תשתיות תחבורה כוללות רחובות, כבישים, דרכי עפר, דרכים מהירות, מסילות רכבת, קרונועים ,שדות תעופה ונמלים שנועדו ענות על צורכי האוכלוסייה במדינה או באזור מסויים. בדרך כלל נעשה תכנון של תשתיות תחבורה למספר שנים קדימה או לחלופין לפי סדרי עדיפויות לאומיים שקבעה הממשלה.
למשרד התחבורה היו תוכניות גדולות ל־2024, אך היא נגמרה עם תוספת של 9 נתיבי תחבורה ציבורית בלבד • בינתיים העיכובים הולכים ומצטברים • וגם: המספרים החריגים של ההרוגים בכבישים
פרויקט מחלף נתב"ג מערב, שישמש כשער הכניסה הראשי, יכלול שלושה גשרים ותשעה נתיבים לבידוק רכבים בעלות כוללת של מיליארד שקל • קבוצת ברק פיננסים מקימה פמילי אופיס חדש, וגוגל מסייעת בהטמעת בינה מלאכותית במשרד החינוך • אירועים ומינויים
מושלת ניו יורק, קאת'י הוקול, מיהרה ליישם את התוכנית השנויה במחלוקת להטלת אגרת גודש על נסיעה במנהטן, לפני שטראמפ יושבע לנשיאות • מנגד, מחוקקים רפובליקאים מבקשים מטראמפ לבטל את האישור הפדרלי שניתן לתוכנית
אחרי כחמש שנים בצנרת התכנון, המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה היום את תמ"א 70 - תוכנית המתאר הארצית לפיתוח מרחבי תחנות המטרו • התוכנית קובעת את היקפי הפיתוח המותרים לאורך קווי המטרו של גוש דן, מעל לפני הקרקע: כמה זכויות בנייה יינתנו לפרויקטים לאורך התוואי, כיצד הפיתוח יתבצע והיכן
מקטע M1 צפון, כ-28 ק"מ בו מתוכננות 20 תחנות, שיחבר את כפר סבא ורעננה למרכז המטרופולין, דרך הרצליה, הוד השרון ורמת השרון, אושר • בדרך לאישור הכריעה הוועדה לתשתיות לאומיות בשתי התנגדויות של תושבים באיזורים בהם יעבור המטרו
תכנון הרחובות והשכונות בישראל אינו ידידותי להולכי הרגל ונותן העדפה לרכב הפרטי • התוצאה: כרבע מההרוגים בתאונות דרכים הם הולכי רגל, וקשישים וילדים הם הנפגעים העיקריים • בעולם הצליחו להפחית במידה משמעותית את מספר הנפגעים, ובישראל לא זזים • כבישים קטלניים, פרויקט מיוחד
בג"ץ קרא למוסדות המדינה להגיע להסדר עם בעלי קרקעות בחדרה, כדי לשמור על זכויותיהם הקנייניות ולמנוע תביעות פיצויים של מאות מיליוני שקלים • אך בינתיים הצדדים לא הגיעו להסדר, ותביעה נוספת הוגשה בנושא
השנה הייתה הקטלנית ביותר בדרכים? תלוי איך מסתכלים על הנתונים • המשרוקית של גלובס
מדינות רבות בעולם מצליחות להוכיח שתאונות דרכים אינן גזירות גורל, ושבעזרת תוכניות רחבות-היקף ניתן לצמצם את מספר הנפגעים ואף להעמיד יעדים שאפתניים וריאליים • מה כוללות התוכניות האלה, והאם יש סיכוי שמהלכים דומים ייושמו גם בישראל • כתבה רביעית בסדרה
כמעט 100 איש נהרגו השנה בתאונות עם משאיות ואוטובוסים, ועל אף הנתונים הקשים נראה שמאמצי האכיפה כמעט ונעלמו • תוכניות מתחילת המילניום כמו הרחבת שוליים ויצירת מפרצי עצירה נשארו על הנייר, ומומחים מזהירים: המצב רק יחמיר • כתבה שנייה בסדרה
נחתמו צווי הפקעה ראשונים בשם שרת התחבורה מירי רגב עבור 600 דונם בהם מתוכנן לעבור קו המטרו M2, מתוך 1,200 בסך הכול • מרבית הקרקעות – שטחים חקלאיים ושטחי בור, בהם "אלפי בעלים רשומים"
משרדי התחבורה והאוצר נכנעו לדרישת יו"ר ועדת הכלכלה דוד ביטן, ויסבסדו הוזלה של 1.2 שקלים מתעריף הנסיעה במקטע ההארכה הצפוני שיוקם בכביש 6 • שבע חברות כבר עברו את שלב המיון המוקדם של המכרז, וחלקו החדש של הכביש באורך 22 ק"מ אמור להיפתח בשנת 2028
המודל של הנתיב המהיר משפירים לגוש דן משוכפל בימים אלה לנתיב משפיים לראשל"צ, ומתוכנן בהמשך גם לכביש 5 • אבל נתונים שפרסם החודש מבקר המדינה תומכים בביקורת המקצועית שכבר הושמעה: הפרויקטים האלה פועלים נגד המטרות של הקטנת השימוש ברכבים פרטיים ועידוד תחבורה ציבורית, ועולים לציבור הרבה כסף
ב-2010 נפתח לתנועה כביש מנהרות הכרמל, שעלות הקמתו עמדה על כ-1.25 מיליארד שקל • במהלך השנים ניתנו הנחות שונות לרכבים, שאף מומנו מקופת המדינה במאות מיליונים, אך למרות הסבסוד העצום, המחירים רק עלו • האוצר: "הליך עדכון תקנות מנהרות הכרמל בעיצומו"
בהצעת התקציב שהונחה על שולחן הממשלה, הוצע לקצץ 700 מיליון שקלים לתשתיות מדי שנה עד לשנת 2028 מתקציב המזומן של משרד התחבורה • לגלובס נודע כי במסגרת הדיונים הוצעו למשרד התחבורה חלופות שונות - ביניהן העלאת מחיר כרטיס נסיעה בתחבורה הציבורית ב-3.8 שקלים, יחד עם אימוץ השלב השני של רפורמת "צדק תחבורתי" שכולל נסיעה חינם לגמלאים
תאונות הדרכים יוצרות פקקים שמשפיעים לא רק על הנהגים ברכב הפרטי, אלא גם ובעיקר על התחבורה הציבורית • הבעיה הזו אמנם לא ייחודית לישראל, אך היא מורגשת בה הרבה יותר כי הגידולים בביקושים במדינות וערים אחרות היו יותר מתונים ואיפשרו השתדרגות של התשתיות התחבורתיות באופן הדרגתי
פרויקט המטרו של גוש דןהמומלצותהרכבת הקלהמטרומירי רגבמשרד התחבורהנדל"ן: תשתיותנת"ערכבת ישראלתחבורה ציבורית