סטייק מאומן היטב

יורם קוהן הוא המאמן האישי העברי הראשון בתחום הבשר שמספק שיעורי מנגל פרטיים.מדריך מפורט לרגל פתיחת עונת המנגל > רונית פנסו

יורם קוהן אוהב בשר. מאוד-מאוד אוהב בשר. הוא לא מבין ולא רוצה להבין למה הוציאו לבשר האדום שם רע כל-כך בשנים האחרונות. הוא מספר שתמיד עשו אצלם בבית הרבה בשר על האש, והמנגל היה אחת הדרכים שלו להתחבר לאביו. ולשאלה המתבקשת - אם הוא ממוצא ארגנטיני - הוא עונה שתמיד שואלים אותו את השאלה הזו, ולא, ממש לא. הוא ממוצא פולני-הונגרי, אז די כבר עם הסטריאוטיפים. אהבה לבשר טוב חוצה עדות.

עד לפני שנים אחדות היה הבשר מבחינתו תחביב בלבד. הוא היה סגן מפקד ממר"ם. משפשט מדיו כסגן אלוף, החליט שלא בא לו להצטרף למסלול ההיי-טק המקובל של יוצאי ממר"ם, וחיפש משהו אחר לגמרי. בממר"ם נהגו המפקדים לתת הרצאות העשרה בתחומים שונים, וכשהגיע תורו, החליט להרצות על התחביב שלו - בשר. התגובות החמות שקיבל הלהיבו גם אותו, והוא החל לשכלל את ההרצאה - הוסיף לה מצגות (בית ספר למחשבים או לא?), סרטונים ועוד. השמועה התפשטה, ובקשות להרצאות הגיעו מאנשים פרטיים ומחברות שעמד איתן בקשר.

קוהן נענה לבקשות ברצון ויצא להרצות ברחבי הארץ, אך ראה בכך תחביב לכל דבר. רק כשהשתחרר הבין שיש כאן פוטנציאל לעסק, והקים מערך הרצאות לאירועי בשר הכוללים גם צלייה על מנגלים בתום ההרצאה. במקביל, הקים אתר אינטרנט המוקדש לבשר (www.meetthemeat.com).

הוא מספר שבתום כל הרצאה היו מגיעים אליו אנשים שרצו לדעת יותר. סיפרו שתמיד רצו להכין בשרים על האש, אבל לא מצאו מי שילמד אותם מה ואיך לקנות אצל הקצב, איך להכין נכון את המנגל ואיך להניח על האש. קוהן זיהה את הדרישה, ותפר לה מענה. וכך, ברוח אופנת המאמנים האישיים הפושה בארץ, נולד שירות הקואצ'ר הראשון בישראל להכנת בשר.

הקואצ'ר בונה שיעורי בשר פרטיים בהתאמה לדרישות המזמין, ויוצא איתו לדרך לגילוי חדוות הבשרים. ושלא תחשבו שמדובר במזמינים בלבד, כי יש גם די הרבה נשים שמבקשות להעמיק בתחום, והקואצ'ר הזה כבר עשה גם כמה ערבי נשים סביב נושא הבשר. לדבריו, התגובות מעולות.

די נועז לבוא ולסנגר על בשר אדום בימים כה עתירי חוביזות וקינואות, אני אומרת לו. אבל קוהן לא מתנצל בכלל. לבשר האדום, הוא אומר, עשו בשנים האחרונות יחסי ציבור גרועים מאוד, והאמת שונה לגמרי. בשר אדום מספק לגוף חלבון, ברזל, אבץ וויטמין B12 בצורה הזמינה ביותר לגוף. 50% מהשומן בבשר אדום הוא שומן חד בלתי רווי, ממש כמו שמן זית, ואם בוחרים מראש נתחים לא עמוסי שומן, ואוכלים מהם כמות סבירה, אין שום סיבה שלא לצרוך אותו.

לשיטתו, תחושת הכובד המוכרת לאחר אכילת בשר מקורה רק בתוספות שמסביב: פיתות וסלטים כבדים ועתירי פחמימות. בכל אירוע שלו, הוא אומר, אוכל כל משתתף כחצי קילוגרם בשר נטו, וכולם מדווחים שיצאו רעננים. אז באנו לקחת שיעור פרטי כדי ללמוד איך למנגל כראוי. אתם מוזמנים להצטרף. **

pensoron@gmail.com