים? התוכנית המדינית לקידום שבילי הליכה ואופניים נחשפת
לנוכח הפקקים, המאבק על זכות ההליכה ברגל על המדרכות ותאונות הקורקינטים, נחשפת היום התוכנית האסטרטגית לקידום שבילי אופניים והליכה ברגל • בהנחה שהתוכנית תאושר ואכן תיושם, הצפי הוא לחיסכון של עד 3.5 מיליארד שקל בשנה
  
 
פקקים / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב
ה-OECD: הפתרון המיידי לבעיית הפקקים בישראל הוא אגרות גודש
ארגון ה-OECD מציע בדוח חדש אפשרויות לעיצוב ויישום מערכת אגרות גודש שיכולה להתאים לישראל ולצמצם בפועל את העומס בכבישים • הנזק השנתי בגין הגודש בכבישים מוערך בכ־35 מיליארד שקל, ואם לא יבוצע שינוי מהותי הוא צפוי להיות כפול מכך עד 2040
  
 
נתיב פלוס/ צילום: שלומי יוסף
נתיב פלוס: התוכנית החדשה בכבישים מעוררת סערה. הצלחה או כישלון? תעמדו בפקקים עד 2027, ואז נראה
תוכנית "נתיב פלוס": הנהגים חייבים לסבול? לפי משרד התחבורה, כן, אחרת לא יקרה שינוי. לפי מומחים, הפרויקט יצא לדרך חצי־אפוי, ובצורתו הנוכחית רב נזקו מתועלתו. מי צודק? תעמדו בפקקים עד 2027, ונראה אז
  
 
גם בלי קסדה וגם שניים על קורקינט. / צילום: שלומי יוסף
המסלול לדו-קיום תחבורתי: הקטנת מהירות הנסיעה לכולם ונתיבים מיוחדים לכלים הקלים
מומחים לתכנון עירוני מסבירים כי אף אחד לא מרוויח מכך שמכוניות וקורקינטים רבים על מקום בכביש, והפתרון הוא שבילי אופניים • ואיפה שאלה לא קיימים, יש להוריד את מהירות הנסיעה לכולם - עד 30 קמ"ש
  
 
בצלאל סמוטריץ' / צילום: שלומי יוסף
סמוטריץ': "נסגור אחת ממסילות הרכבת בנתיבי איילון למשך שישה שבועות"
זאת לצורך ביצוע עבודות חשמול הרכבת • עוד אמר סמוטריץ' ש"אם נעבוד רק בלילות, ייקח שנה וחצי לסיים את הפרויקט" • "אנחנו נערכים לכך שיהיו רכבות שיבוטלו. תהיה התקוממות. לי יש את האומץ ואני אצטרך ואבקש את הגיבוי שלכם" • כשנשאל לגבי עבודות בשבת אמר "אם אפשר שלא - אז לא"
  
 
ראשת מועצת גני תקווה, ליזי דלרי'צה / צילום: אביגיל עוזי
"התחבורה בישראל היא 100 שנה אחורה, צריך פתרונות בתוך היישוב"
כך אמרה ל"גלובס" ראשת מועצת גני תקווה ליזי דלרי'צה לאור החלטת המועצה השבוע לקדם בניית 1,200 דירות בצפון היישוב כחלק מרובע חדש שיכלול גם רבע מיליון מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר
  
 
יאיר דוכין, ויצמן נגר, אביחי שניר ואפרת טולקובסקי / צילום: שלומי יוסף
"אנחנו לקראת הסופה התחבורתית המושלמת בגוש דן. פקק של יממה"
המחירים בשמים? המשקיעים אשמים במשבר הדיור? הממשלה מגזימה בהתערבות בשוק? חסרות דירות? • בפאנל "גלובס" כינסנו הפעם 4 חוקרים: ד"ר אפרת טולקובסקי, ד"ר ויצמן נגר, ד"ר יאיר דוכין וד"ר אביחי שניר, שמסכימים כי הדרך לפתור את משבר הדיור חייבת לעבור דרך תשתיות התחבורה
  
 
פרופ' נדין טרכטנברג  / צילום: גבע רונן
מהעומס בכבישים ועד הפערים החברתיים העצומים - מהי הבעיה הכלכלית הכי דחופה בישראל?
שאלנו שורה של כלכלנים בכירים מהי הבעיה הכלכלית הכי דחופה בישראל • בין תשובות מיידיות כמו הגירעון התופח לבין תשובות קיומיות כמו הסכסוך הישראלי-פלסטיני, היתה תשובה אחת שבלטה מעל כולן • ומדובר בבעיה שמקפלת בתוכה את רוב הרעות החולות של החברה הישראלית
  
 
תחנת רמלה דרום המתכננת להיבנות במסגרת הפרויקט / צילום: אגף הביצוע של רכבת ישראל/New age media, יח"צ
אלקטרה תקים את המקטע הראשון במסילת הרוחב בין מודיעין לראשון תמורת 385 מיליון שקל
המסילה תוקם בעלות של 3.2 מיליארד שקל וצפויה לקצר ב-50% את זמן הנסיעה בין ראשל"צ לירושלים ומודיעין • מועד הסיום המשוער: 2025
  
 
רכב חונה על המדרכה בתל אביב / צילום: בר לביא, גלובס
אז יש או אין "הסדר חניה סודי בלילה"? עיריית ת"א החליטה לבטל ואז חזרה בה, והתושבים מבולבלים
למה עיריית תל אביב שינתה את המדיניות שלה בתחום החניה תוך שבוע, באיזה מדד עולמי ישראל מובילה, ומי משוכנעת שאין מקום לשום כלי תחבורה במרחב של הולכי הרגל? • הקרב על המתחם האורבני מתחמם
  
 
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון./ צילום: רפי קוץ
בלי בתי ספר בימי שישי, עם מס גודש: המלצות בנק ישראל לשיפור הפריון
פריון העבודה בישראל נמוך ב-24% לעומת מדינות ה-OECD, והפער הזה לא מצטמצם בשנים האחרונות • הסיבות: איכות חינוך נמוכה, תשתיות תחבורה לא מספקות והשקעה בעיקר בענפי ההייטק • דוח מיוחד של חטיבת המחקר של בנק ישראל מציע שורת המלצות, שעשויות להביא בטווח הארוך לתוספת של 20% לתוצר
  
 
פקק / צלם: תמר מצפי
ישראל עומדת על סף משבר תחבורתי. זה מה שצריך לעשות – ועכשיו
אם שום דבר לא ישתנה - בתחילת העשור הבא המצב בכבישים ייצא משליטה • מחיר הפקקים לא יהיה רק אובדן שעות עבודה, אלא שיתוק צירי מפתח, החמרת מצבי חירום וסכנה לגישה לנתב"ג • תוכניות לטווח ארוך מתעכבות, וזה הזמן לחמישה צעדים מיידיים אפשריים
  
 
פרויקט השוק הסיטונאי – גינדי TLV, מבט למזרח / הדמיה: גינדי TLV
למפתח להצלחת התוכנית של מינהל התיכנון קוראים תחבורה
יוזמת מינהל התכנון להגדיל את הצפיפות בערי ישראל היא הגיונית ביותר, אבל הפרדיגמה צריכה להשתנות - קודם כל תחבורה איכותית, ואחר-כך בנייה בסיטונות • פרשנות
  
 

   123456789101112131415    >

   נמצאו 2434 כתבות   |   עמוד 1 מתוך 153

צרו איתנו קשר *5988