הכל נשאר במאפיה: גדי אנג'ל שוב לא נבחר לדירקטור

אנג'ל הודח מדירקטוריון המאפיה הירושלמית לאחר שסייע לשתי עובדות להתלונן על הטרדה מינית נגד עובד בחברה ■ במקביל, כהונתם של בני דודו הוארכה

הסכסוך במשפחת אנג'ל, בעלת השליטה במאפיה הירושלמית הנושאת את שמה, נמשך. מדיווח של המאפיה לבורסה, עולה כי בעלי המניות דחו בקשתו של גדי אנג'ל להתמנות שוב כדירקטור, למרות היותו בעל המניות הגדול ביותר במאפיה (22.6%). זאת, בשעה שאסיפת בעלי המניות אישרה את הארכת כהונתם של בני-דודיו, המנכ"ל ירון אנג'ל (22.4%), רות מירון (5.4%) ויגאל חיאט (10.6%). למעט מירון, מנהלת הכספים, כל הצדדים משמשים כסמנכ"לים במאפיה.

גדי אנג'ל, סמנכ"ל התפעול, כבר שימש כדירקטור במאפיה הירושלמית , אך הודח ממנה לאחר מה שהנהלת החברה תיארה כ"הפרת אמון": אנג'ל סייע לשתי נשים להתלונן על הטרדה מינית מצד עובד בחברה - לאחת סייע להתלונן במשטרה, ולשנייה להגיש נגדו תביעה בבית הדין, ולשתיהן העביר תשלומים למימון ההליכים.

לאחר שהודח מתפקידו כדירקטור במאפיה, הסכימו הצדדים להליך גישור במסגרתו כהונתו תוארך זמנית כל עוד נמשכים ההליכים - וכהונתו הוארכה 7 פעמים עד יוני אשתקד, אז נכשל המו"מ לפשרה סופית. אנג'ל, שפנה לבית המשפט המחוזי בירושלים כדי להחזיר אותו לתפקידו, נדחה - בטוענה כי "כפיית כהונתו על החברה תיצור מצב בלתי נסבל של דירקטוריון, שמירב חבריו אינם בוטחים במבקש וחוששים להתבטא באופן חופשי לידו".

אנג'ל, אגב, טען בבית המשפט אשתקד כי קיים "נוהג" ו"קוד משפחתי" בחברה שכל בעלי המניות שהם דירקטורים מצביעים, חייבים להצביע בעד כהונת בעלי המניות האחרים שהם דירקטורים. השבוע, כאמור, לא בחרה בו אסיפת בעלי המניות של החברה שוב.

מאפית אנג'ל הונפקה בבורסה בתל-אביב בשנת 1984 ומניותיה נסחרות לפי שווי-שוק של188.14 מיליון שקל. הכנסותיה בתשעת החודשים הראשונים של 2009 קטנו ב-5.9% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ל-414.71 מיליון שקל, בעוד הרווח הנקי הכפיל עצמו ויותר ל-18.67 מיליון שקל. מתחילת השנה עברה המאפיה לתזרים מזומנים שלילי של 4.11 מיליון שקל מפעילות שוטפת והרווחיות הגולמית שלה עלתה ל-6.7%. מתחילת השנה עלתה המניה ב-16.5%.

אנגל שלמה