אמדוקס מפטרת 500 עובדים, 200 מהם בישראל; מאחדת את מרכזי הפיתוח בירושלים והוד-השרון

גלובס tv לאחרונה הודיעה גם קומברס על פיטורים, כולל עשרות עובדים במטה החברה בישראל ; הפיטורים באמדוקס, שתפרסם דו"ח כספי בשבוע הבא, מתרחשים על רקע התגברות הדיווחים על קיצוצים בתעשיית ההיי-טק הישראלית, עצירת גיוסי הון סיכון וחשש להמשך קיומם של מאות סטארט-אפים ; מנכ"ל Jobinfo: יש מיתון בהיי-טק

אמדוקס מפטרת כ-500 עובדים, 200 מהם בישראל. זאת על רקע ההאטה הקשה הצפויה בעקבות המשבר הפיננסי העולמי.

הפיטורים באמדוקס באים לאחר הודעתה של קומברס על פיטורים של מאות עובדים, עשרות מהם בישראל. במקביל, מתגבר זרם הדיווחים על פיטורים בתעשיית ההיי-טק הישראלית, עצירת גיוסי הון סיכון וחשש להמשך קיומם של מאות סטארט-אפים.

בנוסף לפיטורים, אמדוקס מאחדת את מרכז הפיתוח שלה בירושלים עם מרכז הפיתוח בהוד השרון, כשבמהלך הזה יעברו מרבית עובדי המרכז הירושלמי להוד השרון, וחלק מהעובדים יפוטרו. מרכז הפיתוח בירושלים פועל בתחום המדריכים המסווגים (דוגמת "דפי זהב") - תחום פעילותה המקורי של אמדוקס.

אמדוקס עוסקת בבילינג למפעילות תקשורת וכן מפתחת ומספקת מערכות לשירות לקוחות וניהול. הפיטורים מבוצעים כחלק מההיערכות של החברה עם סיומה של השנה הפיסקאלית, ובדומה למהלך שביצעה החברה לפני כשנתיים.

בסוף השנה הפיסקאלית הקודמת אמדוקס העסיקה כ-17,500 עובדים ברחבי העולם, כך שמדובר בפיטורי כ-3% מעובדי החברה. שיעור המפוטרים בארץ גבוה יותר, כ-4%. בסוף השנה הפיסקאלית 2007 העסיקה אמדוקס בארץ כ-4,600 איש. לפני כשנתיים פיטרה אמדוקס כ-4% מכלל עובדיה, כשאז כללו הפיטורים בין 100 ל-200 עובדים בישראל.

במקביל לפיטורים, אמדוקס תחלק בתקופה הקרובה בונוסים לעובדיה, בהיקף של כמה עשרות מיליוני דולרים.

אמדוקס זכתה השנה במספר חוזים גדולים, בהם עם ספקית הכבלים קומקאסט וספקית התקשורת AT&T. עם זאת, נראה שגם באמדוקס נערכים לתקופה של מיתון שיכולה להשפיע לרעה על החלטות השקעה של לקוחותיה הפוטנציאליים.

אמדוקס תפרסם ב-5 בנובמבר את דו"חות הרבעון הרביעי של 2008 והשנה כולה. תחזית השוק היא להכנסות שנתיות של 3.17 מיליארד דולר, שהן צמיחה של 12% ביחס לשנה שעברה. בשורה התחתונה תחזית השוק היא לרווח נקי Non-GAAP של 2.37 דולר למניה, כלומר 519 מיליון דולר. אנליסטים צופים צמיחה של 9.5% בשנת 2009 הפיסקאלית, להכנסות של 3.47 מיליארד דולר, ורווח נקי של 2.63 דולר למניה (576 מיליון דולר).

שווי השוק של אמדוקס, שנסחרת בבורסת ניו-יורק, הוא 4.3 מיליארד דולר, שפל של יותר משנתיים.