קיצוצים גם ב"מעריב": 150 עובדים יפוטרו ושכר הבכירים יופחת ב-10%

המטרה היא להגיע עד סוף השנה לאיזון בין ההכנסות לבין ההוצאות ; בעיתון מתכוונים להפחית 10% משכר הבכירים שמשתכרים מעל 20 אלף שקל בחודש, וסבסוד החנייה לעובדים בחניון "מעריב" ייפסק בחלקו

מגמת הקיצוצים מגיעה לעיתונות הכתובה: עיתון "מעריב " עומד לפטר במהלך התקופה הקרובה כ-150 עובדים, זאת בנוסף לקיצוצים נוספים שמתוכננים להיעשות בעיתון כבר במהלך התקופה הקרובה. מטרת העיתון היא להגיע עד סוף השנה לאיזון בין ההכנסות לבין ההוצאות של "מעריב" - דבר שיתאפשר בין השאר באמצעות הגעה למצבת כוח-אדם של כ-1,300 עובדים (ללא עובדי הפצה).

בנוסף לפיטורים העובדים, מתכוונים בעיתון להפחית 10% משכרם של בכירי העיתון, שמשתכרים מעל ל-20 אלף שקל בחודש. בנוסף, סבסוד החנייה עבור העובדים בחניון "מעריב" (שאינו נמצא בבעלות העיתון) ייפסק בחלקו, והעובדים יידרשו מעתה לשלם סכום של 150 שקל בחודש עבור החנייה. כמו כן, המחלקות השונות בעיתון התבקשו להעביר רשימה של עובדים מיותרים בכל מחלקה על מנת לצמצמן.

במהלך החודש האחרון גובשה תוכנית התייעלות מאסיבית ב"מעריב", תוכנית שקיבלה תאוצה עם היוודע על נסיגתו של המיליארדר לן בלווטניק מרכישת העיתון. לאור מצבו הכלכלי של העיתון, הבינו ראשיו כי לא נותרה ברירה, אלא לבצע מהלך התייעלות כדי לצמצם את הפסדיו החודשיים של העיתון הנאמדים בכ-4 מיליון שקל בחודש (כ-2.5 מיליון שקל בהוצאות שוטפות וכ-1.5 מיליון שקל בהוצאות המימון).

גורמים בכירים ב"מעריב" מעריכים כי עד סוף השנה הכנסות והוצאות העיתון יגיעו לאיזון, כשהשלב הבא הוא להקטין את המימון הבנקאי ש"שורף" ל"מעריב" כ-1.5 מיליון שקל בשנה. בנוסף, בתקופה הקרובה נקבעה פגישה בין הנהלת העיתון למו"ל, עופר נמרודי, מתוך מטרה לקבוע הזרמת כספים לעיתון לשם פיתוח.

יש לציין כי הקיצוצים והפיטורים צפויים לחול גם על העיתונים האחרים וחלקם אף החלו בתהליך כזה, אך בצורה מינורית יותר.