מחר ב-13:00: האוצר יקיים דיון חירום על מכירה רעיונית של ני"ע כדי למנוע גל פדיונות בבורסה

החשש: משקיעים שנגרמו להם הפסדים כבדים בני"ע יממשו את הנכסים, כדי לקזז את תשלומי מס ההכנסה כנגד רווחים שנוצרו להם מוקדם יותר ; המכירה הרעיונית תאפשר לעקוף את המוקש - ותומך בה ראובן שיף, נשיא לשכת רו"ח ; נסרדישי, מנהל רשות המסים, מתנגד

מחר (ב') בשעה ב-13:00 יתקיים דיון חירום במשרד האוצר לגבי מכירה רעיונית של ניירות ערך.כך נודע ל"גלובס".

בדיון ישתתפו מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי; והממונה על הכנסות המדינה, פרידה ישראלי. מדובר בראיון שיזם ראובן שיף, נשיא לשכת רואי חשבון, שפנה בנושא ישירות לשר האוצר, רוני בר-און, ביום חמישי האחרון.

היוזמה נובעת מחששם של רואי החשבון שיחידים, שנגרמו להם הפסדים כבדים בניירות ערך בשנה האחרונה, יממשו את הנכסים. זאת על מנת לקזז את תשלומי מס ההכנסה על שוק הון כנגד רווחים שנוצרו להם מוקדם יותר, תוך יצירה של גל פדיונות עצום בשוק אשר עלול להפיל את השוק.

מכירה רעיונית פירושה מכירה מדומה שבה המשקיע מוכר ופודה אך מייד קונה שוב - ובכך יכול לקזז את תשלום מס הכנסה מבלי לגרום לפדיון נייר הערך. ב-2003 כבר הופעל כלי זה בהצלחה.

מנהל רשות המסים נסרדישי מתנגד למהלך.

המכירה הרעיונית נועדה במקור לאפשר את מימוש ההפסדים מני"ע לצורך קיזוזם מהכנסות חלופיות בשוק ההון. מ-2009 ואילך ניתן יהיה לקזז הפסדים אלה רק כנגד הכנסות מניירות ערך.