תשתיות תחבורה הוספה למעקב

תשתיות תחברוה הן התשתית הפיסית שמאפשרת פעילות של אמצעי תחבורה.

תשתיות תחבורה כוללות רחובות, כבישים, דרכי עפר, דרכים מהירות, מסילות רכבת, קרונועים ,שדות תעופה ונמלים שנועדו ענות על צורכי האוכלוסייה במדינה או באזור מסויים. בדרך כלל נעשה תכנון של תשתיות תחבורה למספר שנים קדימה או לחלופין לפי סדרי עדיפויות לאומיים שקבעה הממשלה.

כתבות אחרונות

 
נמל מפרץ חיפה / הדמיה: יח"צ
גלגל חמישי | ניתוח

נמלים חדשים, רכבת מחיפה לנצרת והנפקת אגד: מי מהמיזמים יגיע ליום שאחרי הקורונה בשלום?

האופטימיסטים מדברים על "מכה קלה בכנף", אבל בחינה מעמיקה מגלה ששורה של פרויקטים גדולים בתחום התחבורה צפויים להיפגע • למה ישראל צריכה ארבעה נמלים כשהתחום כולו מתרסק, האם אגד תצליח לקדם את ההנפקה וכמה יעלה להקים רכבת קלה בין נצרת לבין חיפה

דובי בן גדליהו 05.05.2020
אשכול הנגב, הפרויקט הגדול של חברת החשמל / צילום: איל יצהר
תשתיות | ניתוח

בזמן שהסתגרנו: הקורונה עושה טוב לפרויקטי התשתית הגדולים במדינה

הסגר בא טוב לתשתיות • פתאום נעלמו כל האנשים שממלאים את הכבישים והרכבות ובאים בטענות, ובמקום לעבוד רק בלילה, אפשר לעבוד כל היום • דרור פויר ואיל יצהר חרשו את הארץ במסע בין כמה מהפרויקטים הגדולים שתפסו תאוצה

דרור פויר 02.05.2020
אביטל, תרזה והילדים על ההר שמעל הכפר ליירגולן, נורבגיה / צילום: תמונה פרטית

החיים בכפר נורבגי נידח: "כדי להגיע לעיר הגדולה שטים 4 שעות בספינה"

אביטל שטנגר היה קיבוצניק מחוספס שנהג בטרקטור ועבד באבוקדו, עד שפגש את תרזה, מתנדבת מנורבגיה • היום הם בעלי המכולת היחידה בליירגולן, כפר קטן של 40 איש, ויש להם מזח פרטי ונוף לפיורד • איך נראים החיים במקום שבו "וינטר איז קאמינג" זה לא סתם ציטוט • האזינו לפודקאסט "דברים שרואים משם"

שלומית רביד 14.03.2020
נת"צ בתל אביב / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

נוהגים בניגוד לחוק בנתיבי תחבורה ציבורית? בתל אביב תקבלו קנס של 500 שקל, זה מה שיקרה לכם בחיפה

נתוני האכיפה של עיריית ת"א ל-2019, שהגיעו לידי "גלובס", חושפים כי חלה ירידה במספר הנהגים הפרטיים שנוסעים בנתיבים בניגוד לחוק • אלא שת"א היא החריגה, ובשאר הרשויות הגדולות - דוגמת ירושלים, חיפה ורמת גן - לא מוצאים לנכון לאכוף, והאוטובוסים עומדים בפקק עם כולם

שני אשכנזי 22.01.2020
עבודות על הקו הסגול, היום בתל אביב. רוב התהליך מתעכב / צילום: כדיה לוי

ראשל"צ, הרצליה ורמת השרון ימשיכו להמתין: גם הקווים הסגול והירוק של הרכבת הקלה נדחים

אחרי העיכוב של הקו האדום, המועד האחרון להגשת הצעות במכרז של הקו הסגול והקו הירוק נדחה בחצי שנה • גורמים המכירים את הפרויקט מעריכים כי הדחייה עלולה להימשך שנים • אחת הסיבות לעיכוב: מנכ"ל החברה וחמישה בכירים עזבו אותה ב-2019

עמירם ברקת 14.01.2020
רכבת ישראל/ צילום: שלומי יוסף

בדרך לחודש עמוס ברכבת: עבודות החשמול מגיעות לתחנות ארלוזורוב והשלום

החל מ-6 בינואר צפוי להיסגר רציף אחד מבין שניים בתחנת השלום, וברכבת מתכוונים לווסת את כניסת הנוסעים לתחנה בשעות השיא • אלה השינויים שיחולו בתנועת הרכבות בתקופת העבודות

בר לביא 31.12.2019
שביל אופניים על טיילת תל אביב / צילום: איל יצהר

הקץ לפקקים? התוכנית המדינית לקידום שבילי הליכה ואופניים נחשפת

לנוכח הפקקים, המאבק על זכות ההליכה ברגל על המדרכות ותאונות הקורקינטים, נחשפת היום התוכנית האסטרטגית לקידום שבילי אופניים והליכה ברגל • בהנחה שהתוכנית תאושר ואכן תיושם, הצפי הוא לחיסכון של עד 3.5 מיליארד שקל בשנה

גיא נרדי 22.12.2019
פקקים / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

ה-OECD: הפתרון המיידי לבעיית הפקקים בישראל הוא אגרות גודש

ארגון ה-OECD מציע בדוח חדש אפשרויות לעיצוב ויישום מערכת אגרות גודש שיכולה להתאים לישראל ולצמצם בפועל את העומס בכבישים • הנזק השנתי בגין הגודש בכבישים מוערך בכ־35 מיליארד שקל, ואם לא יבוצע שינוי מהותי הוא צפוי להיות כפול מכך עד 2040

שני אשכנזי 01.12.2019
נתיב פלוס/ צילום: שלומי יוסף

נתיב פלוס: התוכנית החדשה בכבישים מעוררת סערה. הצלחה או כישלון? תעמדו בפקקים עד 2027, ואז נראה

תוכנית "נתיב פלוס": הנהגים חייבים לסבול? לפי משרד התחבורה, כן, אחרת לא יקרה שינוי. לפי מומחים, הפרויקט יצא לדרך חצי־אפוי, ובצורתו הנוכחית רב נזקו מתועלתו. מי צודק? תעמדו בפקקים עד 2027, ונראה אז

שחר סמוחה 01.12.2019
גם בלי קסדה וגם שניים על קורקינט. / צילום: שלומי יוסף

המסלול לדו-קיום תחבורתי: הקטנת מהירות הנסיעה לכולם ונתיבים מיוחדים לכלים הקלים

מומחים לתכנון עירוני מסבירים כי אף אחד לא מרוויח מכך שמכוניות וקורקינטים רבים על מקום בכביש, והפתרון הוא שבילי אופניים • ואיפה שאלה לא קיימים, יש להוריד את מהירות הנסיעה לכולם - עד 30 קמ"ש

דפנה ברמלי-גולן 27.11.2019
בצלאל סמוטריץ' / צילום: שלומי יוסף

סמוטריץ': "נסגור אחת ממסילות הרכבת בנתיבי איילון למשך שישה שבועות"

זאת לצורך ביצוע עבודות חשמול הרכבת • עוד אמר סמוטריץ' ש"אם נעבוד רק בלילות, ייקח שנה וחצי לסיים את הפרויקט" • "אנחנו נערכים לכך שיהיו רכבות שיבוטלו. תהיה התקוממות. לי יש את האומץ ואני אצטרך ואבקש את הגיבוי שלכם" • כשנשאל לגבי עבודות בשבת אמר "אם אפשר שלא - אז לא"

עמירם ברקת 18.11.2019
ראשת מועצת גני תקווה, ליזי דלרי'צה / צילום: אביגיל עוזי

"התחבורה בישראל היא 100 שנה אחורה, צריך פתרונות בתוך היישוב"

כך אמרה ל"גלובס" ראשת מועצת גני תקווה ליזי דלרי'צה לאור החלטת המועצה השבוע לקדם בניית 1,200 דירות בצפון היישוב כחלק מרובע חדש שיכלול גם רבע מיליון מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר

גיא נרדי 14.11.2019
יאיר דוכין, ויצמן נגר, אביחי שניר ואפרת טולקובסקי / צילום: שלומי יוסף

"אנחנו לקראת הסופה התחבורתית המושלמת בגוש דן. פקק של יממה"

המחירים בשמים? המשקיעים אשמים במשבר הדיור? הממשלה מגזימה בהתערבות בשוק? חסרות דירות? • בפאנל "גלובס" כינסנו הפעם 4 חוקרים: ד"ר אפרת טולקובסקי, ד"ר ויצמן נגר, ד"ר יאיר דוכין וד"ר אביחי שניר, שמסכימים כי הדרך לפתור את משבר הדיור חייבת לעבור דרך תשתיות התחבורה

אריק מירובסקי 12.10.2019
פרופ' נדין טרכטנברג  / צילום: גבע רונן

מהעומס בכבישים ועד הפערים החברתיים העצומים - מהי הבעיה הכלכלית הכי דחופה בישראל?

שאלנו שורה של כלכלנים בכירים מהי הבעיה הכלכלית הכי דחופה בישראל • בין תשובות מיידיות כמו הגירעון התופח לבין תשובות קיומיות כמו הסכסוך הישראלי-פלסטיני, היתה תשובה אחת שבלטה מעל כולן • ומדובר בבעיה שמקפלת בתוכה את רוב הרעות החולות של החברה הישראלית

שירות גלובס 14.09.2019
תחנת רמלה דרום המתכננת להיבנות במסגרת הפרויקט / צילום: אגף הביצוע של רכבת ישראל/New age media, יח"צ

אלקטרה תקים את המקטע הראשון במסילת הרוחב בין מודיעין לראשון תמורת 385 מיליון שקל

המסילה תוקם בעלות של 3.2 מיליארד שקל וצפויה לקצר ב-50% את זמן הנסיעה בין ראשל"צ לירושלים ומודיעין • מועד הסיום המשוער: 2025

עמירם ברקת 10.09.2019

   123456789101112131415   

   נמצאו 2438 כתבות   |   עמוד 1 מתוך 153

צרו איתנו קשר *5988