ח"כ אנסטסיה מיכאלי לח"כ יחימוביץ: "הרחקת לכת; יצרת רושם שתשובה שדד את מדינת ישראל לאור יום"

אנסטסיה מיכאלי מגיבה במכתב על המכתב הפומבי של יחימוביץ': "הסכמים יש לכבד. רק במדינות נחשלות ולא דמוקרטיות ניתן לשנות את כללי המשחק לאחר חתימת חוזים"

חברת הכנסת אנסטסיה מיכאלי שלחה ל"גלובס" מכתב פומבי לח"כ שלי יחימוביץ', כתגובה למכתב הפומבי של יחימוביץ' עצמה בנוגע לראיון שהעניק יצחק תשובה ל"גלובס". במכתב התגובה שלה מתחה יחימוביץ' ביקורת חסרת תקדים על תשובה ועל עמדותיו בנוגע לתמלוגי הגז, עכשיו תורה להיות מבוקרת - הפעם, כאמור, בידי ח"כ מיכאלי.

להלן מכתבה של ח"כ מיכאלי:

חברתי היקרה שלי!

הרשי נא לי בשם הפלורליזם להביע את דעתי הצנועה בנושא מציאת גז ונפט בישראל. הרחקת לכת ב"מכתב" שפרסמת כאן ("גלובס", 12.9.2010), שבו קראת ליזם יצחק תשובה להחזיר למדינה את אוצרותיה. ממכתב חד-צדדי זה עלול להתקבל הרושם כאילו מר תשובה שדד את מדינת ישראל לאור יום.

מדינת ישראל היא זו שנתנה לתשובה זיכיון חיפוש מרצונה החופשי והוא לא ביקש מהמדינה השתתפות במימון הוצאות החיפוש ופיתוח השדה; המדינה לא נתנה לתשובה ערבויות להחזר מהשקעותיו (אפילו לא שקל) למקרה שלא יימצא דבר במיזם; עד עכשיו הסתכמו הוצאות השותפים בקידוחים במאות מיליונים ונדרשת השקעה נוספת של מיליארדים עד שהיזמים יראו פרי; כבר היום זוכה המדינה בחלק לא מבוטל של ההכנסות מן ההפקה, ושיעור התמלוגים הנוכחי (12.5%) מהווה רק חלק מהמס שהחברות משלמות (מס הכנסה, מע"מ וכו').

תשובה אמר לאחר הגילוי - ואני מאמינה לו: "הגילוי הזה הוא בעל חשיבות גיאופוליטית חשובה ביותר למדינת ישראל". האיש צודק לחלוטין. בזכות יוזמתו, חזונו והונו האישי (כן כן, הונו האישי) תשתחרר מדינת ישראל מהתלות ארוכת השנים בשכנינו בכל הקשור לאספקת גז.

אין ביטוי טוב יותר לזה מאשר הכותרת "הון וחזון". כן, שלי היקרה, החזון של האיש והונו שיפרו משמעותית את מצבה של המדינה שלנו. משחקי מילים ופופוליזם לא יחליפו את פועלם של אנשי חזון. תשובה הוא חלוץ בתחומו ולמזל כולנו חלוץ מצליח.

דבר פעוט נוסף: הסכמים יש לכבד. רק במדינות נחשלות ולא דמוקרטיות ניתן לשנות את כללי המשחק לאחר חתימת חוזים. דרישה כזו של המדינה אינה חוקית ואינה מוסרית.

אל תמעיטי בהצהרתו המחייבת של מר תשובה לתרום את מרבית הונו לטובת המדינה. אני מתנגדת לגישתך השלילית, לא הכול רע. אני אישית מאמינה באהבת חינם, תני לה סיכוי.

לקראת יום הכיפורים הקרב אאחל לך ולכל בית ישראל גמר חתימה טובה, בריאות, מזל והרבה אהבה.

ח"כ אנסטסיה מיכאלי