באיחוד האירופי מצאו נוסחת פשרה שתשפיע על זכויותיהם של מיליוני עובדי פלטפורמות המשלוחים וההסעות, כגון וולט ואובר • על הפרק: חובת ההוכחה שהשליחים עובדים מן המניין תעבור למעסיק ותידרש שקיפות • עם זאת, מדובר בגרסה מרוככת לעומת ה"מהפכה" במקור
הוויכוח סביב מעמד השליחים, המכונה "כלכלת חלטורות", הוכרע לאחרונה בבית המשפט בפינלנד, מייסדת וולט, ובבריטניה, כשנפסק כי שליחי חברת המשלוחים דליברו אינם שכירים • התביעה הייצוגית בישראל ממתינה לעמדת המדינה ולהכרעה בערעור
בית הדין לתחרות אישר את ההסכמות אליהן הגיעו הממונה על התחרות ו-וולט במאי השנה • במסגרת הצו המוסכם, הודתה וולט כי הבליטה באפליקציה מסעדות שעובדות רק עמה באופן שהיה עלול לפגוע בתחרות, וכן כי התנהלותה הייתה מנוגדת לחוק התחרות הכלכלית
בפאנל שעסק בהמשכיות עסקית בזמן המלחמה בוועידת ישראל לעסקים של גלובס, יו"ר נמל אשדוד שאול שניידר אמר כי כי מתקפות החות'ים מחייבות שינויים בתובלה הימית • מנכ"לית וולט ליאור אשכול: "החלטנו שאנחנו נשארים פתוחים. רצינו לאפשר גם לעסקים ולשליחים להמשיך ולהתפרנס" • יו"ר המכון לאנרגיה וסביבה יוסי רוזן אמר כי "הענף תפקד למופת מאז ועד עכשיו, וזה לא מובן מאליו"
בחודש יוני נרשם גידול שני ברציפות בכמות ההזמנות בדיגיטל, מה שעשוי להצביע על כך שעליות המחירים עדיין לא מתבטאות בשינויים בהתנהגות הצרכנית • מרבית הרכישות הן באתרי תיירות ואופנה, ונרשם ביקוש גבוה להטבות בבתי קולנוע • דירוג אתרי האונליין המצליחים
מבדיקת שופ אנליטיקס עבור גלובס עולה כי הישראלים מאמינים בקוויק קומרס ואינם נרתעים מדמי המשלוח • סל סופרמרקט ממוצע בוולט: 120 שקל
מדינות האיחוד האירופי הגיעו להסכמה ראשונה על שדרוג מעמדם של כ־5 מיליון "עצמאים" שעובדים כשליחי מזון, נהגי אובר וכדומה • המעסיקים שיידרשו להכניס את היד לכיס מיהרו לגנות
רשת הפארם Be עוררה בשבוע שעבר את זעם הצרכנים כשהסתירה תמונות של נשים בסניף בבני ברק והובילה למחאה נגדה • באותם ימים, ברשתות החברתיות הופנו ביקורות רבות נגד חברת המשלוחים וולט, שהודיעה על גביית דמי תפעול • האם החברות ניצבות בפני משבר, או שזו רק מכה קלה בכנף?
אפליקציית המשלוחים וולט הודיעה על תוספת "דמי תפעול", הלקוחות נרעשו, והמתחרה תן ביס הציעה בתגובה הנחות • 2 השקלים שתפסו את הזרקור בימים של גל התייקרויות חסר תקדים
אפליקציית המשלוחים הודיעה על תוספת של 2 שקלים כדי להשקיע בפיתוח האפליקציה • בתוך כך, חברת תנובה הודיעה הבוקר על העלאת מחירי מוצרי מעדנות, מאמא עוף ואוליביה בשיעור ממוצע של כ-7.4% ועל העלאת מחירי מוצרי טירת צבי בשיעור ממוצע של כ-5%
העיצום הכספי נקבע במסגרת צו מוסכם שנחתם בין וולט ובין הממונה על התחרות • בדיקת הממונה סבבה סביב קידום מסעדות מסוימות באפליקציה אשר השתמשו רק בשירות המשלוחים של וולט, תחת הכותרת "רק בוולט"
נשיאת אוניברסיטת בן גוריון לשעבר תעמוד בראש הוועד המנהל של ארגון הפועל לשמירת קשר עם קהילת החוקרים הישראלים בעולם ולהשבתם לישראל • וולט מגיעה לנתניה • וגם: האפליקציה הישראלית שמחברת בין לקוחות לבין קנייניות מתרחבת • אירועים ומינויים
הזמנות האונליין רושמות יציבות בהשוואה לחודש הקודם, אך השפעות יוקר המחיה ניכרות בחיפוש אחר מבצעים • לצד שימוש גובר באפליקציית תן ביס לטובת רכישות פיזיות בקמעונאיות מזון, נרשמו הזמנות לקיץ בוויזאייר • הדירוג החודשי של אתרי האונליין בארץ
שנת 2023 נפתחה עם גידול של כ־20% בכמות ההזמנות באונליין, וזאת לעומת הירידות שנרשמו בדצמבר • ענף התיירות בולט בזכות מבצעים ומחירים מוזלים, וכך גם דלתא, שנמצאת במגעים לרכישת גולף • הדירוג החודשי של אתרי האונליין המצליחים בארץ
קמעונאית המזון הגדולה בישראל, שופרסל, בפיילוט של משלוחים באמצעות האפליקציה וולט במספר סניפים בהוד השרון, שיתרחב בהמשך לשלושה אזורים נוספים: בתל אביב, ראשון לציון ורמת גן • רשת הפארם של שופרסל, Be, החלה כבר ב-2020 בשיתוף פעולה עם וולט • אירועים ומינויים
יחסי הכוחות בין האופליין לאונליין התעצבו מחדש בשנת 2022, בעקבות השפעות הקורונה - במיוחד בקטגוריות כמו מזון ממסעדות, משלוחי סופרמרקט ואופנה • אחרי נובמבר מרובה המבצעים, בדצמבר חלה ירידה של 35% ברכישות • הדירוג החודשי של אתרי האונליין המצליחים בארץ
וולט הגיעה לפשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגדה לאחר ששלחה הודעות פרסומיות בדואר אלקטרוני בניגוד לחוק • כחצי מיליון לקוחות זכאים לפיצוי
אתרים המציעים חופשות בחו"ל ומוצרים נלווים לנוסעים רושמים החודש גידול במספר ההזמנות • גם חברות האופנה המקומיות והבינלאומיות רושמות עלייה במכירות, לרגל ההצטיידות לעונת החורף • הדירוג החודשי של אתרי האונליין המצליחים בארץ
"כלכלת החלטורה אינה דבר חולף, ודווקא משום שאני יודע שיהיו שליחים שיעבדו אצלנו כמה שנים, חובה שיהיו להם שכר בסיס ופנסיה. וולט הם עוד שחקן בשוק" • שיחה קצרה עם תומר פפר, מנכ"ל תן ביס
האתרים שמציעים מגוון רחב של מוצרים רושמים עלייה במכירות, בעוד אתרי רשתות האופנה שמפעילות סניפים פיזיים נמצאים בירידה • ebay רושם את הזינוק המשמעותי ביותר, עם גידול של כ־65% במספר ההזמנות • הדירוג החודשי של אתרי האונליין המצליחים בארץ